Al bellend op paard door het rood: 450 euro boete

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:31

Nou nou bellen te paard is toch wel even wat anders dan in de auto, tenzij iemand er echt asociaal va wordt natuurlijk. Door rood vind ik wel heel terecht. En tsja het is weer bijna nieuwjaar, de kas moet nog ff goed gevuld worden he :'). Mij durfden ze onlangs ook een onzin boete te geven van 380,- :Z.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 10-12-14 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:32

Maak heel vaak foto's en filmpjes met mijn telefoon te paard, mag dat ook niet ?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:33

Brainless schreef:
Je valt onder langzaam gemotoriseerd verkeer (zo als de tractors)

:') Echt waar? Gemotoriseerd verkeer?! :') Hilarisch

Snollygoster

Re: Al bellend op paard door het rood: 450 euro boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:34

In België zijn ze hier inderdaad heel streng op, ook als je dronken op je paard zit krijg je een serieuze boete.
Op fietsen zonder handen etc staan nu ook wel gasboetes in bepaalde gemeentes.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:46

Ik heb ook een keer gehad dat de politie achter me aan reed toen ik aan het bellen was op mijn paard, maar dat was toeval. Ik ben zelfs een stukje gaan draven omdat ze me niet voorbij konden. Ze hebben er niks van gezegd en zou het zeker niet tof gevonden hebben als ze me een boete hadden gegeven. Langs de andere kant snap ik het wel. Altijd veiliger om twee handen vrij te hebben.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:02

Ik heb het opgezocht in de wet, maar in Nederland mag je op een paard wel bellen. Het is wellicht niet slim, maar zolang als er geen motor in je paard zit, mag het wel gewoon :-)

Citaat:
Regels bellen in de auto
De regels voor bellen in de auto staan in artikel 61a van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -auto.html

Citaat:
Artikel 61a
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:38

Marjo89 schreef:
Ohh ik moet hier wel keihard om lachen.
Ik telefooneer ook regelmatig op mijn paard :P

Ik vraag me af hoe belangrijk je telefoontje dan wel niet is dat je niet een uurtje kan wachten....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:45

Ik maak alleen foto's te paard :') Of hooguit een appje, maar dat is dan met de eigenaresse van het paard! De rest kan wachten tot ik klaar ben. En dan ben ik in mijn uppie midden in het bos oid. Zonder ander verkeer in de buurt. Vindt de boete ook terecht. Fietsers met een telefoon in de hand mogen ze van mij idd ook verbieden!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:40

Ik vermoed dat de politie het bellen nog wel door de vingers zag maar vooral het rode licht de bekeuring heeft veroorzaakt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:42

Sannanasje schreef:
Brainless schreef:
Je valt onder langzaam gemotoriseerd verkeer (zo als de tractors)

:') Echt waar? Gemotoriseerd verkeer?! :') Hilarisch

1 PK :)*

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:46

Als ruiter hoor je toch in de categorie van de auto's (?)
Dan vind ik het meer dan logies dat ze een dikke boete krijgt door rood en bellend.
Hoort de ruiter bij de fietsers, dan mag het bedrag iets naar beneden, want bellen mag gewoon op de fiets, maar door rood. Beetje dom :+

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:53

Zou je toch denken dat een vrouw 42 beter weet :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:35

loez schreef:
Ik maak alleen foto's te paard :') Of hooguit een appje, maar dat is dan met de eigenaresse van het paard! De rest kan wachten tot ik klaar ben. En dan ben ik in mijn uppie midden in het bos oid. Zonder ander verkeer in de buurt. Vindt de boete ook terecht. Fietsers met een telefoon in de hand mogen ze van mij idd ook verbieden!

Dat doe ik ook heel af en toe. Paar maanden terug een filmpje tijdens het rijden gemaakt (in stap) en toevallig vandaag 3 foto's. Maar dan wel in het bos, en eerst goed gekeken of er niemand in de buurt is waar mijn paard van zou kunnen verschieten.
Als ik tijdens een buitenrit word gebeld, bel ik wel terug zodra ik terug op stal ben.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:30

Volgens mij is het onlangs verandert en mag je in NL ook niet meer op de fiets bellen, behalve handsfree. Of ze willen het nog veranderem. Weet dus niet zeker of het al door is.

Daarnaast vind ik het ook gevaarlijk om te paard te bellen. Hij/zij zou maar schrikken.. Ik stap altijd af als ik echt zou moeten bellen wat niet kan wachten. En als mijn telefoon afgaat laat ik hem gaan. Geluid staat altijd op stil en ik bel wel terug wanneer ik het veilig vind.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:33

Snel zo'n handsfree ding op mijn sulky zetten! :')

ik bel regelmatig tijdens het mennen, vooral in het bos. Maar dat zou ik niet doen met een paard dat niet verkeersmak is. :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:59

Ik rijd buiten bijna constant op een teugel, of liever nog, met de cordeo in één hand. Dus ja als mijn vriend me belt om te vragen wat ik doe of waar ik uithang neem ik, mits paardlief gewoon rustig en braaf is, gewoon op.

