Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sneppie schreef:Mijn moeder van 80 is laatst beetje ongelukkig gevallen en kon niet meer zelfstandig overeind komen.
Niks gebroken maar ze lag ongelukkig. Verder is ze gezond alleen wat ouderdoms kwaaltjes.
Ik zal de volgende keer haar niet helpen opstaan, mocht dit nog eens gebeuren, maar gelijk de dokter bellen om te vragen of het niet beter is haar in te laten slapen............
Chapeau voor de brandweer!!!!!!! (die had ik ook nog kunnen bellen bedenk ik me nu)

proudmama schreef:Kijk nu eens goed en zie hoe onbeweeglijk het in de takels hangt met gestrekte benen en hangend hoofd.
Woogy schreef:de kans is groot dat ze niet van plan was dood te gaan.
Het gebeurd(e) dagelijks dat ze ging liggen, vervolgens probeerde op te staan door haar voorbenen te strekken en lag vervolgens soms uren te wiegen en schommelen op haar buik met gestrekte voorpootjes en ondergevouwen achter pootjes omdat ze niet meer overeind kon komen...
dierenbescherming met regelmaat gebeld, die zouden langs gaan en praten met de eigenaar. Op den duur ben je klaar met 'vechten' tegen zo'n persoon voor de rechten van haar paard. 'Ze is gelukkig en tsja, als ze dan wat moeilijker op staat is dat maar zo'... Woogy schreef:ik heb 2,5 jaar gewerkt aan de stal die naast dit dier ligt...het dier kon 7 jaar geleden al haast niet op staan...Ben heel benieuwd waar ze eens een keer eerlijk gaat zijn naar het dier toe!
torgil schreef:Wat kunnen mensen toch naar oordelen? Het paard is 28 en staat daar op een glad stuk. Hij is ongelukkig gevallen aan de beelden twe zien ook nog eens vlakbij/in de containerstal. Het paard zal geprobeerd hebben omhoog te komen maar door de ongemakkelijke positie geen ruimte gezien hebben dit te doen .We weten geen van alle de conditie van dit dier waarom dan gelijk de eigenaar egoistisch noemen omdat het dier niet word afgemaakt??? Een kennis rijd nog trec met een 25 jarige dus ach...28 ligt daar dichtbij waar gaat dit toch over?

sflj schreef:proudmama schreef:En overigens een beetje vreemd om dieren te vergelijken met mensen....
Ik vind dat allesbehalve vreemd, trouwens. Deden maar meer mensen dat.
Sonja_vR schreef:sflj schreef:Ik vind dat allesbehalve vreemd, trouwens. Deden maar meer mensen dat.
Dan moeten alle paarden dekens op en een cv op stal die op 18 minimaal staat... probleem is dat mensen en dieren vergelijken tot vermenselijking leid waardoor behoeftes van een dier over het hoofd gezien gaan worden en ze ipv voorzien worden in de daadwerkelijke behoeftes, ze voorzien worden in de behoeften die de mens denkt dat ze hebben omdat de mens die behoeftes heeft
Dat is een probleem wat ik nog al eens tegen kom bij eventuele vergelijkingen.
) gezien, homo's of vrouwen minder rechten hoeven hebben, volgens bepaalde bevolkingsgroepen enz.