Amerigo trapt volwassene tijdens intocht in Naarden *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:48

Kuggur schreef:
Ja, want schimmels kunnen natuurlijk alleen lichte meisjes dragen... :o?
Is er niet een schimmel van de bereden politie te lenen, betreffende agent met nepbaard erop, klaar, bomproof combi.

beste reactie van het hele topic :)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:48

Ook al is een paard wel verkeers en drukte mak wil niet zeggen dat het dan wel goed gaat :)laten we eerlijk zijn een fanfare een hele horde aan gillende kinderen kom je niet dagelijks tegen en is naar mijn idee ook niet altijd op te trainen.

Dus idd een politie paard met agent is nog de beste optie

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:50

Urielle schreef:
Elinex304 schreef:
Ook fijn dat ze een paard nemen dat dat nog nooit heeft meegemaakt >;), arm kind.

Sinterklaasoptochten zijn er ook elke week hè :Y)

Onze (bonte) pony gaat volgende week Amerigo vervangen bij een aantal optochten en is superbomproof (uiteraard heeft de Sint daarom om haar gevraagd) maar ik ga toch zelf meelopen. Je weet het maar nooit.

Sinterklaas optochten zijn toch niet de enige momenten in het jaar dat er veel mensen bij elkaar zijn :roll:.

Apple schreef:
Elinex304 schreef:
Ook fijn dat ze een paard nemen dat dat nog nooit heeft meegemaakt >;), arm kind.

Dat valt nergens uit op te maken :-)

De tweede regel in de OP refereert aan de reactie van een bezoeker die aangaf dat ze/hij het heel eng vond en zoiets nog nooit had meegemaakt. Niet of het paard het nog nooit had meegemaakt.

Ah, nou vervelend. Hopelijk gaat het goed met het kind.

Urielle

Re: Amerigo trapt kind tijdens intocht in Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:54

Wat voor evenementen stel je dan voor die tegen sinterklaas op kunnen qua intensiteit en die toch ongevaarlijk zijn?

Ik bedoel, ik zou echt niet zomaar met mijn paarden even de markt of een festival op mogen omdat ik een paard mak wil maken of testen. De politie ziet je aankomen!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:01

Ik ben sowieso geen voorstander van, om paarden voor evenementen met publiek te gebruiken. Voor wie zijn plezier doen we dit, in elk geval niet voor het paard.
Dit geldt voor mij betreft ook voor, intochten van een paarden4daagse, of toeristische rondritten per koets door een stad. Maar nu trek ik het iets te breed voor dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:02

Kuggur schreef:
Is er niet een schimmel van de bereden politie te lenen, betreffende agent met nepbaard erop, klaar, bomproof combi.

Natuurlijk niet, maar doordat het een schimmel moet zijn heb je minder keuze.. En idd, er gaat een vent opzitten die niet kan rijden en al die kinderen er omheen hysterisch te doen.. Ik snap t paard wel..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:04

Ik heb nog nooit dranghekken gezien bij een sinterklaasoptocht. Laten we na de hele zwarte pieten discussie dit eens onder de loep nemen om het welzijn van het dier te behouden. Want zoveel gillende kinderen moet nooit gezond zijn voor het paard. Of net de oplossing aanbrengen die Kuggur gaf, gewoon een bomproof politiepaard met agent er boven op.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:10

Gelukkig zijn er oom veel Sinterklazen zo verstandig om achter het paard in een open wagen te gaan zitten en zich te laten rijden door een ervaren menner met veel hulp.

Eigenlijk vind ik dat ook het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:12

Marie111 schreef:
Gelukkig zijn er oom veel Sinterklazen zo verstandig om achter het paard in een open wagen te gaan zitten en zich te laten rijden door een ervaren menner met veel hulp.

Eigenlijk vind ik dat ook het beste.

Nou als dat mis gaat is het ongeluk veel groter.. Met zo'n kar op hol gaan..?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:13

Joaltijd schreef:
Kuggur schreef:

Bomproof paard + bomproof ruiter idd!
Zo te lezen was dat dit keer niet het geval..

