Twintig gevolgen van leven met paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:13

:D

Afbeelding

Kaus

Re: Twintig manieren waarop paarden je leven voorgoed veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:17

Ik heb ook regelmatig dat ik een extra pasje zet om goed uit te komen voor een stoeprandje of de eerste traptree :')

Overigens vraag ik ook vaak welk 'ras' een auto is, ipv welk merk. :))

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:19

Vooral die van bruine armen en witte benen komt mij bekend voor :')
Armen zijn altijd super mooi bruin, maar die benen.. Aiii :=

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:37

Ik zeg niet alleen ho tegen mijn winkelwagentje, ik zeg ho tegen alles op wielen wat moet stoppen. En ook de kat kent ondertussen het woord ho..

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:52

Sommige zijn zo herkenbaar, ik heb zelf ook wel eens als ik aan het fietsen ben en ik moet over een hobbeltje dat ik dan op mijn trappers ga staan net als bij een sprong zodat mijn billen niet zo pijn doen bij dat hobbeltje :')

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:23

Haha heel herkenbaar :')

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:26

Ja! En dan 9,11 en 18 ;(

ik mompel bij die zilvershampoo dan meestal iets van witte sokken, keuring en aankomende rugpijn....

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:30

5. Wanneer je rent lijkt het meer op een galop --> guilty as charge :')

6. Je merkt een kreupelheid bij mensen en honden op --> nee hoor vader liep stokkreupel na een trap van het paard, ik had het 2 dagen later pas door :Y)

8. ...en je geeft hem vervolgens een klopje op het dak na een ritje --> nee ik smijt mijn sleutels en gsm op het dak om mijn jas aan te kunnen doen

12. Je loopt niet te dicht achter mensen die je niet kent... misschien trappen ze wel --> Doe ik sowieso niet, ben al vaak genoeg op iemand gebotst omdat ik even niet oplet

15. Je armen zijn bruiner dan je benen omdat je elke zomer in een rijbroek doorbrengt --> :+ en altijd met commentaar dat ik meer in de zon moet lopen

17. Je telt je passen zodat je goed uitkomt als je een stoep op stapt of de trap op moet --> Neuh kom regelmatig verkeerd uit en neem een noodsprong

18. Je stapt altijd links op en af van je fiets --> rechts gaat toch niet? Tegendraads en mexxje op haar smoel

20. De postbode staat vreemd te kijken als je bevroren sperma in je brievenbus ontvangt --> de arme man beseft nog niet dat het voor mijn paard is en niet voor mij :p

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:35

Hahaha, geweldig en inderdaad heel herkenbaar!

2, 4, 6, 9, 11 en 13 zijn op mij van toepassing :o :+

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:11

Mijn vrienden reageerden al zo raar toen ik zei dat ik onderweg was naar Duitsland om sperma te halen. Ook niet bedenken dat ze domweg niet eens kunnen bedenken waarom je überhaupt sperma nodig hebt.

Mijn benen zijn inderdaad ook altijd erg wit in verhouding tot mijn armen in de zomer.

Ik zou niet eens weten hoe ik rechts op mijn fiets moet stappen. Deed het toen ik jong was wel hoor, op en afstappen rechts maar, dan moest je weer omlopen voor de standaard van de fiets. Dus ja, dan ga je uiteindelijk toch altijd maar links op en af.
Dat doen mensen zonder paarden toch ook. Been over fiets slingeren is wel herkenbaar :P

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:09

Herken me nergens in, alleen in 6 :Y)

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:21

ik mis nog als je over een verkeersdrempel heen fietst in de verlichte zit, helpt wel bij mijn gevoelige rug om de klap op te vangen als je neerkomt :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:27

RaafSmits schreef:
Het liefst slinger ik mijn rechterbeen met een grote boog over mijn damesfietszadel heen...... :j

Sowieso, maar dat komt puur omdat ik op een bepaalde manier stijf in de achterhand ben. Heb bij een HA ook al eens staan verkondigen dat ik linksachter wat kort liep. :')
Behalve postbezorgde kwakkies, tellen en zilvershampoo moet ik bekennen dat ik het allemaal zo'n beetje wel herken :o . Okay, ipv auto zetten we bij gebrek aan maar fiets neer en daar stijg ik van beide kanten op, doe ik met paard ook en nu ik er over nadenk heb ik het toch ook niet zo vaak over de consistentie van mest al wil ik nog weleens vergeten dat niet iedereen volledig op de hoogte is van kwakkies, rietjes en andere vreemde paardgerelateerde termen. Ik vraag ook rustig hoe lang iemand al drachtig is. Hoe erg eigenlijk. :=

