Paardenvijgen politie irriteren Fietsersbond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:43

Ben ik de enige die dacht aan vruchten bij het lezen van de titel? :+
Nu even on topic, ik snap de irritatie want het is ook niet leuk als je met je teenslippers in de mest stapt maar ik vind dat men ook over de veiligheid van paard en ruiter mag nadenken.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Paardenvijgen politie irriteren Fietsersbond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:48

Loop jij in december op je teenslippers rond? :P

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:05

Nee maar bij wijze van spreken :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:19

Miekemuis_ schreef:
Sorry hoor maar ik stap echt niet af. Mijn paard is alles behalve verkeersmak en als ik afstap raak ik er nooit meer op. Ik wil wel achteraf gaan opruimen maar vaak heb ik tegen dan al klachten.. Mensen kunnen ook gewoon meer nergens tegen. Als ze de mest zelf zouden opruimen en in hun bloementuintje strooien zijn ze er zelf nog wat mee :) na een flinke regenbui is alles toch zo goed als weg...

Volgens mij is dat toch echt jouw probleem en ik snap niet waarom jij daar de rest van Nederland mee opzadelt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 02:02

Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik op mijn brommer de bocht omreed en daar een hoop paardenmest lag. Gezien je daar heel lelijk in kan uitglijden, heb ik af en toe flink moeten wegsturen en schrok ik best wel, omdat ik het van te voren niet zag liggen, want dan rijd ik er altijd gewoon rustig omheen.
Ook heb ik een keer gehad dat ik het niet kon ontwijken en daardoor bijna was gevallen met brommer en al.
Op zulke momenten kan ik me er wel aan ergeren, zeker omdat het dus ook voor een hele lelijke val kan zorgen.
Ook in woonwijken vind ik het best asociaal als daar gewoon hele hopen paardenmest liggen.
Het probleem is dat het voor de meesten zo lastig is om weg te halen. Ikzelf zou ook niet snel tijdens een buitenrit even afstappen.
Wat ik wel op internet heb gezien, zijn mestzakken onder de kont van je paard tijdens het rijden. Kwestie van paard laten wennen en gaan met die banaan. Ik ben benieuwd of zo'n mestzak ook echt wat is, het zou een hele uitkomst zijn :j

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 02:48

Wij wonen aan een weg die op 50 meter van een rijvereniging zit.
En irriteer me werkelijk aan sommige ruiters die niet de mest van hun paard opruimen als hun paard voor mijn deur gemest heeft.
Ik heb mijn paard geleerd om in de berm te mesten of op ze minst stil te staan tijdends het mesten en ben altijd netjes afgestapt en heb het aan de kant geschopt.
Voor een hond kunnen ze het wel opruimen en voor een paard niet terwijl dat veel meer is.
en als je paard niet verkeersmak is kom je lekker later terug na het rijden en ruim je het alsnog op.
niet meer dan normaal in mijn ogen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 05:20

Cinderella schreef:
Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik op mijn brommer de bocht omreed en daar een hoop paardenmest lag. Gezien je daar heel lelijk in kan uitglijden, heb ik af en toe flink moeten wegsturen en schrok ik best wel, omdat ik het van te voren niet zag liggen, want dan rijd ik er altijd gewoon rustig omheen.
Ook heb ik een keer gehad dat ik het niet kon ontwijken en daardoor bijna was gevallen met brommer en al.
Op zulke momenten kan ik me er wel aan ergeren, zeker omdat het dus ook voor een hele lelijke val kan zorgen.
Ook in woonwijken vind ik het best asociaal als daar gewoon hele hopen paardenmest liggen.
Het probleem is dat het voor de meesten zo lastig is om weg te halen. Ikzelf zou ook niet snel tijdens een buitenrit even afstappen.
Wat ik wel op internet heb gezien, zijn mestzakken onder de kont van je paard tijdens het rijden. Kwestie van paard laten wennen en gaan met die banaan. Ik ben benieuwd of zo'n mestzak ook echt wat is, het zou een hele uitkomst zijn :j

_O-

Hou toch op. Alsof er alleen maar mest op het fietspad ligt. Je met nou eenmaal wel eens uitwijken. Soms voor mest. Soms grote afgewaaide tak. Soms ligt er veel blad waardoor het glad is. En straks moet je weer uitwijken voor iemand die van z'n paard is afgestapt om de mest op te ruimen. Gelukkig zit er een stuur op.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 07:05

Jennyj01 schreef:
Cinderella schreef:

_O-

Hou toch op. Alsof er alleen maar mest op het fietspad ligt. Je met nou eenmaal wel eens uitwijken. Soms voor mest. Soms grote afgewaaide tak. Soms ligt er veel blad waardoor het glad is. En straks moet je weer uitwijken voor iemand die van z'n paard is afgestapt om de mest op te ruimen. Gelukkig zit er een stuur op.