Ja want een 'bomproof' paard gaat nooit over de zeik
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws/algemeen/politiepaard-slaat-hol.html

Sweetgirl1 schreef:
lijkt me toch ook wel als je je paard opgeeft voor een optocht en je weet dat die onrustig kan zijn waarom dan zeggen ja hier heb je mijn schimmel. Pak dan 1 die ergens een beetje tegen kan.

En wie zegt dat dit paard normaal snel onrustig is? Dat staat nergens.

piezze schreef:
Zo'n onervaren paard moeten ze niet gebruiken.

Hoe kom je erbij dat die onervaren is?

Mijn schimmel merrie is ook eens sinterklaaspaard geweest. Super braaf en bomproof paard. Nooit problemen mee, en gek op kinderen en menigte.

Het ging dus ook super goed, ze was volledig ontspannen, koppie tussen de kinderen om geaait te worden op het schoolplein, en toen verschenen er ineens pieten op het dak die pepernoten gingen gooien. Dat was mij niet verteld en dat vond mijn merrie dus wel erg eng (terwijl ze normaal eigenlijk nergens bang voor is, maar dit hadden we natuurlijk ook nog nooit gezien).
Maar goed ik heb de sinterklaas er af geholpen en niets aan de hand verder. Kinderen stonden hier ook gewoon achter dranghekken.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:13

Ik dacht dat ze bij de bereden politie liever geen schimmels hebben omdat die teveel opvallen tussen de bruine/zwarten/vossen, en dat het dan kan gebeuren dat bv bij een rel de mensen massaal voor de witte gaan omdat die er zo uitspringt.
Er is gewoon een tekort aan amerigo's, misschien moet de sint hierbij ook andere kleuren accepteren :+

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:14

piezze schreef:
Juliette61 schreef:
He gatver, dat is schrikken voor zo'n kind!
Niet handig van de ouders, een kind bij een paard in de buurt laten komen als je niet 100% zeker weet dat er niks kan gebeuren. :n

Onzin om meteen de ouders de schuld te geven. Zo'n onervaren paard moeten ze niet gebruiken. Waarom moet er gezien de veiligheid uberhaupt een paard bij. Die sinterklazen kunnen 9 van de 10 x niet rijden en zijn dan harstikke bang en dan moet dat dier rustig blijven. :(

Zeg niet dat het ALLEEN de schuld van de ouders is.
Het is gewoon niet zo handig, een paard bij zo'n druk evenement, helemaal mee eens.
Zeker met een onervaren, soms per ongeluk ruwe ruiter. (hakken in buik ofzo, deed ik als beginner per ongeluk erg vaak...)

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:16

Ilse_123 schreef:
Ik dacht dat ze bij de bereden politie liever geen schimmels hebben omdat die teveel opvallen tussen de bruine/zwarten/vossen, en dat het dan kan gebeuren dat bv bij een rel de mensen massaal voor de witte gaan omdat die er zo uitspringt.
Er is gewoon een tekort aan amerigo's, misschien moet de sint hierbij ook andere kleuren accepteren :+

heb wel een gehoord, dat het (bijna) nooit gebeurd dat mensen agressief zijn tegen de paarden, maar hun woede eerder op de agenten richten.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:19

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:20

Heel vervelend voor het betreffende kind en ouders en de andere kinderen.

Misschien was Amerigo geschrokken van de zwarte pieten?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:21

Ja of gewoon door de drukte, aangezien er geen hekken stonden en blijkbaar iedereen in de buurt bij dat paard kon komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:24

Ilse_123 schreef:

Onzin! Ik heb een grote schimmel die toen hij 5jaar was bij die getest is bij de politie om als 'politie-paard' in dienst te gaan.
Mijn paard is daar niet voor geslaagd. Dus het is onzin dat de politie geen witte paarden wil ;)

Het is overigens van jullie wel een goed idee inderdaad om een politie paard te nemen :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:30

Elinex304 schreef:
Toydoll schreef:
Ja want een 'bomproof' paard gaat nooit over de zeik
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws/algemeen/politiepaard-slaat-hol.html

Een bomproof paard gaat denk ik veel minder over de zeik dan een paard zonder ervaring..
Maar on topic. Blijkbaar was dit paard ervaren, hopelijk gebeurt het niet nog een keer.