Lol, heb ook wel eens serieus in de winkel gestaan en dat mensen voor me niet opschoten en ik even met de tong klikte en vervolgens 'braaf' mompelde. De mensen die ik aan het 'opjutten' was hoorden het niet maar een mevrouw naast me stond me toch een partij vreemd aan te kijken. _O-

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:35

Yep. Vrijwel allemaal.

En, op de fiets de verlichte zit aannemen, tegen alles 'braaf' en 'ho' zeggen, baby's veulens noemen, met hooi in het haar en een modderveeg op mijn gezicht over straat, tegen iedereen verhalen (niet alleen over mest) ophangen over paarden (mijn collega's hebben geleerd om af en toe ja te knikken en te mompelen, zodat ze geïnteresseerd lijken), op je 26e de Penny nog lezen zonder blikken of blozen....

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:34

Ik zeg zelfs tegen me man: ho maar, hij is braaf. :o
Die zegt dan: ik ben geen paard!
Onwijs gaaf dat stuk!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:16

Machtig, ik herken mezelf in 10 punten.... Ernstig!

Wel 1 aantekening: geen zilvershampoo in de winkel, maar dozen tampons en maandverband voor m'n paard z'n hoeven :)) (serieus waar) En ik mompel dan iets van "knol....hoeven.....verband" geloof ik

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:25

Verlichte zit aannemen bij een hobbel of drempel op fiets en 'opstijgen' op een damesfiets, gaat prima :))
Tegen alles hoooo zeggen
Alles met de hand aanraken als ik achterlangs loop, want die auto kan ook schrikken en trappen :Y)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:27

vrouwke schreef:
Ik zeg zelfs tegen me man: ho maar, hij is braaf. :o
Die zegt dan: ik ben geen paard!
Onwijs gaaf dat stuk!

Mijn :o

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:30

Jaaaa die zilvershampoo! Ik heb hier 2 schimmels staan, mijn zadelkast lijkt wel een washok. Zilvershampoo, biotex voor witte was, alles kun je daar vinden. :')

Gauw even in je paardenoutfit langs de supermarkt omdat je anders blijft omkleden, komt ook bekend voor. :o

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:38

Nummer 1,4,6,7,9,12,15,16,17 en 19 komen toch wel heel erg bekend voor :+

Bij 7, ik ben niet eens de bestuurder en toch heb ik dit haha :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Twintig gevolgen van leven met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:58

Oh ja, hebben jullie ook wel eens opgelucht "oh dat valt wel mee" gezucht terwijl de DA toch echt een bedrag met 2 nullen of meer noemde? :o

Ik zei het en later dacht ik wacht, dat valt helemaal niet mee. Ik ben nog nooit naar een ostheopaat geweest, en mevrouwtje paard vind het allemaal maar normaal. :roll:

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:19

Gypsy schreef:
Oh ja, hebben jullie ook wel eens opgelucht "oh dat valt wel mee" gezucht terwijl de DA toch echt een bedrag met 2 nullen of meer noemde? :o

Ik zei het en later dacht ik wacht, dat valt helemaal niet mee. Ik ben nog nooit naar een ostheopaat geweest, en mevrouwtje paard vind het allemaal maar normaal. :roll:

Ja en als ik dan zelf iets heb en er staat 1 nul achter is het duur :P

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:21

Lachwekkend dit en herkenbaar!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:30

Ik herken me hier niet zo in, maar ik begrijp nog steeds niet waarom het 'elkaar de linkerhand kunnen geven' geen normale gang van zaken is als je op straat/in een winkel/waar dan ook loopt... Op de fiets en in de auto doe je dat in feite ook (tenzij in Engeland of een ander linksrijdend land), maar te voet levert het zo vaak problemen op!

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:33

M'n dochter riep eens dat het boodschappenkarretje zo vervelend over de buitenschouder wegliep :D