Paarden mishandeld op meerdere locaties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:40

R12312 schreef:
Ik begrijp werkelijk niet dat er nog steeds mensen hun paarden dag en nacht buiten laten staan op een weiland terwijl deze beul al tijden actief is.

Er zijn al meerdere gevallen geweest waarbij de paarden op stal stonden, dus ook hiermee kun je het helaas niet voorkomen.

Ikzelf heb een beetje het idee dat 'ie de paarden en de omgeving eerst een tijdje in de gaten houdt voordat hij toeslaat. Zodat hij/zij precies weet waar hij makkelijk bij kan en met zo min mogelijk kans om betrapt te worden. En dan kan je je paarden heel leuk binnen gaan zetten, maar als jij een stal hebt die bv wat afgelegen of verscholen staat loop je m.i. alsnog veel risico. :)

laughterline

Re: Paarden mishandeld op meerdere locaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:27

Oooh idd als je denkt dat t niet erger kan! Wat verschrikkelijk!! :n

Geen woorden voor....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 03:14

Dus hij heeft dat veulen er gewoon uitgetrokken. En dus die merrie echt heel erg veel pijn gedaan.Zo iemand mag niet loslopen gidsamme

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 03:47

Heb je de reactie van Wigke89 gelezen, Franka75? Dat is de fokker/eigenaar van de merrie en zij zegt dat de merrie het veulen verworpen heeft, het is er dus niet uitgetrokken. :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 04:14

Is te erg voor woorden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 06:05

Vreselijk.....kippenvel van....

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 07:17

In amersfoort was ook weer een nieuw geval. Drachtige merrie is haar veulen van 7 maanden dracht verloren daar door. Haar vulva was kapot gesneden |(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 08:54

;( God, wat erg. Zijn er nu meerdere zo intens zieke geesten in Nederland of is er één reislustige? Ergens hoop ik dat laatste anders verlies ik bij dezen echt alle vertrouwen in de mensheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:08

BaileyMix schreef:
;( God, wat erg. Zijn er nu meerdere zo intens zieke geesten in Nederland of is er één reislustige? Ergens hoop ik dat laatste anders verlies ik bij dezen echt alle vertrouwen in de mensheid...

Ik ben bang dat de kans groot is dat er 1 of meerdere zijn die hetzelfde nadoen..
Tsja, er blijven altijd gekken op de wereld 8)7

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:38

Als de vulva kapot is is de pony toch ook dood?
Dit verhaal is niet helemaal logisch...
Wel verschrikkelijk erg!! Sterkte voor de eigenaar!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:42

wigke89 wat erg, sterkte . Iets waar je zo naar uit kijkt dat wordt verworpen door toedracht van een ander. Ik hoop dat wonden goed genezen en het vertrouwen weer terug komt. Verlies van het veulen is heftig. Ik hoop dat er verder niks blijvends is beschadigd.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:48

Wat een onzin je kan de vulva beschadigen zonder het veulen te raken, dat door de beschadigingen of de stress een abortus wordt opgewekt is heel goed mogelijk.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:01

Zo ziek van die persoon! Jeetje..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:18

Jesus t word steeds zieker
Wigke sterkte met de merrie afschuwelijk om zo je veulen moeten verliezen.

Maar wees blij dat de merrie nog leeft ipv gelijk denken aan of ze weer drachtig kan worden.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:05

vienna1987 schreef:
Wat een onzin je kan de vulva beschadigen zonder het veulen te raken, dat door de beschadigingen of de stress een abortus wordt opgewekt is heel goed mogelijk.

Oke, dat wist ik niet ik dacht dat dat wat anders zat.
Gelukkig is er geen bloedvat oid geraakt en maakt de pony het goed :)

bentheflinnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:22

in friesland nu ook een paard mishandel!!
ze zijn in alle profincies al geweest !
hop dat ze snel worden gepakt:(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:01

bentheflinnx schreef:
in friesland nu ook een paard mishandel!!
ze zijn in alle profincies al geweest !
hop dat ze snel worden gepakt:(

Nee in Zeeland is hij niet geweest,zag ik gister op de kaart bij Opsporing Verzocht.Vind ik wel erg vreemd,miss. komt hij daar wel vandaan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:07

Waren er echt nog mensen die dachten dat er maar 1 beul is?

