Mishandelde pony dood aangetroffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Mishandelde pony dood aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:35

NienSCHaap zij was zelf in Hierden zei ze.Maar of ze het gezien had,weet ik dus niet,daarom vind ik het ongeloofwaardig.Maar het word wel heel veel gezegd op FB.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:38

Iedereen hier in de buurt zegt het ook inderdaad.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:38

Daarom het is en blijft vaag, maar ik denk als dat echt zo is dat daarvan ook wel iets in het nieuws bericht stond.
Er is zo van een mug een olifant gemaakt ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:09

Ze willen een groepsapp. maken uit de regio hier, dat als iemand iets verdachts ziet,dit gelijk meld in de groep.Maar lijkt me dat je dan beter dit aan de politie kan melden i.p.v. in de groepsapp.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:13

Er is hier van deze buurt hierden/hulshorst/nunspeet al een groepsapp.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:14

Je kan beide doen alles melden bij de politie lijkt me wel het belangrijkste.
En misschien een groepsapp.
Maar moet alleen voor belangrijke dingen gebruikt worden anders wordt je gek.
En die gek kan er ook inzitten dans wel een nadeel.

Edit oh wat fijn Deijs.
Slim van jullie.
Hier in Ermelo nog niet.
We hebben wel een huiskamer topic hier op bokt :+

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:14

gohya schreef:
Ze willen een groepsapp. maken uit de regio hier, dat als iemand iets verdachts ziet,dit gelijk meld in de groep.Maar lijkt me dat je dan beter dit aan de politie kan melden i.p.v. in de groepsapp.

Als je dit in overleg met de politie doet dan gaat er een politiemedewerker in de app die ook alles leest.
wij hebben het hier in de wijk omdat er veel inbraken zijn en door middel van de app is er al heel veel voorkomen.
geen onzin dus

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:17

Jeetje dit komt wel heel erg dichtbij. Mijn oude paard staat 2 straten verder... Het is dan wel een ruin, maar dan nog -O-

Arme pony....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:37

_Blacky_ schreef:
gohya schreef:

Als je dit in overleg met de politie doet dan gaat er een politiemedewerker in de app die ook alles leest.
wij hebben het hier in de wijk omdat er veel inbraken zijn en door middel van de app is er al heel veel voorkomen.
geen onzin dus

Ik zeg ook niet dat het onzin is.Het kan wel gebeuren,dat als je de politie belt en het te lang duurt,je zelf actie gaat ondernemen.Als je de politie belt,kom je regelmatig in de wacht te staan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:38

Een van de redenen waarom ik mijn dieren ´snachts binnen heb is om te voorkomen dat er mensen wat dan ook met ze doen.

Ik zou zelf ook geen sectie laten verrichten. Dat is dan toch alleen maar om de nieuwsgierigheid te bevredigen van mensen. Dier krijg je er niet mee terug.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:58

Ellenvm schreef:
arm dier :( de eigenaar geeft ook niet om zijn paard dan. donderdag voor het laatst geweest en geen sectie doen..

heel normaal hoor donderdag avond geweest en dan op vrijdagochtend weer komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:21

friesiszwart schreef:
Ellenvm schreef:
arm dier :( de eigenaar geeft ook niet om zijn paard dan. donderdag voor het laatst geweest en geen sectie doen..

heel normaal hoor donderdag avond geweest en dan op vrijdagochtend weer komen.

Ik was ook bij mijn paarden op een donderdag avond 7 uur nog geweest en vrijdagmiddag 1uur ontdekte ik pas de verwonding bij mijn paard.Dat is toch niet raar?

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:33

Deijs is dat een WhatsApp groep? Anders wil ik daar ook wel graag bij, heb mijn paarden ook in hierden staan.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:42

Ja dat is een whatsapp groep! Ik wil er zelf persoonlijk niet bij want dat maakt mij erg onrustig dus ik heb het nummer niet voor je!

Dlpv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:14

Om de paardenbeul(en) te lijf te gaan zijn wij gestart met Dierenleed Preventie. Dat is een meldkamer die iedereen gratis kan bellen als ze iets verdachts zien, alle aangesloten paardenbezitters in de buurt worden dan meteen gewaarschuwd. Daardoor hopen we nieuwe gevallen te voorkomen en vergroten meteen de kans op een signalement van de dader(s). Hoe meer mensen er meedoen, hoe groter de kans dat we nieuw paardenleed kunnen voorkomen. Kijk op www.dierenleedpreventie.nl voor meer info.

brenda777

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:00

over paardenleed, er staan al van voor 14 oktober 2014 4 tinkers (veulens van een half jaar) op een hoopje in een kleine stal bij elkaar, word niet uitgemest, krijgen wel eten, worden niet in de wei gelaten al die tijd al, ze kunnen amper keren laat staan dat ze alle vier kunnen liggen, ik heb al tweemaal de dierenpolitie gebeld maar ze zijn nog niet geweest, jonge veulens moeten de wei in en zeker kunnen bewegen in een stal, wat kan ik nog meer doen om deze veulens te helpen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:02

In welk landsdeel is dat brenda777?