Oplossing voor dazenprobleem in Het Beste Idee van Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:26

Slimste idee? Eerder domste idee. Nu denkt iedereen in nederland dat paarden het onder een deken warm hebben (zal je zien, komen er in de zomer allemaal topic's "help, wandelaars halen mijn vliegen/exceem dekens af") en dat dazen alleen op de hals komen. Het komt behoorlijk knullig over eerlijk gezegd. :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:15

Ik heb het ook gezien gister. Vond het ook niet zo'n best idee om het alleen op het hoofd te doen. Dazen zitten vaak op plekken waar je zelf niet bij kan..

ook vond ik het bestwel aso om niets mee te nemen/zorg te dragen dat het beest de studio niet onder mest. (poepzak ofzo of zelf een schep oid mee.) Nee we kijken gauw de andere kant op en laten iemand van de crew het opruimen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:32

fohadie schreef:
Ik heb het ook gezien gister. Vond het ook niet zo'n best idee om het alleen op het hoofd te doen. Dazen zitten vaak op plekken waar je zelf niet bij kan..

ook vond ik het bestwel aso om niets mee te nemen/zorg te dragen dat het beest de studio niet onder mest. (poepzak ofzo of zelf een schep oid mee.) Nee we kijken gauw de andere kant op en laten iemand van de crew het opruimen. :n

Zo wordt tv gemaakt: onder regie. Dat poepen heeft een amusementswaarde. Dikke kans dat ze zelfs hebben zitten wachten tot het dier ging mesten, om daar nog even een leuk shot van te draaien. En als je met de mestboy aan was komen zetten had de regie waarschijnlijk geroepen: "nee, niet doen, we willen dat het een onverwachte gebeurtenis lijkt."

mignonne2403

Re: Oplossing voor dazenprobleem in Het Beste Idee van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:51

Wel leuk dat er eens een idee is met paarden, en superleuk dat hij in de studio mocht, maar het idee zelf is niet zo goed.... Bij mijn pony hang ik gewoon een deken over, Dan ziet hij er maar niet uit :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:56

Vond het totaal niet aso dat de pony ging mesten.Die studio weet heus wel dat dit kan gebeuren,zal niet de 1ste pony zijn die in de studio mest.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:22

Paardje was trouwens wel erg braaf. Maar had niet anders verwacht van een ijslander! :D

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:15

hoe ga je dat dan met de achter hand doen en je zelf als ruiter

leuk zoon dingen maar dat kan ik niet vast zetten op mijn fjord met mooie kam

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 04:56

Het paard moet wel manen hebben om het ding vast te zetten anders blijft het echt niet fatsoenlijk op de hals liggen (ervaringsdeskundige, ik heb vorig jaar zelf iets dergelijks in elkaar geprutst van strotouwtjes :D ).

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:12

De dazenfamilie is heel groot. In Europa zijn er al zo’n 60 soorten.
Wij en onze paarden, hebben vooral last van een drietal soorten, met ieder hun eigen bijtgedrag.

* De Goudoogdaas bijt het liefst in hals, hoofd en schoft (bijt ook de mens)
* De Paardendaas bijt vaak onder de buik en in de flanken
* De Grote Regendaas heeft het vooral voorzien op de benen(bijt ook graag runderen)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:39

Misschien een ultrasonisch geluid ontwikkelen wat je dmv een klein kastje bij je kunt dragen?
Aangezien dazen slecht ruiken en zien lijkt me dat men het op het gehoor moet proberen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:43

funnyhorses schreef:
Misschien een ultrasonisch geluid ontwikkelen wat je dmv een klein kastje bij je kunt dragen?
Aangezien dazen slecht ruiken en zien lijkt me dat men het op het gehoor moet proberen?

Ik denk dat paarden ook dit geluid horen en dan bang worden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:45

Nee joh ultrasonisch toch niet?Dan zou ieder paard al kierewiet worden van al die mensen die met een hypermoderne gsm rondlopen. :D

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:57

Oke misschien is het al gezegd, maar gewoon een vliegenrijdeken kopen. Die flink insprayen met vliegenspray en dan is het probleem toch ook opgelost?? Die bedekken het hele lijf behalve voorhoofd en benen. Heb dr zelf ook een en werkt prima tegen alles wat er rond vliegt in de zomer.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:01

Dazen steken anders heel makkelijk door een stof heen ik voel het zelf regelmatig dan kom ik weer thuis met reuze bulten pffff en arm paard heeft ook de nodige beten gehad ondanks vliegendeken.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:05

Het grote probleem met een uitrijdeken is ook dat er geen buikflap op zit.
Ik zou dolgelukkig worden van een goede oplossing tegen dazen, die van mij wordt altijd op haar buik (uierstreek) gestoken en reageert er erg allergisch op.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:18

funnyhorses schreef:

Dazen hebben geen gehoor, alleen zicht en "beperkte reuk" (warmte, koolzuurgas in uitgeademde lucht en mogelijk Octenol wat in zweet zit)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:23

Dan zouden de trillingen ervoor kunnen zorgen dat ze uit de route raken?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:58

Zeker leuk idee maar laat de nek nu ook de enige plek zijn waar je er nog makkelijk zelf aan komt. Inderdaad jammer...

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:31

Dit heb ik al vaker gezien.
heb ooit toen ik op vakantie was een bosrit gemaakt op een manege, en al die paarden hadden zn ding op.
En dat is toch zeker 7 a 8 jaar geleden.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:40

Misschien niet het beste idee van (paardrijdend) Nederland, maar wel een idee om onze paarden te helpen om minder last te hebben van die rot beesten.