Italiaans dressuurpaard overleden na werk aan de longe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Italiaans dressuurpaard overleden na werk aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:54

Ik zeg ook niet dat daar wat mis mee is, Rocamor. Ik zie het meer om deze meneer eens te laten rennen. Hij kan er kennelijk niet zo mee over weg.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:10

Vreselijk nieuws. Flambo heeft nog bij mij op stal gestaan voordat die naar Italië verkocht werd, vele jaren geleden. Zo'n charmant paard heb ik zelden meer geweten...

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:15

Misschien ben ik heel raar. Maar hoe heeft hij in godsnaam met dubbele lijnen gelongeerd om dit te veroorzaken. Ik kan me er geen beeld bij maken....... Gelukkig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:20

Opie1991 schreef:
Misschien ben ik heel raar. Maar hoe heeft hij in godsnaam met dubbele lijnen gelongeerd om dit te veroorzaken. Ik kan me er geen beeld bij maken....... Gelukkig.

gewoon...doorgaan tot het paard volledig verzuurd en in de staak gaat....van de pijn.
Daar is de dressuurtop goed in hoor,daar leert hij van,hij moet er doorheen.
(niet de hele dressuurtop uiteraard)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:44

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:04

jansje73 schreef:
Vreselijk moet dit zijn geweest voor het paard , dit moet met veel grof en hard geweld zijn gebeurt anders kan het niet. Het zal je paard maar zijn geweest. En wat belachelijk om niet eens een DA erbij te halen en de eigenaar van het paard niet eens op de hoogte stellen en dan maar gewoon zeggen dat het door koliek komt , dit vind ik diep triest. Nou als het mij paard was dan had die meneer een heel groot probleem ! Hopen dat ze nu de meneer aan gaan pakken , want hij is niet paard waardig !

Dat het met grof geweld gebeurd moet zijn hoeft niet per definitie... Ik wil dit geval niet verdedigen want het klinkt als een verknipte bende, maar laatst was er op Bokt zelfs nog een topic van iemand wiens paard tijdens het longeren ineens ineenstortte en overleed. Dat daarbij de nekwervels breken kan ik me voorstellen.
Het meest kwalijke vind ik, de info over neerwerken van de andere bron even achterwege latend: is dat het arme dier geen check-up gekregen heeft en waarschijnlijk lijdend is overleden :n

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:21

Dit is zo vreselijk :(
Arm dier, ik heb hem nog gekend vroeger en zelfs eens een keertje mee gereden. Het was zo'n prachtbeest.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:50

Als er geld mee valt te verdienen veranderen sommige mensen in duivels. Walgelijk.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:34

troi schreef:
Het stuk op dressage international suggereerd dat er geprobeerd is om het paard op de grond te leggen met twee longeerlijnen ivm dominantie problemen -O-

Als dat waar is verbaast het me niet dat ze dat hebben geprobeert te verbergen, echt schandelijk!

:(

Ik weet niet wat hier gebeurd is maar ik weet wel dat er heel erg veel fouts gebeurd onder het mom 'het paard is dominant en moet ten allen tijde luisteren'.
Ik ben blij dat het in het nieuws gekomen is en het de aandacht krijgt. Hopelijk komen deze mensen nooit meer in aanraking met paarden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 01:04

Wat moet dat paard bang geweest zijn en pijn gehad hebben. vreselijk behandeld en alleen toen hij stierf. Die vent mag niet eens meer naar een paard kijken.