Paarden in vrachtwagen vast door sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:32

Afbeelding

Hier wil je toch niet tussen rijden met je paard?
Ik ben allang blij dat we de hond nu niet mee hebben in de auto, anders had ik helemaal 7 kleuren gescheten.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:33

piezze schreef:
Jeetje moet ieder toch zelf weten? Wat een betweters weer, beste stuurlui staan aan wal hoor.

Helaas mogen die paarden het niet zelf weten...

Wafel

Re: Paarden in vrachtwagen vast door sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:41

Sneu voor de paardjes.
Maar wie gaat er nu rijden met paarden in dit weer ???? Uber stom...
Vind dat mensen verantwoordelijkheid voor hun paard moeten nemen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:43

piezze schreef:
Moet je helemaal zelf weten.

Dus je moet het zelf weten of je het leven van een dier in gevaar brengt :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:44

hier is de wereld gewoon nog groen ...
maar wel sneeuw natte blijft niet liggen, ga straks gewoon naar stal toe,
denk even buiten rijden mist het niet te drassig is

piezze

Hoeveel mensen moeten door dit weer met hun kinderen op de fiets. Hier is sneeuw een hele issue maar er zijn landen genoeg waar het allemasl de gewoonste zaak van de wereld is, als je de juiste spullen hebt en alle veiligheidsvoorzieningen treft, waarom niet?

Kosta

piezze schreef:
Fijn toch dat jij wel die keus hebt, wel jammer voor de organisatie als iedereen dat doet. Als de veiligheid van je paard voorop staat moet je hem in een gouden kooitje zetten en zeker geen buitenritten, springwedstrijden doen, zelfs rijden kan het paard schaden dus beter niet meer gaan rijden dan,. :D

Ik vind eigenlijk dat de organisatie hier zelf de hand in moet nemen en de wedstrijd niet door moet laten gaan. En geloof me ik ben iemand die totaal niks met gouden kooitjes heeft, maar dit is vragen om problemen, heeft iets met gezond verstand te maken, maar schijnbaar heeft niet iedereen dat.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:45

Wat een drama om nog geen 10cm sneeuw zeg. Gewoon zorgen dat je een goede auto hebt en je verstand gebruiken tijdens het rijden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:46

Wafel schreef:
piezze schreef:
Moet je helemaal zelf weten.

Dus je moet het zelf weten of je het leven van een dier in gevaar brengt :D

ja eigenlijk wel ;) dat doe je toch iedere dag, je kan niet alles voorzien in het leven, het is raar maar waar

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:47

piezze schreef:
Hoeveel mensen moeten door dit weer met hun kinderen op de fiets. Hier is sneeuw een hele issue maar er zijn landen genoeg waar het allemasl de gewoonste zaak van de wereld is, als je de juiste spullen hebt en alle veiligheidsvoorzieningen treft, waarom niet?

Tja... maar in die landen ligt niet het land plat als er eens sneeuw valt. Daar rijden de treinen gewoon en weten mensen ermee om te gaan. Want idd dáár is het de gewoonste zaak van de wereld.

Op de fiets met kind zou dus ook eeecht niet mijn keus zijn vandaag. Levensgevaarlijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:47

Had op Facebook gelezen dat de paarden alleen wat schrammen hadden, meer niet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:48

Kosta schreef:
piezze schreef:
Fijn toch dat jij wel die keus hebt, wel jammer voor de organisatie als iedereen dat doet. Als de veiligheid van je paard voorop staat moet je hem in een gouden kooitje zetten en zeker geen buitenritten, springwedstrijden doen, zelfs rijden kan het paard schaden dus beter niet meer gaan rijden dan,. :D

Ik vind eigenlijk dat de organisatie hier zelf de hand in moet nemen en de wedstrijd niet door moet laten gaan. En geloof me ik ben iemand die totaal niks met gouden kooitjes heeft, maar dit is vragen om problemen, heeft iets met gezond verstand te maken, maar schijnbaar heeft niet iedereen dat.

Gelukkig niet voor jou, want je lijkt nu een stuk slimmer dan zo iemand als ik. Jij een goed gevoel vsndaag! (Psssssst .....Graag gedaan hoor) :') ņ
edit ff smiley toegevoegd want is maar gein, snap je hopelijk zo ook wel, maar voor de zekerheid
Laatst bijgewerkt door piezze op 27-12-14 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:49

piezze schreef:

Ja, maar je ziet maar dat het met deze paardenvrachtwagen ook mis is gegaan. Dit had veel erger kunnen aflopen natuurlijk. Onnodig risico nemen vind ik onnodig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:50

nieky1993 schreef:
En wat als je baas zegt dat je op concours moet gaan? Ga jij nee zeggen en je baan kwijtraken?

Ja, geen enkele baan is het waard om je leven en dat van de paarden op het spel te zetten!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:51

Waratje schreef:
nieky1993 schreef:
En wat als je baas zegt dat je op concours moet gaan? Ga jij nee zeggen en je baan kwijtraken?

