Syrische springruiter lijdt onder dictatuur Assad-regime

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:19

Desi_2409 schreef:
Ietwat off topic: maar meneer de Syrier is een aardig stulpje aan het (ver)bouwen in Zuidwolde, staan ook al een hoop paarden...

Waar?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:25

Desi_2409 schreef:
Ietwat off topic: maar meneer de Syrier is een aardig stulpje aan het (ver)bouwen in Zuidwolde, staan ook al een hoop paarden...

Het kan zijn dat je het niet zo bedoeld maar je opmerking komt vrij denigrerend over.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:27

Desi_2409 schreef:

Ja, en...?
Veel paardenhandelaren zijn rijk (ik denk nu aan Melchior) en dat mag ook. Trouwens: dat doet onze economie alleen maar goed.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:36

Jammer voor hem dat hij niet meer internationaal mag starten! Nooit geweten dat hij zo dichtbij woonde.

Vala

Re: Syrische springruiter lijdt onder dictatuur Assad-regime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:54

Is het nationale ik-begrijp-alles-lekker-verkeerd-en-schiet-alles-maar-af-dag ofzo?
Het gaat erom dat deze man gehinderd wordt zijn toekomst op te bouwen door een of andere trut in Syrië die van paardensport een politiek spel maakt. Hallo?
En het kan altijd erger, dus degenen die dat vinden: niet zeuren over griep, je kan ook kanker hebben. Niet miepen over een kreupel paard, hij had ook dood kunnen zijn. Etcetera.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:11

Ik vind het sowieso erg eng wat er allemaal in Syrië gebeurt.. Maar vind dit toch erg triest!

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:25

cp112 schreef:
Desi_2409 schreef:

Waar?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Is lekker dichtbij schijnbaar.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:51

Het is niet Zuidwolde, maar Veeningen, tussen Veeningen en De Wijk aan de linkerzijde van de weg (als je vanaf De Wijk komt). Witte boerderij (volgens mij nog onbewoond) met daarachter weilanden met houten omheining. Ze zijn nog volop bezig, maar paarden staan er al.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:49

Ah daar! Weet wat je bedoeld

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:14

Vala schreef:
Is het nationale ik-begrijp-alles-lekker-verkeerd-en-schiet-alles-maar-af-dag ofzo?
Het gaat erom dat deze man gehinderd wordt zijn toekomst op te bouwen door een of andere trut in Syrië die van paardensport een politiek spel maakt. Hallo?
En het kan altijd erger, dus degenen die dat vinden: niet zeuren over griep, je kan ook kanker hebben. Niet miepen over een kreupel paard, hij had ook dood kunnen zijn. Etcetera.

Precies.

En ja dan is Bokt ook nog een paardenforum en is het toch wel nieuws.
Wat de kop bovenaan het topic betreft: tja, we leven in een land waar zelfs neussprays verkocht worden puur voor korstjes in de neus... :Y)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:27

Ik vraag me iets af. Als een buienlander met een Nederlander trouwt, kan hij/zij er toch voor kiezen de NL nationaliteit aan te nemen? Waarom heeft hij daar niet voor gekozen? Of, als die keuze er toen nog niet toe deed, kan het dan niet alsnog gedaan worden? Heb er niet zo heel veel verstand van, maar dat kwam in me op!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:30

@kleinvosje, Misschien hoopt die man ooit weer terug te kunnen keren naar zijn land, als het regime is veranderd en dan zou het voor hem mooi zijn als hij weer voor zijn eigen land kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:31

Hij zal nooit zijn ziel verkopen.. Wat een dramatisch bericht. :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:33

Zoolgangster schreef:
@kleinvosje, Misschien hoopt die man ooit weer terug te kunnen keren naar zijn land, als het regime is veranderd en dan zou het voor hem mooi zijn als hij weer voor zijn eigen land kan rijden.

Begrijpelijk, maar wat nou als dat nog heel erg lang gaat duren, denk aan tientallen jaren. Als de wil om op het hoogste niveau zo groot is, het talent is er, dan moet je keuzes maken. Net als er ruiters zijn die ervoor gekozen hebben om voor bijvoorbeeld de Oekraïne uit te komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:14

kleinvosje schreef:
Ik vraag me iets af. Als een buienlander met een Nederlander trouwt, kan hij/zij er toch voor kiezen de NL nationaliteit aan te nemen? Waarom heeft hij daar niet voor gekozen? Of, als die keuze er toen nog niet toe deed, kan het dan niet alsnog gedaan worden? Heb er niet zo heel veel verstand van, maar dat kwam in me op!

Er was een tijd (in elk geval de 1960er jaren) dat een mevrouw uit het buitenland die met een Nederlandse meneer trouwde (met een mevrouw kon toen nog niet) direct Nederlandse was.
Rond de 1980er jaren is dat gelijkgetrokken: ook buitenlandse meneren die met een Nederlandse mevrouw trouwden werden staatsburger.
.....en toen kwam er een koude wind en moest je in feite gaan bewijzen dat je uit liefde was getrouwd en niet enkel en alleen om verblijfspapieren te krijgen...
(Ik ken genoeg Nederlander die alleen vanwege de papieren met elkaar trouwen, en dat mag volgens mij gewoon.)
......maar in ons huidige kille klimaat geldt, dat als je als Nederlander m/v een buitenlander m/v trouwt, dan kan het jaren duren voor iemand de Nederlandse nationaliteit kan krijgen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:18

Maar als je Maxim a heet kan het meteen!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:44

Dat moet je dan wel willen. Stel dat je toch hoopt op een betere toekomst in je eigen land, dan wil je toch je staatsburgerschap niet opgeven?

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:51

Als Anzarouti niet meer mag uitkomen voor Syrie dan is het maar te hopen dat hij talentvolgenoeg is om mee te draaien met onze NL top.

Ik heb nog nooit van Anzarouti gehoord, maar meestal zijn het buitenlanders die werkelijk schat-hemeltje-rijk zijn omdat ze uit een hele rijke familie komen. Daardoor kunnen ze beschikken over de beste paarden. En daardoor kunnen ze mbv hun exotische nationaliteit toch nog meedraaien op de grote concoursen.

In Nederland kennen we ook wel een paar voorbeelden van ruiters/amazones die nog te slecht zijn voor een C-kader maar doordat ze uitkomen voor een exotisch land wel kunnen starten op leuke concoursen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:52

Mee eens Myca, maar zoals ik in mijn vorige posts ook al schreef, als hij echt graag op het hoogste niveau mee wil doen, moet je soms keuzes maken die je normaal gesproken niet zou maken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:57

Als hij nu voor de sport zou kiezen, dan heeft Assad eigenlijk gewonnen. Het zou juist voor hem pleiten om trouw te blijven aan zijn politieke ideaal.

Even buiten beschouwing gelaten dat hij waarschijnlijk niet goed genoeg is om met de Nederlandse equipe mee te doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:17

Myca schreef:
Als hij nu voor de sport zou kiezen, dan heeft Assad eigenlijk gewonnen. Het zou juist voor hem pleiten om trouw te blijven aan zijn politieke ideaal.

Ik denk dat uitkomen voor *een* ander land, met de vlag van het Vrije Syrië op de revers ook tot de mogelijkheden behoort.
(Of het nu regionale wedstrijdjes zijn of de OS.)