Paard onthoofd bij verkeersongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:35

Deze manier van berichtgeving past naar mijn mening niet op een site die ook bezocht wordt door heel jonge kinderen. Het is überhaupt de vraag wat de toegevoegde waarde is voor Bokt van een dergelijk bericht uit de UK.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:36

Dus mensen hier die zeggen dat ze het wat veel informatie vinden en t beeld zo in hun hoofd krijgen maar wel t nieuws willen lezen maken het groter? Vind ik niet.

Ook jongere zitten op bokt, daar mag ook best rekening mee gehouden worden.

Dat mensen altijd alles moeten zien snap ik ook niet... Waarom zou je iets afschuwelijks willen zien? Wat is daar het nut van of meerwaarde ?

Wat cavaletto ook zegt, er zitten ook jonge kinderen op bokt, dan hoort dit gewoon niet zo... Dan kan er best neergezet worden "na aanrijding is het paard overleden aan zijn of haar verwondingen",

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:37

Doanique schreef:
Ben ik de enige die het bijzonder vindt dat het zo 'uitgebreid' besproken moet worden HOE dat paard aan zijn einde is gekomen? Paard omgekomen bij verkeersongeluk had voor mij genoeg geweest hoor, ik hoef echt die 'vieze' beelden van onthoofde paarden niet in mijn hoofd (ik denk in beeld).
...

Dit hele topic heeft wat mij betreft totaal geen nieuwswaarde. Er zullen ongetwijfeld in Engeland iedere dag paarden sterven in het verkeer. Waarom moet dit op de voorpagina van bokt? Enge filmpjes worden notabene verwijderd....

Mioux

Re: Paard onthoofd bij verkeersongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:37

Vanuit de UK heeft hier weinig nut ja... meer de nederlandse nieuws berichten zijn meer van nut.. alhoewel nut nut..

Het is wel een waarschuwing, maar je kan niks want een ongeluk gebeurd nou eenmaal.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:41

BOKT is geloof ik gek op sensatie. Natuurlijk gebeuren en nare en vreselijke ongelukken. Het is echt genoeg om dat in de krant te lezen. Het hoeft niet op BOKT. Wat is de meerwaarde hiervan? Kan BOKT zich a.u.b. richten op de positieve en leerzame zaken in de paardenwereld? Dan zijn we direct van speculerende, sensatiezoekende commentaren af.
Houdt BOKT gezellig en positief en leerzaam, begin bij jezelf, BOKT!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:43

Na, ik kan me er niet aan storen. Het dagelijkse nieuws staat ook vol dood en verderf en de rest van het internet ook. Kinderen kan je toch niet beschermen hier tegen. Ik zou het eerder raar vinden als bokt nieuws items gaat verknippen, komt een beetje communistisch over als je het mij vraagt.
Het is een tragisch ongeluk, en ik denk niet dat het paard lang heeft moeten lijden gezien zijn verwondingen. En ook sterkte voor de betrokken die dit moeten verwerken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:48

Jetta schreef:
BOKT is geloof ik gek op sensatie. Natuurlijk gebeuren en nare en vreselijke ongelukken. Het is echt genoeg om dat in de krant te lezen. Het hoeft niet op BOKT. Wat is de meerwaarde hiervan? Kan BOKT zich a.u.b. richten op de positieve en leerzame zaken in de paardenwereld? Dan zijn we direct van speculerende, sensatiezoekende commentaren af.
Houdt BOKT gezellig en positief en leerzaam, begin bij jezelf, BOKT!

Ik weet niet of bokt gek op sensatie is. Ik weet wel dat er iemand bij de nieuws redactie zit die wekelijks de Engelse paarden "shownieuws" sensatie berichtjes over neemt. Het maakt wel dat ik inmiddels een heel vreemd beeld van die Engelsen heb. En voor jeugdige lezers vind ik het echt te erg.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:51

miss_lizje schreef:
En ook sterkte voor de betrokken die dit moeten verwerken.

Ik durf te wedden dat ze dit niet zullen lezen..... topic is niet in het Engels geschreven hè.... hoewel het sympathiek klinkt hoor....

Ik heb openingspost maar getemd...

http://i61.tinypic.com/28mkaj6.jpg

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:34

Dankjewel hè, ik woon ook in Engeland :=

Het is gewoon een heel erg bizar ongeluk. Daarom wordt het waarschijnlijk ook gepost. Voor mij is het ook gewoon fijn om nieuwsberichten uit andere landen te lezen, ik ben wel benieuwd naar hoe het er in andere landen eraan toe gaat.

En voor de mensen die denken dat de Engelsen raar zijn oid: Ik vind Engelsen over het algemeen een veel vriendelijker en leuker volk dan Nederlanders.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:38

heidy_wilco als je in Engeland woont dan zal het zonder meer bij jullie op de voorpagina verschijnen en in de nieuwsbulletins op tv? Hoewel ik het alleen in de sensatiekranten verwacht zo iets..... En de discussie over wie het aardigst zijn is hier al helemaal niet van toepassing.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:38

miss_lizje schreef:
Na, ik kan me er niet aan storen. Het dagelijkse nieuws staat ook vol dood en verderf en de rest van het internet ook. Kinderen kan je toch niet beschermen hier tegen. Ik zou het eerder raar vinden als bokt nieuws items gaat verknippen, komt een beetje communistisch over als je het mij vraagt.
Het is een tragisch ongeluk, en ik denk niet dat het paard lang heeft moeten lijden gezien zijn verwondingen. En ook sterkte voor de betrokken die dit moeten verwerken.

