. Mij durfden ze onlangs ook een onzin boete te geven van 380,-
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Mij durfden ze onlangs ook een onzin boete te geven van 380,-
.
Citaat:Regels bellen in de auto
De regels voor bellen in de auto staan in artikel 61a van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.
Citaat:Artikel 61a
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.
Of hooguit een appje, maar dat is dan met de eigenaresse van het paard! De rest kan wachten tot ik klaar ben. En dan ben ik in mijn uppie midden in het bos oid. Zonder ander verkeer in de buurt. Vindt de boete ook terecht. Fietsers met een telefoon in de hand mogen ze van mij idd ook verbieden! loez schreef:Ik maak alleen foto's te paardOf hooguit een appje, maar dat is dan met de eigenaresse van het paard! De rest kan wachten tot ik klaar ben. En dan ben ik in mijn uppie midden in het bos oid. Zonder ander verkeer in de buurt. Vindt de boete ook terecht. Fietsers met een telefoon in de hand mogen ze van mij idd ook verbieden!
Poiuytrewq schreef:Nou nou bellen te paard is toch wel even wat anders dan in de auto, tenzij iemand er echt asociaal va wordt natuurlijk. Door rood vind ik wel heel terecht. En tsja het is weer bijna nieuwjaar, de kas moet nog ff goed gevuld worden he. Mij durfden ze onlangs ook een onzin boete te geven van 380,-
.
inochiyo schreef:Als het paard echt aan het draven was dan begrijp ik de uitspraak wel.
Moest het paard nu aan het stappen zijn zou het mss nog door de beugel kunnen, maar door het rood is er wel te veel aan.
Maar je zou eens moeten zien hoeveel fietsers er bellen/sms tijdens het rijden, geen haan die er naar kraait.
Een bluetooth kit voor als je te paard bent bestaat trouwens al
Wist ik eerst ook niet, maar hoorde het laatst bij een aflevering van wegmisbruikers. Is alleen verboden bij motorvoertuigen. Op de fiets mag je gewoon op je mobiel. Op paard dus ook wettelijk zien, tis ook geen motorvoertuig
maar bedacht me later dat ie deze helemaal niet eens mocht uitdelen
sommige vergeten ook dat ze deelnemen aan het verkeer. MarlindeRooz schreef:Snel zo'n handsfree ding op mijn sulky zetten!![]()
ik bel regelmatig tijdens het mennen, vooral in het bos. Maar dat zou ik niet doen met een paard dat niet verkeersmak is.