Vrachtwagen rijdt paard dood op A73

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:38

Als paarden zouden ontsnappen vanwege het voer dan zouden ze dat zeker niet op een weg gaan zoeken, maar zouden ze in de berm gaan grazen, dus dat lijkt me onzin. Daarnaast vind je verwaarloosde paarden, zowel van particulieren als bv van staatsbosbeheer, altijd netjes binnen de omheining terug.
Het enige wat ik kan bedenken is een hoop slechte omheiningen, of idioten die het leuk vinden om de poort open te zetten, of de pech dat een paard op hol slaat..

vientijntje

Re: Vrachtwagen rijdt paard dood op A73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:38

He gatsie! Ik heb dit paard helaas zien liggen. Reed op de andere zijde richting Venray. het paard wilde opstaan, maar werd door de hulpverleners tegengehouden.
Bah, heb er bijna niet van kunnen slapen..... Er gingen nog geruchten dat er meerdere dieren (geen paarden) op de weg liepen, maar die zijn niet aangereden. Of die geruchten ook waar zijn, weet ik niet. Er staan op de hoogte van de aanrijding wel twee paarden langs de snelweg, ook in de kleur van dat paard. Maar of dit hetzelfde paard was, weet ik niet.
Vreselijk dit!!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:38

northequest1 schreef:
Bah, gebeurt veel te vaak. Die foto :n vindt ik echt niet acceptable, schande aan de krant om dat te plaatsen (is nergens goed voor in mijn oppinie...)

Ach kom op. Een paard wordt door de Rendac ook zo opgehaald. Normale zaak. Je ziet verder niks schokkends qua verwondingen.

Ik wil de eigenaar en de chauffeur veel sterkte wensen. Het is niet niks om je paard zo abrupt te verliezen.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:51

Waarom heb ik het vreemde idee dat dit niet allemaal toeval is....
Zou dit een nieuwe manier van paardenmishandeling zijn? Ik hoop van niet maar het gebeurd in mijn ogen net iets te vaak |(

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:59

Brr dat is wel heel erg dichtbij, blij dat ik dat niet gezien heb.
Heel veel sterkte voor de eigenaren!

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:37

hmmmm gebeurt erg vaak maar misschien wordt het ook wel een beetje meer opgezocht, als nieuws bedoel ik, dan lijkt het meer te gebeuren dan het werkelijk zo is.
Anders is het gewoon een combinatie van vroeg donker, slechte omheiningen en een vol land met veel gevaarlijk wegen...
Wat een ellende voor de eigenaar van het paard...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:25

Het gebeurd niet vaker dan anders. Alleen wordt tegenwoordig ieder 'wissewasje' als nieuws gezien en gemeld (dan heb ik het niet over bokt, kijk bijv naar hvn). Dus zien en horen we er meer over.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:31

Het gebeurd mijn inziens ook niet vaker, alleen is er een overschot aan media dus zie je het nu eerder voorbij komen.

Maar vreselijk voor de eigenaar, het paard en de chauffeur dat dit zo is gelopen ;(
Ik vind de foto ook ongepast. Ik snap dat er een foto bij het verhaal wordt geplaatst. Maar dat had respectvoller gekund.

Yantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:51

Ik zal ook even reageren om verdere speculaties uit te sluiten.. Ik ben de eigenaar van het paard wat aangereden is. Het was een drama wat wij totaal niet voorzien hadden. Het paard stond alleen in de wei, ze staat dag en nacht buiten met een schuilstal erbij, ze genoot van haar pensioen, 19 jaar was ze..14 jaar van mij geweest, Z2 behaald en mooie tijden mee beleefd, tijdje terug is haar maatje plotseling overleden en waren wij al even op zoek naar een nieuw maatje voor haar, na lang zoeken eindelijk een leuke brave haflinger gevonden die we dus gisteren opgehaald hebben. Wij verheugd dat we haar een gezelschap konden geven want ze vond er niet veel aan alleen staan in de wei. Het nieuwe paard halen verliep allemaal goed en toen we haar afgeladen hadden wilden we hem bij mijn paard zetten, mijn paard is erg sociaal en altijd vriendelijk naar andere paarden toe dus wij dachten dat wordt een mooie ontmoeting samen...Helaas verliep het totaal anders.... Ik had hem nog maar net los maar ze hebben elkaar nog niet eens aangeraakt, mijn paard zette het op een lopen alsof ze een enorm monster zag, dik 100 meter rende ze in blinde paniek naar achter in de wei, de wei is zeer goed omheind, hoge gaas met goede draad en een meter verder nog een gaasomheining en daarna nog een sloot. Dat ze zou springen dat was bijna onmogelijk, toch deed ze dat en hoe precies dat weten we niet, want het was al zo goed als donker, (ik weet t dit was misschien wel fout van ons om dit in het donker te doen, normaal gesproken doen we dat nooit, maar mijn paard is aardig wat gewend en hadden deze reactie van haar ook echt niet aan zien komen) maar ze is over deze 2 omheiningen en sloot gekomen, de omheining heeft niks geleden dus goed springen dat kon ze nog op deze leeftijd, maar zo goed dat heb ik nooit geweten... maar na de sloot kwam de vangrail die heeft ze waarschijnlijk ook nog kunnen springen totdat daar een vrachtwagen reed, hij probeerde haar nog te ontwijken maar dat heeft niet mogen baten, ze sprong tegen de zijkant van de trailer van de vrachtwagen en smakt tegen de grond, ze bleef liggen...Wij er snel naar toe en haar gerust stellen, we zagen al meteen dat het goed fout zat, ze probeerde af en toe op te staan maar het was duidelijk dat haar benen niet mee wilden werken. Dit mocht niet lang duren, en wat duurt dat wachten op een dierenarts dan lang...ik weet niet hoelang maar volgens mij heeft ze daar toch een half uur gelegen, of ze veel pijn had dat is moeilijk te peilen maar zo oogde het wel, ze was ook erg in shock. Op dat moment waren we blij toen we de dierenarts zagen en wij zeiden al meteen geef haar maar snel een spuit en dat deed hij en gelukkig had ze toen al snel geen pijn meer en was ze snel naar de eeuwige weides...herenigd met haar oude maatje...Maar dit lees je alleen bij andere en dan denk je dit hoop ik nooit mee te maken en dan zit je er opeens middenin en dat is zo onwerkelijk... De chauffeur die was uiteraard erg geschrokken maar maakt het verder goed, hij vond het zo erg voor ons, maar goed hij kon er natuurlijk ook niks aan doen. En met het nieuwe paard gaat het ook goed, hij mist zijn eigen vriendjes natuurlijk maar net stond hij rustig in de wei te grazen, nu gaan we maar weer op zoek naar een nieuw maatje voor hem, heel dubbel... raar wereldje....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:55