Ben ik net op een druk gedeelte, of moet ik bijv. wegwerkzaamheden passeren, wat soms zelfs voor een bomproof paard ietwat spannend kan zijn, nee dan laat ik hem overgaan.

Maar ik gok ook dat het door rood rijden, en dat hele circus in draf, de druppel is geweest. Terecht imo. Hopen dat dit soort dingen niet vaker gebeurd, straks denkt onze wetgever nog dat het nodig is wetgeving op het gebied van buitenrijden te introduceren....

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:07

In belgië mag je op de fiets ook niet bellen

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:09

Poiuytrewq schreef:
Nou nou bellen te paard is toch wel even wat anders dan in de auto, tenzij iemand er echt asociaal va wordt natuurlijk. Door rood vind ik wel heel terecht. En tsja het is weer bijna nieuwjaar, de kas moet nog ff goed gevuld worden he :'). Mij durfden ze onlangs ook een onzin boete te geven van 380,- :Z.

wel benieuwd nu waar die onzinboete voor was dan 8-)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:15

inochiyo schreef:
Als het paard echt aan het draven was dan begrijp ik de uitspraak wel.
Moest het paard nu aan het stappen zijn zou het mss nog door de beugel kunnen, maar door het rood is er wel te veel aan.
Maar je zou eens moeten zien hoeveel fietsers er bellen/sms tijdens het rijden, geen haan die er naar kraait.
Een bluetooth kit voor als je te paard bent bestaat trouwens al

Dat is omdat t op de fiets niet verboden is :D Wist ik eerst ook niet, maar hoorde het laatst bij een aflevering van wegmisbruikers. Is alleen verboden bij motorvoertuigen. Op de fiets mag je gewoon op je mobiel. Op paard dus ook wettelijk zien, tis ook geen motorvoertuig

Ik bel ook altijd gewoon als ik op paard zit. Ga dan alleen wel ff stappen. Bel en sms trouwens ook gewoon op de fiets :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:27

@ihn, had rechtsvoor in mijn zijscherm een deuk. Geen grote maar wel een lelijke. Was iemand op in gereden. Moest voor 5 december gerepareerd zijn, als ik dat liet zien op het bureau zouden ze m kwijtschelden. Was die middag nog naar t bureau gegaan en een andere agent had m al uit het systeem gegooid. Alles werkt nl naar behoren en er zaten geen uitstekende delen op.
Was een 1-streper die m gaf .. :') maar bedacht me later dat ie deze helemaal niet eens mocht uitdelen
.. dus jaaa een onzin boete als je het mij vraagt. Zoals ik al zei het is bijna oudjaar dus de kas moet nog goed aangevuld worden :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 22:29

Als jij bewijs heb dat met het uitschrijven is afgesproken dat je geen boete hebt + bewijs dat de betreffende agent niks mocht uitschrijven dan kun je gewoon bezwaar maken.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:09

Ze zal wel opgevallen zijn door haar rij gedrag, door het bellen dan.
want als je dan ook gewoon door rood rijd? Ben je er zeker niet bij!
Boetes zijn nu eenmaal heel hoog, deze dame heeft denk ik haar les heel goed geleerd.
Ik geef toe, ik bel ook wel eens op paard maar dat is dan in de bak.
in het verkeer vind ik het niet kunnen je bent gewoon een bestuurder.
maar ik moest wel even lachen toen ik de titel las := sommige vergeten ook dat ze deelnemen aan het verkeer.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:10

Neee joh ik ga niet mijn tijd daar in steken, ben al lang blij dat ik niks hoef te betalen. :D

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:55

MarlindeRooz schreef:
Snel zo'n handsfree ding op mijn sulky zetten! :')

ik bel regelmatig tijdens het mennen, vooral in het bos. Maar dat zou ik niet doen met een paard dat niet verkeersmak is. :P

Je zou eventueel oortjes met een microfoontje kunnen gebruiken? Als je 1 oortje indoet en na het bellen weer uit doet lijkt me dat een redelijk veilige oplossing voor tijdens het mennen :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 01:17

Ik zou het niet eens durven met een telefoon te bellen tenzij in stap in de binnen bak.

Je zou maar aan het telefoneren zijn en je paard gaat toch even ergens van schrikken en als je niet goed erop reageert is het zo chaos.