Ik heb geen idee of dit paard ervaren is, ik zeg alleen maar, dat het aannames zijn. Zolang geen bokker dit betreffende paard kent hebben we geen idee; en aan het feit dat hij nu over de zeik gaat kan je geen aannames ophangen, want elk paard kan over de zeik; hoe bomproof hij ook is, het blijven (vlucht)dieren. Ze kunnen zoals wij allemaal wel weten op de meest kleine en vreemde dingen flippen; ook na 10 jaar zeer braaf te zijn bijvoorbeeld.

Maar feit is wel dat die kinderen veelste dichtbij konden komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:32

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:33

Bij de optocht in Zaltbommel liep ook al zo'n arm dier, hij leek mij best oud en hij was enorm mager + veel te klein voor de sint erg sneu :(

(Alleen bonte paarden mogen niet bij de bereden politie.)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:34

fresley schreef:
Ilse_123 schreef:

Onzin! Ik heb een grote schimmel die toen hij 5jaar was bij die getest is bij de politie om als 'politie-paard' in dienst te gaan.
Mijn paard is daar niet voor geslaagd. Dus het is onzin dat de politie geen witte paarden wil ;)

Het is overigens van jullie wel een goed idee inderdaad om een politie paard te nemen :)

Daarom staat er ook 'ik dacht', dat hebben ze mij ooit verteld bij een open dag in Boxtel. Al denk ik dat ze niet zo kieskeurig kunnen zijn omdat ze op andere punten ook al zo streng zijn. Als ze moeten kiezen tussen twee dezelfde paarden en een is bruin en de andere is wit, dan gaan ze voor bruintje

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:55

met al dat gedoe zal me niets verbazen dat het paard over paar jaar ook geen schimmel meer hoeft te zijn :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:56

Bij ons kwam de sint een keer in een wagentje met 2 shetjes er voor.Dat zag er wel heel schattig uit.Een iets te dikke sint in een klein wagentje.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:07

Wat een vervelend ongeluk.

Het probleem is denk ik vooral dat paardeneigenaren/trainers nogal vlot zijn met het stempel 'bombproof' op hun paard plakken, terwijl het dier nog nooit in een situatie is geweest die daadwerkelijk test of het ook echt braaf blijft.

Overigens is schoppen wel een hele slechte reactie. Ik mag toch hopen dat je je als eigenaar bewust bent van het feit dat je paard een stress-schopper is. Een wijs besluit zou dan zijn zo'n paard hier niet voor in te zetten. In een optocht zonder dranghekken lijkt het me dat je een paard inzet dat niet alleen bombproof is maar ook bewézen gedesensibiliseerd op aanraking, dus niet schopt als ie schrikt...

Wat ik helemaal belachelijk vind, is dat men blijkbaar doorging met dit diet zelf nadat het iemand had geschopt. Want later was het "helemaal niet meer in de hand te houden". Wat een aanfluiting. Op het moment dat een paard in zo'n situatie ook maar een seconde achterlijk loopt te doen, haal je Sint eraf en voer je het paard af. Want blijkbaar was ie toch niet zo bombproof. Toch doorgaan en bewust de veiligheid van het publiek riskeren, dat kun je gewoon niet maken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:07

Hier in de buurt kwam Sinterklaas op bezoek met een ambulance... Superveilig. :D

Of zou het er mee te maken hebben dat één van de organisatoren ambulanceverpleegkundige was? >;)

Wat een politieschimmel betreft: er zijn domweg te weinig politieschimmels om elke intocht te kunnen voorzien van een bomproof schimmel.
Het verbaast me trouwens dat het zo weinig voorkomt dat een kind getrapt wordt oftewel: dat het zo vaak goed is gegaan.