Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
rox_en_wilvy schreef:Kuggur schreef:Wat is er eigenlijk op tegen paarden die niet goed genoeg zijn in de worst te draaien...?
Omdat dat met mensen die niet goed genoeg zijn ook niet mag
fransje23 schreef:Arabesk schreef:Hier hebben we toch ook goede paarden???
We hebben hier uitstekende spring- en dressuurpaarden hier maar of we ook endurancepaarden van wereldformaat hebben durf ik niet met zekerheid te zeggen. Gewoon goed is niet voldoende voor een absolute topprestatie.
gekvanfleur schreef:Arabesk schreef:Sowieso is het niet erg sportief om geprepareerde paarden te rijden. Veel stoerder is als je met je eigen paard wat je jarenlang rijdt en traint zo'n prestatie neerzet. Al die oliesjeik arabjes daar is geen moer aan. Alles wat daar niet goed genoeg is draaien ze in de worst en alleen de beste blijven over. Het enige wat je dan nog echt hoeft te kunnen is op je kont zitten........ Dan kun je bijna elke ruiter er wel op zetten (behalve Anky natuurlijk.)
ik snap het ook echt niet hoor, dat je trots kunt zijn op zo'n medaille.
gekvanfleur schreef:_lucy@ we kopen nieta hoor uit het midden oosten...we lenen ze alleen even voorde OS...vind ik wel een verschil.
linky schreef:Het paard (van Arabische eigenaar/trainer) waar Marijke Visser een zilveren medaille mee haalde op de WEG, kreeg wèl mooi de prijs voor "Best in condition", en dat is wel ná de race. En reken er maar op dat die dieren gecheckt worden voor, tijdens en na de wedstrijd.
Dan kan er met de training en voorbereiding toch nooit zoveel mis geweest zijn....................... respect voor deze toegewijde amazone die 6 weken in een tentje naast de wei van haar paard gebivakkeerd heeft. Zie je dat een dressuurruiter doen?
Janine1990 schreef:Ik vind het wel interessant om te zien dat dit soort dingen ineens het licht zien bij een groeiende tak van sport. Is het echt zo erg? Of is het een dierenarts die uit een ander circuit komt?
Een arabier kan je toch niet vergelijken met een gewoon warmbloed?
linky schreef:Janine 1990: Ik zie een dressuurruiter alleen niet snel 6 weken in weer en wind in een weiland kamperen om haar paard te leren kennen..................
geerke schreef:Kuggur schreef:Wat is er eigenlijk op tegen paarden die niet goed genoeg zijn in de worst te draaien...?
omdat niet goed genoeg zijn een heel breed begrip is....een paard kan prima een buitenrit maken,ook als hij niet goed genoeg is om de 160 km uit te lopen.