However; degene die reageerde op het buiten laten: daar kunnen ze tenminste nog weg, op stal hebben ze helemaal geen schijn van kans. Beetje jammer dat je de eigenaren halvelinge schuld aan praat. Alsof zij gevraagd hebben om die zieke geest te ontvangen bij hun paarden. Ze hebben 'm geen thee en koekjes belooft hoor. Ze voldoen enkel aan de paarden hun basis behoeften.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:21

Ja! ik denk nog steeds dat dit om 1 en dezelfde beul gaat. Zijn werkwijze is n.l. ook altijd dezelfde,deze man heeft alle tijd v.d. wereld en trekt er op uit om paarden te pakken.Hij heeft een auto en fiets én miss. ook wel een scootmobiel? wie verdenkt er nou iemand die in een scootmobiel rond rijd?
Ik denk ook dat hij een handicap heeft,dat hij niet kan bukken,door de knieën kan gaan,omdat hij alleen maar grote paarden pakt en geen kleine paardjes.

Maar er komt een dag dat hij een fout maakt en dan word gepakt.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:43

O wat verschrikkelijk zeg! Wat een zieke geest moet zo iemand hebben..bah :r
Heel veel sterkte!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:44

gohya schreef:
Ja! ik denk nog steeds dat dit om 1 en dezelfde beul gaat. Zijn werkwijze is n.l. ook altijd dezelfde,deze man heeft alle tijd v.d. wereld en trekt er op uit om paarden te pakken.Hij heeft een auto en fiets én miss. ook wel een scootmobiel? wie verdenkt er nou iemand die in een scootmobiel rond rijd?
Ik denk ook dat hij een handicap heeft,dat hij niet kan bukken,door de knieën kan gaan,omdat hij alleen maar grote paarden pakt en geen kleine paardjes.

Op het nieuws zeiden ze dat de politie er al zeker van was dat het meerdere daders zijn omdat er meerdere 'techniken' zijn gebruikt met het snijden. Ik ga er zelf persoonlijk ook vanuit dat het meerdere daders zijn (of 1 groep met meerdere personen)
Maar ieder daarin zijn eigen oordeel natuurlijk :)

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:44

gohya schreef:

dit is niet waar hoor gohya, dat hij alleen grote paarden pakt imke is namelijk een shet x welsh pony en de pony die hier verder op is opengesneden in oktober is een welsh B ponytje. Hij pakt gewoon merries groot of klein maakt niet uit die makkelijk te pakken zijn

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:47

gohya schreef:

deze mishandelingen zijn anderhalf uur enkele rit uit elkaar gebeurt.... Ik had de vorige gemelde plekken ook al eens naast elkaar gezet, die lagen ook allemaal een uur tot 2 en zelfs 3 uren uit elkaar... Die beste man/vrouw heeft er een fulltime job aan dan... Nee dat geloof ik niet.
Ik denk dat je profielen van daders opmaken moet overlaten aan mensen die daarvoor opgeleidt zijn.
Dadelijk verdenkt heel bokt elke scootmobieler van mishandelingen. Het zou niet de eerste zijn die onterecht ten prooi valt aan een stel woeste paardenmeisjes na een FB vervolging.

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:52

Ayasha schreef:
gohya schreef:

deze mishandelingen zijn anderhalf uur enkele rit uit elkaar gebeurt.... Ik had de vorige gemelde plekken ook al eens naast elkaar gezet, die lagen ook allemaal een uur tot 2 en zelfs 3 uren uit elkaar... Die beste man/vrouw heeft er een fulltime job aan dan... Nee dat geloof ik niet.
Ik denk dat je profielen van daders opmaken moet overlaten aan mensen die daarvoor opgeleidt zijn.
Dadelijk verdenkt heel bokt elke scootmobieler van mishandelingen. Het zou niet de eerste zijn die onterecht ten prooi valt aan een stel woeste paardenmeisjes na een FB vervolging.

Ayasha, ik ben het verder met je eens hoor maar in het bericht zou je uithalen dat imke van het weekend is opengesneden en dit is niet zo. Imke is woensdag op donderdagnacht opgesneden

Agnes67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:04

Te triest voor woorden ..... wie doet nou zo iets?
Onschuldige dieren op deze manier zo toe te takelen, voor het leven te verminken.
Hoop dat de dader(s) de verkeerde merrie treffen, die hun dusdanig trapt dat ze gepakt kunnen worden.
Sterkte voor alle eigenaren en beterschap voor hun merries.