Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lante schreef:Helemaal mee eens! Kan me voorstellen dat juist het makkelijk eruitzien zorgt voor het ontbreken van kippenvel bij sommigen.Zie ook hier op bokt de liefhebbers van spektakel versus een zeer nette, makkelijk uitziende proef met zoveel ontspanning als er mogelijk is met inspanning-aanspanning. Ik ben blij met Charlotte. Zij maakt een happy athlete van haar paard, Edward maakt ze zo heet dat het op het randje zit. Een kunst op zich natuurlijk, maar niet mijn ding en naar mijn idee meer een shownummer dan hoe dressuur daadwerkelijk bedoeld is.
horseyfries schreef:Raar, die indruk heb ik nu juist helemaal niet. Ik heb een teugeldrukmeter en het beeld wat ik krijg bij hoge druk is totaal niet vergelijkbaar met de manier waarop Charlotte rijdt, ik denk dat het juist een heel fijne aanleuning is. Maar meten is weten dus Charlotte mag altijd langskomen

Geweldig ja, die staart! Ik heb totaal niet het idee dat ze veel in haar handen heeft. De aanleuning is gewoon super stil. Lielle schreef:ik vond ook dat ze terecht had gewonnen maar het was wel een enorm verschil.
Want hij zegt ook dat Siro zo mooi was in de hoofd/halshouding. Ik vond het een goede kür van Daniëlle maar hij was de hele proef door wel veel te diep.
Hermelientje schreef:Lielle schreef:ik vond ook dat ze terecht had gewonnen maar het was wel een enorm verschil.
Maar het was ook een enorm verschil! Ze stak echt met kop en schouders boven de rest uit. Imke die commentaar gaf was er ook helemaal sprakeloos van. Waarom zou dat niet in de score tot uiting mogen komen? Alle juryleden gaven haar een 10 voor de harmonie. Ook lag de moeilijkheidsgraad heel hoog. Er zat bij de punten voor de artistieke waardering sowieso weinig verschil tussen de juryleden, van 96 tot 99 procent. Waarom zou dat een reset nodig hebben? Dan moet iedereen omlaag wat is het nut daarvan? Er is toch afgesproken om de cijfers van 0 t/m 10 te gebruiken. Dus een 10 is gewoon het beste wat op dit moment getoond wordt, goed uitgevoerd dus zonder aftrek. Ik zou ook niet weten wat ik bij haar nog zou moeten aftrekken bij de oefeningen. Alleen de stap is soms iets minder en daar zal ze ook vast geen tienen voor krijgen.
Het is ook echt alleen in Nederland dat er steeds commentaar is op de jury. Waarom zeggen ze dit in Duitsland nooit? Dat zouden mensen zich eens moeten afvragen.
Jammer dat zulke goede dressuur je geen kippenvelgevoel geeft. Ik denk dat dat dan misschien met de nationaliteit van de combinatie te maken heeft, zodat je minder meeleeft of zo. Want over de hele wereld zijn mensen te vinden die dat gevoel juist wel hebben bij Valegro.
En dat onze bondscoach zegt het verschil in de scores niet te snappen dat vind ik pas echt diep treurig, want als hij het echt niet snapt dan weet ik niet hoe hij de ruiters tot steun kan zijn om ook te verbeteren. Of hij liegt en dat is niet zo fijntjes. Of ik heb andere proeven gezien dan hij.Want hij zegt ook dat Siro zo mooi was in de hoofd/halshouding. Ik vond het een goede kür van Daniëlle maar hij was de hele proef door wel veel te diep.
vur schreef:Het is natuurlijk de combinatie paard, ruiter en training die de doorslag geeft. Charlotte zou met Undercover ook niet de punten halen die ze nu met Valegro krijgt.