Haha :D

Ja dat dus.

Kom op zeg als jij met je brommer volle snelheid een bocht inrijd waar je niet eens kan zien wat er ligt/staat/hangt ben je gewoon dom bezig. Voor het zelfde geld is er dan iemand van zn fiets gevallen, en wat doe je dan? Gewoon wat beter leren deelnemen aan het verkeer dus.

Nederlanders zijn zo verschrikkelijk verwend. 'onveilig' my ass, de enige onveilige factor zijn wij met zn alle die er blindelings vanuit gaan dat er nooit obstakels op de weg zijn omdat alles tot in de puntjes verzorgd is door onze veelste bemoederige overheid. Resultaat, is het een keer slecht weer, of ligt er een keer wat om de hoek, rijden nederlanders zich massaal dood.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 07:27

Ik snap dat het niet fijn is. Is niet meer als normaal om het later op te ruimen, vooral als het op fiets of voetpad ligt.
Maar hoevaak komt het voor dat fietsers geen rekening houden met paarden... Vooral de snelle fietser. Daar kijken ze zelf ook niet naar.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 07:46

Mooi klusje voor de gearresteerde hooligans ~~}> ...doen ze ook nog eens wat nuttigs voor de belastingcenten die ze van elke burger verkwisten :o

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:13

Toydoll schreef:
Nederlanders zijn zo verschrikkelijk verwend. 'onveilig' my ass, de enige onveilige factor zijn wij met zn alle die er blindelings vanuit gaan dat er nooit obstakels op de weg zijn omdat alles tot in de puntjes verzorgd is door onze veelste bemoederige overheid. Resultaat, is het een keer slecht weer, of ligt er een keer wat om de hoek, rijden nederlanders zich massaal dood.

Helemaal mee eens, dus stel ik voor dat je met je paard gaat rijden waar je werkelijk thuis hoort. Dus gewoon op de weg of in de berm en als je dat onveilig vindt? My ass, dan blijf je toch lekker thuis, verwend als je als ruiter bent...

Ik lees hier toch weer een partij drogredeneringen, waarom je als ruiter je verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen om je eigen rotzooi op te ruimen. Als ruiter ben je nou eenmaal een anachronisme op de weg en als je wilt voorkomen dat het straks gewoon verboden wordt, moet je zorgen dat je als ruiter geen onnodige overlast veroorzaakt.

June2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:28

Het is erg maar niet zo erg dat er soms paarden niet in de bossen mogen van wegen hun mest

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:46

Het is toch gewoon heel onpraktisch om het op te ruimen? En als ik 5 km van huis ben ga ik echt niet daarna terug op de fiets met poepschep... beetje overdreven voor één zo'n hoop.

Ik kan me voorstellen dat er bij Janne in de straat meer dan één hoop ligt en dan zou het iddnnetjes zijn als de rijvereniging regelmatig even komt schoonmaken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:55

Wat we wel even over het hoofd zien is dat hondenpoep veel langer ligt doordat dit van een carnivoor is. De poep regent niet zomaar. Paardenmest daarentegen is binnen een paar dagen weg.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:59

De politie komt niet *willekeurig* ergens te paard surveilleren; aanleiding is bv. begeleiden van een risicovolle voetbalwedstrijd of preventief aanwezig zijn op drukke koop/uitgaans avonden in een stadscentrum.
Het gemeentebestuur (specifiek de burgemeester) is verantwoordelijk voor openbare orde en bepaalt uiteindelijk waar ze welke politie-inzet willen hebben.
Het opruimen van de politiepaardenpoep is mijns inziens dus een verantwoordelijkheid van de gemeente :j

*edit* ik zie dat de discussie inmiddels over alle buitenrijdende ruiters gaat, ipv specifiek over de bereden politie.
Ik vind de twee groepen niet te vergelijken!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:40

Miekemuis_ schreef:
Sorry hoor maar ik stap echt niet af. Mijn paard is alles behalve verkeersmak en als ik afstap raak ik er nooit meer op. Ik wil wel achteraf gaan opruimen maar vaak heb ik tegen dan al klachten.. Mensen kunnen ook gewoon meer nergens tegen. Als ze de mest zelf zouden opruimen en in hun bloementuintje strooien zijn ze er zelf nog wat mee :) na een flinke regenbui is alles toch zo goed als weg...