Ja, geen enkele baan is het waard om je leven en dat van de paarden op het spel te zetten!

Geen baas dit dit zal doen, hierdoor raak je echt je baan niet kwijt. Zeer overdreven reactie

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:52

farahdiba46 schreef:
Wat een drama om nog geen 10cm sneeuw zeg. Gewoon zorgen dat je een goede auto hebt en je verstand gebruiken tijdens het rijden.

Je kan zelf leuk goed voor bereid de weg op gaan maar het hoeft nog niet jou fout te zijn waar door er iets gebeurt.
Er zijn ook nog mede weg gebruikers op de weg....

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:52

Het leven van een paard is voor veel mensen niet zoveel waard hoor, daarom fokken we ook zoveel voor de kroketjes. Het is jammer maar waar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:54

farahdiba46 schreef:

Dat is juist het probleem in NL, die enkele keer dat er sneeuw valt weet de meerderheid van de verkeersdeelnemers niet hoe ze moeten handelen. Ik ben allang blij dat ik een deel van mijn rijlessen in de sneeuw heb moeten rijden. Als ik nu zie hoeveel mensen als dolle honden voorbij komen razen op de ongestrooide snelweg dan hebben ze blijkbaar sch**t aan het risico wat dat rijgedrag met zich meebrengt óf ze zijn zich er niet van bewust. En ik weet niet wat ik erger vind.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:55

Ik moet vannacht werken, van Rhenen naar Nieuwegein en ik ben niet bepaald blij om te gaan rijden :')
Zal wel achterlijk vroeg vertrekken, kan ik rustig de tijd nemen met autorijden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:59

Klopt, want een baas die je met dit weer op pad stuurt met paarden zal zich ook moeten verantwoorden bij de arbeidsinspectie als het misgaat. Worden ze niet blij van, geloof me.
Piezze, er hoeven helemaal niet veel mensen met dit weer met hun kinderen op de fiets, het is kerstvakantie, weekend en pokkeweer. Ideaal weer om thuis bij de open haard te zitten en spelletjes te doen, ofzo.
En je zegt zelf al, met goed materiaal is dit weer geen probleem, maar hoeveel mensen hebben goed materiaal voor dit weer? Dat vrachtwagentje dat het talut af is gegaan is precies het voorbeeld van een verkeerde keuze, die dingen zijn niet gemaakt voor dit weer en degenen die ermee rijden doen dat meestal niet dagelijks.
Met dit weer wil je alleen maar met een dikke 4x4 op pad met paarden, geen gewone auto's en zeker geen B-rijbewijsbakjes :n

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:00

piezze schreef:
Het leven van een paard is voor veel mensen niet zoveel waard hoor, daarom fokken we ook zoveel voor de kroketjes. Het is jammer maar waar.

Als het je eigen paard was, ging je dan vandaag met de trailer op pad voor een wedstrijdje....

Hier echt niet, mijn paard is me te dierbaar en waardevol :n

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:01

piezze schreef:

Ja en dus? Schouders ophalen maar?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:02

piezze schreef:

Die organisatie zou de ballen moeten hebben om de boel af te zeggen!

Moet je bij mijn baas eens proberen, dit soort risico's nemen, wordt je op staande voet ontslagen!!!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:03

Waratje schreef:
Klopt, want een baas die je met dit weer op pad stuurt met paarden zal zich ook moeten verantwoorden bij de arbeidsinspectie als het misgaat. Worden ze niet blij van, geloof me.
Piezze, er hoeven helemaal niet veel mensen met dit weer met hun kinderen op de fiets, het is kerstvakantie, weekend en pokkeweer. Ideaal weer om thuis bij de open haard te zitten en spelletjes te doen, ofzo.
En je zegt zelf al, met goed materiaal is dit weer geen probleem, maar hoeveel mensen hebben goed materiaal voor dit weer? Dat vrachtwagentje dat het talut af is gegaan is precies het voorbeeld van een verkeerde keuze, die dingen zijn niet gemaakt voor dit weer en degenen die ermee rijden doen dat meestal niet dagelijks.
Met dit weer wil je alleen maar met een dikke 4x4 op pad met paarden, geen gewone auto's en zeker geen B-rijbewijsbakjes :n

iig met een auto met winterbanden.

Twee jaar teug waren wij eens in Maastricht op een parkeerplaats. Toch een aantal auto's welke de parkeerplaats niet afkwamen ivm zomerbanden.

Verder ben ik het met ikke eens.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:05

piezze schreef:

Mensen die hun paard mee op pad nemen voor concours hebben vast niet de intentie om ze voor te bereiden op een enkeltje Febo.
Je hebt wel gelijk hoor, er zijn mensen die paarden alleen handig vinden voor het vlees maar ik denk niet dat wedstrijdruiters hieronder vallen.
Hoewel je dan ook wel weer genoeg naïevelingen hebt die alleen hun 'eyes on the price' hebben en koste van het kost op concours willen, hierbij niet nadenkend over het risico van rijden in de sneeuw met een paard achterin.