Meisje plukt illegaal wortels voor Amerigo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Meisje plukt illegaal wortels voor Amerigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:18

@Troi
Er staat""ze werden betrapt door de wijkagent" en niet "iemand lichtte de wijkagent in".

Dus ik neem aan dat hijzelf het feit als eerste constateerde.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:29

Brainless schreef:
@Troi
Er staat""ze werden betrapt door de wijkagent" en niet "iemand lichtte de wijkagent in".

Dus ik neem aan dat hijzelf het feit als eerste constateerde.

Klopt hoor. Misschien ben ik ook wel te serieus maar ik had het gister met vrienden over kattenkwaad van vroeger (met als hoogtepunten: toegangswegen naar de wijk afsluiten met huge sneeuwballen, hondenpoep voor iemands voordeur leggen en dan brandende krant erop en aanbellen of de auto van de wijagent snachts op blokken zetten en de wielen verstoppen) ik besefte me dat veel kattenkwaad tegenwoordig aardig taboe aan het worden is. De genoemde voorbeelden komen tegenwoordig in de krant denk ik als voorbeeld van kutjeugd en waren 30 jaar geleden redelijk normaal.Wij als nederlanders nemen vaker dingen erg persoonlijk op, zoals in dit topic ook bij een aantal posters. En dat vind ik jammer.

Overigens waren alle gespreksdeelnemers, waarvan een groot deel dat soort zaken uitvrat vroeger, tegenwoordig brave burgers en bepaald niet voor galg en rad opgegroeid. Normen en waarden keurig op hun plaats..

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:37

Van t kind snap k t wel.. zou er iets van zeggen maar niet boos worden.. die vader daarentegen.. vind dat je dat als volwassenen gewoon niet kan maken.. kinderen halen kattenkwaad uit en dat moet kunnen, maar volwassenen moeten weten wat wel en niet kan..

Ik haal ook wel eens n maïskolf van t land, maar pas nadat ik dat netjes gevraagd heb..

Mensen worden overigens steeds brutaler.. Wij hadden 2 notenbomen bij ons huis staan en daar was niet direct toezicht op.. we hebben wel eens mensen betrapt die daar met hele big stoppers op ons perceel aan t rapen waren.. en als ze ons hoorde net doen alsof ze in de berm en op t fietspad aan t rapen was.. maar met wat daar ligt zou je nooit een big shoppen vol mee kunnen krijgen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:00

Bij mijn ouders stond er een keer (als ik het goed onthouden heb) iemand een hortensia uit de tuin te graven, want we hadden er toch een paar staan 8)7

Of wat denk je van die mensen / kinderen die vinden dat ze wel met je paard aan de gang mogen (voeren, in de wei, poetsen, opjagen, er op klimmen :oo ) want zij hebben toch ook recht op omgang met zo'n dier, het is maar egoïstisch als je dat voor jezelf houdt en het die kinderen niet gunt :x

Het genoemde kattenkwaad vind ik ook niet leuk, een onschuldig geintje is prima maar iemand (en zeker een onbekende!) bewust tot last zijn is iets dat je met goed fatsoen niet doet.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:54

Het idee was goed van het meisje :') zeg nou zelf ik denk dat ik dat vroeger ook wel vaak genoeg gedacht heb.

Ja en als dan toevallig een (wijk)agent voorbij komt :=

Er zijn er genoeg die de mais, wortelen of aardappelen van/uit het land halen ~~}> nee het mag niet inderdaad!
Dit jaar ook genoeg mensen uit ons maisland moeten halen omdat ze mais pikten >;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:06

Denk ff na allemaal, hoe cute is het wel niet dat het meisje wortels rooide voor Amerigo!!! :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:29

Heel cute...als het haar eigen wortels in haar eigen tuin waren geweest :j

Niet die van een ander :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:34

Ik zal vanmiddag ook maar even bij de groentenboer naar binnen lopen, een paar wortels pakken en zonder te betalen weer naar buiten lopen.

"maar ze zijn voor Amerigo!"

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:38

Of gewoon bij de mensen die het zo lief en schattig en onschuldig vinden, naar binnen lopen en het daar uit de tuin of van de aanrecht af pakken :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:00

Amaris schreef:
Ik zal vanmiddag ook maar even bij de groentenboer naar binnen lopen, een paar wortels pakken en zonder te betalen weer naar buiten lopen.

"maar ze zijn voor Amerigo!"

Dan krijg je er vast 1 mee. :+

Zelfde als mensen met een kite op het grasland van de paarden (zonder te vragen).
"Jamaar er staat geen hek om." Er ligt toch ook geen mat met welkom erop?
1 is niet erg, maar als je 50 keer een 1 hebt dan is het ondertussen wel 50.

Valt me op dat tegenwoordig iedereen een "sociale fobie" heeft en het daarom maar laat te vragen.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:08

Dat het kind wordt toegesproken, dat is logisch.
Maar dat die vader erbij staat, terwijl zijn kind wortels steelt? |o

Het is natuurlijk onschuldig, maar toen ik een keer in de winkel een gevallen snoepje in mijn mond stopte, heb ik flink op mijn kop gekregen! (was niet erg netjes toen ik klein was, nu ook niet :') , maar eet niet meer van de grond! O:) )
Nooit meer gedaan.
Een keer oké, maar als dat kind merkt dat pa toch het prima vind als ze steelt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:11

Meiske zal het waarschijnlijk niet eens zien als stelen, die zal gewoon denken: hee daar staan wortels, er staan er genoeg, ik kan er best 1 meenemen voor het paard van Sinterklaas :j

Daar heb je ouders voor, om uit te leggen dat die wortels niet uit de lucht zijn komen vallen maar daar door iemand geplant zijn wiens eigendom ze zijn, en dat het pikken is als je die zomaar meeneemt :j