Nu even on topic, ik snap de irritatie want het is ook niet leuk als je met je teenslippers in de mest stapt maar ik vind dat men ook over de veiligheid van paard en ruiter mag nadenken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miekemuis_ schreef:Sorry hoor maar ik stap echt niet af. Mijn paard is alles behalve verkeersmak en als ik afstap raak ik er nooit meer op. Ik wil wel achteraf gaan opruimen maar vaak heb ik tegen dan al klachten.. Mensen kunnen ook gewoon meer nergens tegen. Als ze de mest zelf zouden opruimen en in hun bloementuintje strooien zijn ze er zelf nog wat meena een flinke regenbui is alles toch zo goed als weg...
Cinderella schreef:Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik op mijn brommer de bocht omreed en daar een hoop paardenmest lag. Gezien je daar heel lelijk in kan uitglijden, heb ik af en toe flink moeten wegsturen en schrok ik best wel, omdat ik het van te voren niet zag liggen, want dan rijd ik er altijd gewoon rustig omheen.
Ook heb ik een keer gehad dat ik het niet kon ontwijken en daardoor bijna was gevallen met brommer en al.
Op zulke momenten kan ik me er wel aan ergeren, zeker omdat het dus ook voor een hele lelijke val kan zorgen.
Ook in woonwijken vind ik het best asociaal als daar gewoon hele hopen paardenmest liggen.
Het probleem is dat het voor de meesten zo lastig is om weg te halen. Ikzelf zou ook niet snel tijdens een buitenrit even afstappen.
Wat ik wel op internet heb gezien, zijn mestzakken onder de kont van je paard tijdens het rijden. Kwestie van paard laten wennen en gaan met die banaan. Ik ben benieuwd of zo'n mestzak ook echt wat is, het zou een hele uitkomst zijn
Jennyj01 schreef:Cinderella schreef:Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik op mijn brommer de bocht omreed en daar een hoop paardenmest lag. Gezien je daar heel lelijk in kan uitglijden, heb ik af en toe flink moeten wegsturen en schrok ik best wel, omdat ik het van te voren niet zag liggen, want dan rijd ik er altijd gewoon rustig omheen.
Ook heb ik een keer gehad dat ik het niet kon ontwijken en daardoor bijna was gevallen met brommer en al.
![]()
Hou toch op. Alsof er alleen maar mest op het fietspad ligt. Je met nou eenmaal wel eens uitwijken. Soms voor mest. Soms grote afgewaaide tak. Soms ligt er veel blad waardoor het glad is. En straks moet je weer uitwijken voor iemand die van z'n paard is afgestapt om de mest op te ruimen. Gelukkig zit er een stuur op.

Toydoll schreef:Nederlanders zijn zo verschrikkelijk verwend. 'onveilig' my ass, de enige onveilige factor zijn wij met zn alle die er blindelings vanuit gaan dat er nooit obstakels op de weg zijn omdat alles tot in de puntjes verzorgd is door onze veelste bemoederige overheid. Resultaat, is het een keer slecht weer, of ligt er een keer wat om de hoek, rijden nederlanders zich massaal dood.

Miekemuis_ schreef:Sorry hoor maar ik stap echt niet af. Mijn paard is alles behalve verkeersmak en als ik afstap raak ik er nooit meer op. Ik wil wel achteraf gaan opruimen maar vaak heb ik tegen dan al klachten.. Mensen kunnen ook gewoon meer nergens tegen. Als ze de mest zelf zouden opruimen en in hun bloementuintje strooien zijn ze er zelf nog wat meena een flinke regenbui is alles toch zo goed als weg...
. Tjoh, dan is het wonderbaarlijk dat ik niet elke maand in het ziekenhuis belandt! Of ben ik gewoon een ontzettend goede bestuurder?!
.pillow schreef:misschien kan irriteren in ergeren veranderd worden