janderegelaa schreef:Frenka schreef:Janderegelaar; prachtige ruin!
Waar ik benieuwd naar ben, Lante en Jan, wat heeft Alexandro P verbeterd op jullie merries?
Zijn afstammelingenrapport zijn veulens uit merries die niet allemaal in het rijpaard type vallen, dus ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik deel de mening dat nu hij de mensport in gaat, dat niet bevorderlijk zal zijn voor het aantal dekkingen van rijpaarden.
Hij verbetert echt op model en beweging. Bij iedere Alexandro die ik heb gezien uit een rijpaard. Persoonlijk vind ik dat hij perfect zou passen op onze bloederige Jazzen, Vivaldi's etc. Juist dat wat we allemaal willen zien (sterk achterbeen, knietje in net voorbeen) geeft hij mee. Probleem is alleen dat het KWPN het Gelders paard geen warm hart toe draagt en daarom doen fokkers het denk ik niet.
Fillemon is naar de selectie voor Borculo geweest en daar krijg je een beoordelingsformulier. Alles was perfect. Superscore op beweging en type. Maar ze namen hem niet. "Gelderse vader",zei Jacques Verkerk toen ik ging vragen waarom niet. Zakt je broek toch van af.
Ik heb een Johnson merrie en als die zoon van Alexandro goedgekeurd denk ik dat ik haar met hem dek.
Nu is jouw Alexandro ook wel een paard uit een hele beste dressuurlijn , dat doet ook een hoop natuurlijk .
en hij voor de helft verkocht was.
Kunnen wij nog even van hem zelf in de dressuur genieten!
En die wandelgangen zijn meestal niet betrouwbaar dus zou eerst kijken of iemand uit eerste hand wat meer kan vertellen ipv speculeren