Ja hoor, helemaal mee eens.
Bovendien gebeurt er dagelijks wel meer ellende met paarden en pony's waar wij mensen zélf direct of in direct schuld aan hebben dus waarom nu meteen ach en wee roepen bij dit bericht??
Ik zie op dit forum dingen die ik persoonlijk véél gruwelijker vind, maar waar niemand zich aan lijkt te storen.
Voor "de hobby "is alles schijnbaar geoorloofd.

MichelleDvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:09

Wat vreselijk!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:25

Doanique schreef:
Ben ik de enige die het bijzonder vindt dat het zo 'uitgebreid' besproken moet worden HOE dat paard aan zijn einde is gekomen? Paard omgekomen bij verkeersongeluk had voor mij genoeg geweest hoor, ik hoef echt die 'vieze' beelden van onthoofde paarden niet in mijn hoofd (ik denk in beeld).
...

Tja........

Het is gewoon zoals het is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:35

he jakkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:27

Ragdollcat schreef:
Doanique schreef:
...

Tja........

Het is gewoon zoals het is.

Dat begrijp ik, het is ook een naar ongeluk geweest en je brengt het paard er niet mee terug maar zoals ik al zei; ik ben een beelddenker (en zo te lezen meerdere bokkers).

Als er had gestaan dat er een baby op brute wijze onthoofd was moest het maar van bokt af etc. etc. maar omdat hier toevallig het woord paard in staat...

Het bericht had wat subtieler verwoord kunnen worden. Ik begrijp ook niet dat dit VN nieuws is, maar daar ga ik niet over. Van mijn part zetten ze op bokt dat er gister 240302 veulentjes zijn geboren, maar dan hoef ik ook niet in geuren en kleuren te lezen hoe en wat.

Het is niet zo dat er mensen 'minder te horen krijgen' als er 'omgekomen' in plaats van 'onthoofd' had gestaan.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:19

Ik snap eerlijk gezegd het 'gezeur' over de manier van schrijven niet echt. Er zijn ergere en goordere dingen te zien op t internet , dat terzijde moet je er als eigenaar niet aan denken dat zo'n ongeluk gebeurd. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:11

amyyy55 schreef:
Ik snap eerlijk gezegd het 'gezeur' over de manier van schrijven niet echt. Er zijn ergere en goordere dingen te zien op t internet , dat terzijde moet je er als eigenaar niet aan denken dat zo'n ongeluk gebeurd. Bah.

Dus omdat er ergere dingen in de wereld zijn mag er geen mening over deze manier van schrijven gegeven worden? Dat is net zo iets als zeggen dat je niet blij mag zijn met je paard want er zijn mensen die betere en mooiere paarden hebben. Gekke reactie.

Als mijn mening geven al gezien wordt als gezeur... :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:13

Jammer dat mensen hier opeens een probleem van maken. Ik bedoel, ik vind dit best wel wat eigenlijk. :=

Wat een gruwelijk ongeluk zeg. :=

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:11

Vandaar dat er gezeur tussen aanhalingstekens staat. Niet al te letterlijk en al helemaal niet persoonlijk opvatten.ik denk ook in beelden, maar ik vind nou niet dat het zo gruwelijk is neergezet. De titel is wel wat grof,maar wel duidelijk. Er staat niet uitgebreid op welke manier het hoofd losraakte of weet ik het wat voor 'zieke' benamingen.

Ik respecteer je mening wel hoor, maar ik vind het zelf nou niet zo schokkend. Ben iets teveel gewend denk ik?
De vergelijking die je zegt vind ik niet echt iets met het onderwerp te maken hebben, maar goed dat is persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:13

Gelukkig vindt niet ieder mens hetzelfde schokkend. Het gaat mij er meer om dat het nieuwsbericht niets had gemist als er niet in had gestaan hoe het paard er bij lag etc.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:16

Ben ik het mee eens. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:29

Gewoon niet gaan lezen als het je te erg is..........je bent niet verplicht het te lezen en of te zien.

Het is gewoon zoals het is, welkom in de echte wereld.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:37

Wat een naar ongeluk. Maar de link die een bokker op pagina 1 plaatste van een dood paard dat uit een rivier was gehaald en waarvan de benen aan elkaar gebonden waren... dan ben je toch ziek in je hoofd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:42

Heel erg sneu voor het dier en alle betrokkenen. Het zal je maar overkomen..

Ik moet wel instemmen met wat sommige boven mij ook al aangaven: is dit VN-waardig? Het is natuurlijk hartstikke sneu en vervelend, maar het had voor mij niet tussen het Voorpagina Nieuws hoeven te staan, maar tegen dit soort dingen loop ik de laatste tijd steeds vaker aan.

Ik ben zelf ook een beelddenker en bij het lezen van de titel weet je al dat je iets naars kunt verwachten. Na het lezen van de titel heb ik namelijk al een beeld in mijn hoofd. Het is dan mijn eigen keuze om ook de OP te lezen. Wel had de titel van mij iets anders gemogen in verband met jongeren die ook op Bokt zitten.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:49

Ik ben het er wel mee eens dat het bericht misschien wat uitgebreid is omschreven maar waarom moet er iedere keer weer een discussie komen of dit sensatie is of niet? Als mensen zich hier aan storen kunnen ze bv. temmen.

Veel sterkte voor de betrokkenen van dit ongeluk!