Les Anky van Grunsven levert €8150,- op voor Serious Request

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:19

Ik mag hopen dat voor dat bedrag de les 24 uur duurt :=

Maar wie ben ik; laat mensen lekker zelf bepalen waar ze hun geld aan uitgeven :) of dat nou aan een nieuw paar schoenen is of aan SR. Hun geld, hun zaak.

Suzan_bobar

Re: Les Anky van Grunsven levert €8150,- op voor Serious Request

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:51

En de mensen van het rode kruis maar lachen! Kom maar op met onze bonus! Nee, ook hier geen voorstander! Heb er nog nooit wat aan gegeven en zal het ook niet doen. Absurde bedragen die toch niet terecht komen,.... Iedereen moet doen wat ie zelf wil, maar ik geef het liever aan plaatselijke verenigingen of voedselbank.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:59

LadyMadonna schreef:
Ach, er wordt op Facebook ook massaal gedeeld dat we eerst voor ons eigen volk moeten zorgen

Ja, verbaasd mij niet. Het zijn altijd dezelfde azijnpissers. Solidariteit of compassie is ver te zoeken. Ik kan begrijpen dat mensen niets willen of kunnen geven, maar wees blij dat anderen wel wat geven of doen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:54

Niemand hoeft mee te doen, niemand hoeft te geven, niemand hoeft 8000 euri neer te tellen voor Anky....En dus hoeft niemand hierover te zeiken of te zieken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:57

Ik moet zeggen, ik doneer nooit, maar mag altijd graag naar er luisteren/kijken :j

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:44

Wat een cynisme en negativiteit. En wat knap dat sommigen nu al weten dat het geld voor SR verkeerd terecht zal komen. Om maar te zwijgen over die eigen volk eerst geluiden - bah. Alsof solidariteit met zwakkeren elders per se betekent dat je minder kunt doen voor de zwakkeren hier. Wake up, we leven nog altijd in een van de veiligste en rijkste landen ter wereld. Ik hoop dat SR bakken met geld binnenhaalt en wens voor 2015 dat we met zijn allen hier in NL wat meer compassie aan de dag leggen voor de ander in de breedste zin van het woord.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:52

Het is prachtig dat er geld wordt opgehaald voor goede doelen.

Echter heb ik met eigen ogen helaas gezien dat het geld niet terecht komt waar het geld moet komen. Destijds had SR geld opgehaald voor Kenia. Ik ben toen een half jaar later op datzelfde kamp waar een deel voor dat geld bedoeld was geweest. Helaas was er niets in positieve zin verbeterd. Niemand heeft daar iets van het geld gezien. Zelfs nog later hoorde ik van locals dat er nog niets was verbeterd, jammer genoeg.

Daarbovenop heb ik gezien wat de mensen in de top van goede doelen verdienen. En dat is niet mis kan ik je eerlijk genoeg vertellen.

Deze twee redenen hebben ervoor gezorgd dat ik enkel aan een organisatie geef waarin de top zo min mogelijk of niets aan geld verdiend.

Maar afgezien van mijn persoonlijke beweegredenen blijf ik het goed dat er mensen in blijven geloven en zodoende ook geld doneren.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:17

Je geeft aan lokale initiatieven, omdat je gelooft dat het alleen daar er echt iets toe doet...
Of je geeft aan 'politieke' organisaties, omdat je gelooft dat alleen dáár de wereld kan worden veranderd...
Of je geeft nooit wat, omdat je denkt dat het toch geen zin heeft...
Of...

Kortom: je eigen wereldbeeld bepaalt waar je je geld aan uitgeeft.
Allemaal goed, wie ben ik om over een ander te oordelen?

Bij het Rode Kruis valt de zakkenvullerij trouwens wel mee...
http://www.rodekruis.nl/resultaten/jaar ... /financien

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:55

Ess_Ramona schreef:
Pfoe wat een bedrag!
Voor een goed doel, maar voor dat geld heb je ook een leuke knol thuis staan :).

Ja inderdaad ook wel 2!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:51

purny schreef:
Omdat het schijnheilig is? Dat iedereen het hele jaar nergens naar die mensen uitkijkt en ineens met kerst wel? En omdat ze ook wel eens naar ons eigen land mogen gaan kijken... maar dit zal denk ik een ellenlange discussie worden

Dat dus.

Ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:58

Jtragter schreef:
Ess_Ramona schreef:
Pfoe wat een bedrag!
Voor een goed doel, maar voor dat geld heb je ook een leuke knol thuis staan :).

Ja inderdaad ook wel 2!

Ik denk dat iemand die dat biedt niet echt verlegen zit om centen voor een goeie knol of twee... :)

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:04

zo! dat is een best bedrag voor een les..

ik persoonlijk steun SR wel.. maar ik steun ook de NL doelen.
Iedereen mag zelf weten waar hij/zij het geld aan besteed dus vind ik ook dat iedereen niet zo moet zeiken over het feit dat er zoveel op gehaald wordt.

Ja er is armoede in NL, maar laatst moest ik wat ophalen vlakbij een voedselbank en wat trof ik daar aan.. een file met heel veel auto's in de rij voor het eten. Die hebben het in mijn ogen dan toch nog wat luxer dan die mensen in Afrika bijvoorbeeld.

het typische vind ik dan wel weer.. iedereen loopt alle goede doelen voor het buitenland af te kraken en lopen te roepen dat we eens voor Nederland moeten inzamelen. maar vervolgens doet de Jumbo een reclame voor voedselpakketten voor de NEDERLANDERS en ook daar kwam gezeik over omdat er bnners aan meededen.. wees dan ook blij dat er een actie voor NL is denk ik dan.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:14

Wij zijn elk jaar verplicht om voor SR geld in te zamelen op school, ik heb het dan al helemaal gehad dat dat verplicht wordt. Je kan niet bij iemand in z'n portemonnee kijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:44

De directeur van DSW heeft zijn jaarsalaris gedoneerd aan de voedselbank. Top initiatief.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:45

Dat heeft toch niks met sr te maken :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:55

Maar over het feit dat het naar de voedselbank gaat.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:04

Over het feit dat het wel degelijk naar een goed doel gaat

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:15

Liever naar de voedselbank dan naar sr.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:02

purny schreef:
Liever naar de voedselbank dan naar sr.

Waarom keuzes maken? De één geeft aan de Voedselbank, de ander aan SR en de meesten geven niets en leveren kritiek ;) :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:03

Wij doneren al door middel van ontwikkelingshulp. Zal er vast wel een kleine bijdrage aan gegeven worden.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:10

Op 3fm staat bij faq trouwens best een goede uiteenzetting van wat er met het geld gebeurt.. Dus ik heb er best wel vertrouwen in dat het goed komt :D
Maar gelukkig geven ook mensen aan de voedselbank want ook daar is het nodig :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:13

purny schreef:
Wij doneren al door middel van ontwikkelingshulp. Zal er vast wel een kleine bijdrage aan gegeven worden.

Ja en ???

Waarom moet je altijd kritiek hebben op mensen die WEL geven aan goede doelen? Daar heb jij toch geen last van?

Ik heb nog niets gegeven aan SR, omdat ik het erg druk heb op dit moment en geen tot weinig de radio aan hebt. Maar misschien geef ik ook nog wel en misschien ook niet. Maar ik ben zeker blij als anderen wel geven aan welk goede doel dan ook en ik ga daar zeker geen kritiek op leveren. Je zal maar in een positie zitten, dat je hulp nodig hebt. Dat geldt voor mensen in Nederland die afhankelijk zijn van de Voedselbank en voor meisjes/vrouwen, die slachtoffer zijn van sexueel geweld, waar dan ook ter wereld.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:14

Ik zie eerlijk gezegd nergens dat ze kritiek levert :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:19

denisesilver schreef:
Ik zie eerlijk gezegd nergens dat ze kritiek levert :=

Ach, het was niet specifiek tegen haar bedoeld, meer in het algemeen, al heeft ze een gruwelijk hekel aan SR en kom ik Purney vaak tegen in dit soort topics, dus misschien ben ik een beetje bevooroordeeld ;) :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 05:52

Oooh, op zo'n manier. Ik heb er ook geen probleem mee hoor, maar ik vind het je eigen keuze om te geven. Wat ik dus zei dat school het voor mij verplicht, vind ik gewoon niet kunnen ( daarbij heb ik in mijn klas ook iemand zitten die tegen iedereen zegt "wel geld inzamel, hoor!" En vervolgens zelf te lui is om iets te doen)