manie schreef:Schimpje schreef:Afschuwelijk! Dit is een van de vreselijkste dingen die je kan meemaken als paardeneigenaar! (en als bestuurder natuurlijk)
Maar.. Het zat er een keer aan te komen.. Ivm een feesttent op de parkeerplaats parkeren de leden langs de zijweg omdat er te weinig plek is. Dat, icm belabberde verlichting en een kapotte/niet brandende lantaarnpaal thv de oprit maakt dat je in het stikdonker moet opladen, en als je paard dus loskomt al vlak bij de weg is, ipv op het grote parkeerterrein. Vorige week ben ik ook al met de auto achter een loslopend paard aangegaan op dezelfde weg, gelukkig is dat toen goed gegaan..
Wat een drama voor iedereen!
Met bovenstaande kan ik helemaal meegaan, helaas....
Wat ik mij afvraag, hoe zit het eigenlijk met de regels rondom het veiligheidscertificaat.
Ergens staat me iets bij dat een terrein afgesloten moet zijn, maar daar weet ik dus niet het fijne van...
Iemand wel??
Edit: gevonden het erf van een manege moet inderdaad afsluitbaar zijn in geval van een calamiteit.
Maar dat mag met een simpel kettinkje.
In deze situatie had het vrees ik geen verschil gemaakt....
Ik vind, dat als je terrein door een evenement niet bruikbaar is, je er goede alternatieven voor moet hebben. Bijvoorbeeld een weiland of een terrein van een buurbedrijf. Feitelijk had dit wel het 2e paard kunnen zijn, aangezien het vorige week ook al gebeurd was, maar gelukkig met een goede afloop. Vanuit de manege misschien haast wel onverantwoord. Naast een 80km weg zonder goede verlichting is er bijna om vragen. En als ik dan zo'n prutsje van 13 zie staan, omarmd door een volwassenen met uitzicht op haar overleden viervoeter, maakt me dat bijna kwaad.
,germ heb wel te doen met het meisje van het paard