Tegenslag voor paardenbezitters in Bad Sooden-Allendorf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:32

Dinopino schreef:
In Duitsland moet je je paarden aanmelden bij de Tierseuchenkasse. Zo kunnen ze nagaan of je paarden hebt en hoeveel.

Precies en zo kom je er niet onderuit al hebben veel mensen ze daar niet aangemeld. ook moeten ze extra verzekerd worden en niet via de wa dus dat is ook al een extra registratie.

Annem84

Re: Tegenslag voor paardenbezitters in Bad Sooden-Allendorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:32

Aha kijk dat wist ik niet. Ja dan weten ze je wel te vinden inderdaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:34

Annem84 schreef:
Aha kijk dat wist ik niet. Ja dan weten ze je wel te vinden inderdaad.

Anders ook wel.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:43

Ragdollcat schreef:
Brainless@ Goed lezen!

Zoals wat ik al zei: het is eerlijker om de HUIDIGE eigenaren met rust te laten en voortaan de eigenaren te gaan belasten die van plan zijn een eigen paard/ pony te gaan aanschaffen, dan hebben ze nog een keuze om het wel of niet te gaan doen en of het bij 1 dier te gaan houden.

Nemen ze meer dan 1 dier, dan is dat hun eigen keuze en ja dan is het wel erg duur.

tja dan krijg je weer dat alle pony`s/paarden alleen gehouden gaan worden, ipv samen. dan werk je dierenmishandeling in de hand.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:09

Wilawander schreef:
Dinopino schreef:
In Duitsland moet je je paarden aanmelden bij de Tierseuchenkasse. Zo kunnen ze nagaan of je paarden hebt en hoeveel.

Precies en zo kom je er niet onderuit al hebben veel mensen ze daar niet aangemeld. ook moeten ze extra verzekerd worden en niet via de wa dus dat is ook al een extra registratie.

Klopt helemaal en het zijn ook geen geringe kosten.. Wij moeten zelfs 2x extra verzekeringen afsluiten want de ene dekt niet de ander gevolgen.. pff :roll: 8)7

Moet niet aan denken als er een paarden belasting nog eens erbij komt ! %)
Er is zelfs geroepen dat het tot 750 per paard kon gerekend worden! dus 200 was een minimum bedrag..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:15

risky schreef:
Als er 750,- per paard per jaar betaald zou moeten gaan worden dan zullen er niet veel paarden eigenaren blijven bestaan denk ik zo.

Dat denk ik ook ja. Ook een hele dubieuze redenering die die rechter voert ook; omdat een paard houden hoge kosten betekend, kunnen de eigenaren die belasting wel dragen?? :? Met andere woorden; alle paardeneigenaren zijn rijk en dus geld zat, dus die knijpen we maar uit?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:22

Annem84 schreef:
Hoe weet de overheid of ik een paard bezit?
Volgens mij is dit nergens geregistreerd. Paspoort en chip is geen eigendomsbewijs..

iets zegt me dat als ned gemeenten dit ook zouden gaan invoeren er binnen no-time een wetje is die zegt dat chip & paspoort WEL eigendomsbewijzen zijn. Om zo zo efficient mogelijk die belasting te kunnen innen.
Of zijn we al weer vergeten hoe snel de regering dat ene wetje veranderd had toen bleek (na een rechteruitspraak) dat gemeenten helemaal geen kosten mochten vragen voor een id kaart. Toen kon ineens heel snel een nieuwe wet worden ingevoerd; want tja; een wet die veel geld opleverd is natuurlijk WEL snel in te voeren/te veranderen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:24

_San87_ schreef:
Ragdollcat schreef:
Brainless@ Goed lezen!

Zoals wat ik al zei: het is eerlijker om de HUIDIGE eigenaren met rust te laten en voortaan de eigenaren te gaan belasten die van plan zijn een eigen paard/ pony te gaan aanschaffen, dan hebben ze nog een keuze om het wel of niet te gaan doen en of het bij 1 dier te gaan houden.

Nemen ze meer dan 1 dier, dan is dat hun eigen keuze en ja dan is het wel erg duur.

Wauw, heel eerlijk, ja. Not.

Hahaha, je snapt t niet he.

Als het toch ingevoerd gaat worden dan is het wel eerlijker, want dan is er nog keuze om het wel of niet te gaan doen om een eigen paard aan te gaan schaffen en of een 2e dier aan te schaffen.

Huidige eigenaren hadden het al en soms hebben ze er meer dan 1..........moeten ze dan massaal de deur uit gedaan worden en of verwaarloosd gaan worden uit geldgebrek, zeker met de huidige slechte paardenmarkt!!!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:32

Afbeelding

Toepasselijke reclame hier :+

matasja

Re: Tegenslag voor paardenbezitters in Bad Sooden-Allendorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:44

Noooh... dan zou ik al 187.50 per maand kwijt zijn.... daarbij nog stal/wei/voer/dierenarts enz.. dan zullen er inderdaad 2 weg MOETEN.. hoop het niet zeg :(