amoj schreef:Ik vind het schandalig dat men zich hier druk maakt of ze wel of niet met hun paard op wedstrijd kunnen of naar een fotoshoot kunnen. Doe niet zo moeilijk en houd je paard lekker thuis, als je het te lastig vind om je papierrommel voor mekaar te hebben.
Denk eens aan die pluimveehouder(s) waar hun dieren straks gedood worden. Aan de veehouders waar al dieren gedood zijn. Boeren die straks met een lege stal zitten. Boeren en hun gezinnen die zelf gevaar lopen, omdat deze verdomde ziekte ook besmettelijk is voor mensen. Stel dat de ziekte verder uitbreekt, alle dieren die gedood moeten worden, eventueel ook hobbydieren. De instanties zoals de dierenambulance die op dit moment gewonde dieren niet mogen helpen, die dieren die dus maar gewoon moeten lijden.
En jullie gaan jullie druk zitten maken over weggaan met je paard?!
Be-lache-lijk.
Ik woon zelf op een melkveebedrijf en als wij het op school over de MKZ crisis hebben, krijg ik kippenvel en tranen in mn ogen, omdat ik weet wat zoiets betekend. Veel, heel veel boeren moesten toen hun koeien dood laten maken. Kinderboerderijen waar dieren afgemaakt moesten worden.
En dan gaat men zich verdorie druk lopen maken om een buitenritje of wedstrijdje...
Nou nou, dat mag wel wat minder. Ik maak me niet druk om die meeting. Het gaat me erom of het verstandig is en hoe het precies werkt. Dat wil niet zeggen dat ik geen medelijden heb met de pluimvee bedrijven. Dit is een paardenforum, als ik mijn medeleven wil tonen ga ik wel op een kippenforum zitten.
Dit is allemaal gewoon om advies te vragen en hoe andere het doen. En ik houd mijn paard ook thuis! Inderdaad omdat ik geen zin heb in papierrommel. En omdat mijn paard het niet grappig vind in de trailer en ik geen zin heb dat mijn paard de trailer af breekt terwijl iemand papieren controleert.