Jeetje zeg, wat een verhaal... het is inderdaad niet zo handig om een nieuw paard meteen maar in de wei er bij te gooien en al helemaal niet in het donker...maar bij een rustig paard verwacht je inderdaad niet zo'n extreme reactie, wat een schrik en een vreselijk nare ervaring zeg om zo je paard te verliezen, hopelijk kan je dit een plekje geven :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:06

Jeetje Yantje wat een schrik zeg. Inderdaad, je geeft t zelf al aan.. maar je als je alles van tevoren wist.. he klote zo hoor. Sterkte!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:14

Jeetje wat vreselijk om zo je paard te verliezen zeg.. Heel veel sterkte zeg :(:) :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:22

Yantje, wat ontzettend sneu voor jou en je paard. En wat zul je je machteloos gevoeld hebben. En ook dat je paard dan daar nog levend ligt...Krijg er kippenvel van!

Heel veel sterkte!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:28

Heel veel sterkte, Yantje! Y;(
Vreselijk om je paard te verliezen op deze manier...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:30

A(l)s as is verbrande turf, je verwacht het niet en achteraf bedenk je 1000 dingen die je anders had kunnen doen maar helaas ;(

Heel veel sterkte met het verlies van je paard :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:33

Wat een heftig gebeuren zeg.. Zo haal je een nieuw paard en een paar uur later neem je afscheid van je oude maatje op een afschuwelijke manier..

Sterkte

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:35

Ontzettend veel sterkte !!!:(

Speculeren heeft eigenlijk ook geen nut. Het geval de laatste keer in chaam was ook uit handen ontsnapt van de man zelf en niet uit de wei ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:38

Yantje

|( |( och wat erg zeg!
en dan zo`n goed omheinde wei.......echt een drama om mee te maken :(:)
gecondoleerd en heel veel sterkte om dit te verwerken :(:)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:31

Yantje,

Heel veel sterkte.

Doe je je best om een nieuw maatje voor je paard te vinden, gebeurt er dit. Gecondoleerd.
Dit had je niet kunnen voorkomen. Als jouw paard inderdaad sociaal naar andere paarden is/was en rustig is/was dan zou dat volgens mij goed in het donker moeten kunnen. Paarden zien tenslotte goed in het donker.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:33

Wat een bizar verhaal Yantje... Dat zie je inderdaad niet aankomen. Veel sterkte!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:36

FrNo schreef:
Yantje,

Heel veel sterkte.

Doe je je best om een nieuw maatje voor je paard te vinden, gebeurt er dit. Gecondoleerd.
Dit had je niet kunnen voorkomen. Als jouw paard inderdaad sociaal naar andere paarden is/was en rustig is/was dan zou dat volgens mij goed in het donker moeten kunnen. Paarden zien tenslotte goed in het donker.

Paarden zien ongeveer 3x beter dan mensen in het donker (en als je mij als voorbeeld neemt is dat dus nog 3x nix) maar het zijn geen katten.

Yantje: wat een ontzettende horror voor jou, dat is toch het ergste wat je zo'n beetje kunt meemaken... en wat toch nog "fijn" dat je het hier even neerzet.

Heel veel sterkte met de nasleep, en sterkte met het vinden van een maatje voor de haflinger.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:43

Heel veel sterkte gewenst, wat een horror om mee te maken en te zien...zo onwerkelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:44

Gecondoleerd en heel erg veel sterkte Yantje, wat een verschrikkelijk ongeluk, vreselijk om mee te maken. :(:)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:53

Wat verschrikkelijk als je dit voor je ogen ziet gebeuren en dan kan je nog zo'n makkelijk en sociaal paard hebben. Wat erg dat je paard zo in paniek raakte van je nieuwe paard. Het blijven natuurlijk vluchtdieren maar ik kan me voorstellen dat je dit never en nooit had verwacht.. Bah wat een horror verhaal zeg.. Ik wens je heel veel sterkte..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:58

Wat een afschuwelijke gebeurtenis, sterkte.