het lijkt me heel verstandig om met zo'n paard de weg op te gaan.
Misschien moet je paard iets beter trainen.
En als je er afvalt kun je er nooit meer opkomen. misschien toch ff je gezonde verstand gebruiken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:07

Ik schop het ook altijd in de berm als mijn paard gemest heeft op een plek waar het in de weg ligt. Het lijkt me een kleine moeite even een na afloop van de wedstrijd als alles weer rustig is en iedereen verdwenen, een agent de boel aan te laten vegen. (iets van: het goede voorbeeld geven??)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:11

Toydoll: waar baseer jij op dat ik met volle snelheid door de bochten rijd? Alsjeblieft, check je bronnen voordat je wat gaat roepen.
Het enige wat ik zeg, is dat het heel vervelend kan zijn als er om de bocht ineens een hoop stront ligt op het pad waar je zo doorheen kan glijden. Knap dat jij dan kan weten dat ik met 55 km/h door de bochten ga :'). Tjoh, dan is het wonderbaarlijk dat ik niet elke maand in het ziekenhuis belandt! Of ben ik gewoon een ontzettend goede bestuurder?!
Daarbij wordt er aan mijn hele essentie van mijn verhaal voorbij gegaan, dat is uiteraard het selectief lezen van bokkers die niet in oplossingen denken, in dit geval erg jammer en wellicht een tikkeltje asociaal, zeker hoe er vervolgens wel op mij gereageerd wordt :+.
Ik reageerde overigens op een post van pagina 1 waarin het ergens inderdaad ging over scooters. 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:11

Ik vind dat die hooligans het op moeten ruimen. Hun schuld dat de politie er daar moet zijn, gelijk een onderdeel van een taakstraf. {:)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:20

Tjonge jonge, wat een gezeur om niks. Beter een beetje poep af en toe, dan nog meer geweld en vernielingen van hooligans. Laat desnoods de veegwagen van de gemeente even na afloop de paden langs rijden. Kleine moeite lijkt mij. Nederland op zijn smalst.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:31

Paars: 'thuis' ingang
Blauw: 'uit' ingang
Rood: fietspaden met weinig tot geen uitwijkmogelijkheden, vooral als de schoolgaande jeugd voorbij komt want er zitten aardig wat scholen in deze omgeving.
De rest is woonwijk.

Afbeelding

Dus ja ik snap dat de omwonende klagen.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:34

pillow schreef:
misschien kan irriteren in ergeren veranderd worden

Nee, want het is:
(...) irriteert me
Ik erger me aan (...)

Wat heel veel over het hoofd lijken te zien is dat je met je paard eigenlijk een bestuurder bent. Het maakt niet uit of je er op zit of naast loopt. Dus laten we met zn allen lopen waar het hoort: op de openbare weg :D
Maakt niet uit hoe hard ze rijden joh! Zijn er ook geen fietsers meer die er last van hebben, alleen de automobilisten. En die rijden met gemak over de mest heen. Probleem opgelost :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:40

Als politie slim is maken ze gewoon excuses en moeten ze aangeven dat ze NA de wedstrijd alles nog gewoon even opruimen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:48

Wauw het gemak waarmee mensen alles maar laten liggen? Ronduit asociaal. Ik reed in een druk bevolkt paardengebied en elke meter lag er nieuwe hopen stront. ( oh dan hoef ik ook niet op te ruimen). :n
Asociaal vind ik het. Je paard schijt op de weg, dan zorg je maar dat je af kunt stappen en het even van de weg kan schoppen of zo.
" ik kan niet opstappen, mijn paard is niet verkeersmak" nou, blijf lekker in de binnenbak?
Als het zo tegenover het bureau is ondergeschikten vind ik dat dat gewoon even opgeruimd kan worden, ook van de politie. Voorbeeldfunctie enzo. Dat je dat niet doet in een actie snap ik ook nog wel.
Maar in de basis vind ik dat je als ruiter gewoon de schijt van je paard van de openbare weg haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:25

Laat de voetbalclub de boel maar lekker opruimen dan.. De politie inzet is daar nodig omdat een stel debiele supporters zich vaak niet kan gedragen. Kunnen zij ook zorgen dat alles rondom het stadion weer wordt opgeruimd.