Welsh Cob pony wint Grand Prix in Kentucky [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lucaa2

Re: Welsh Cob pony wint Grand Prix in Kentucky [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:45

Dat hebben ze echt heel goed gedaan.. :D

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:46

Heb de hele kuur afgekeken, fascinerend! Super gaaf dat iemand laat zien dat het ook 'gewoon' kan met een pony. :D

Maar, wat me wel opviel is dat de pony ontzettend weke koten heeft. Is dat ras typisch of is het toevallig voor deze pony? Vaak wordt dan toch gezegd dat een weekkotig dier ontzettend flexibel is, maar ook erg slijtage gevoelig? Ik heb dit nog nooit eerder zo extreem gezien op zo'n hoog niveau (of het is me nooit eerder opgevallen, dat kan ook).

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:51

[/quote]
In Nederland had hij niet mogen starten op dit niveau als pony zijnde. En dit filmpje toont heel mooi aan dat dat eigenlijk ronduit onzinnig is.[/quote]
als je een klein persoon bent zien de meeste het niet zitten om een paard van 1,60 rondt te sturen ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:53

Hoe gaaf is dit zeg ! Hele mooie combinatie ook ! <3
Kunnen velen een voorbeeldje aan nemen denk ik zo... :=

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:55

Wat een onzettend gave proef!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:13

Deze pony volg ik al een lange tijd. Voor mij is er geen ander ras dan een Welsh Cob. ;)
Dan is het natuurlijk wel supertof dat die zo goed scoort.
Hij is inderdaad iets groter dan 1.45m. Denk net aan een E-pony.
14,3hh in Welshwereld is 1.47m. En dan nog een halve, komt op 1.48/1.49m. denk inderdaad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:01

de hands in de welshwereld zijn groter dan in de rest van de wereld die daarmee rekent? :? Waarom dan? (alsof het nog niet moeilijk genoeg is met al die metrische systemen die er al zijn zonder dat stamboeken er nog bij maken. _O- )
Verder vond ik hem door een aantal oefeningen beduidend beter heen lopen dan mening Belgisch GP ruiter zijn paard er doorheen sleurt.... Vind het gewoon jammer dat de prestatie van dit meisje een beetje "af gedaan" wordt. Meer niet.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:02

wat een super mooie en leuke proef om te zien! die muziek past er ook heel goed bij :D leuk!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:13

Super zeg! :D
Maar ik had al nooit gedacht dat de stokmaat iets te maken heeft met prestaties. ;)
Wat ik wel ook vind, dat gevarieerd trainen niet alleen voor lichamelijke maar ook vooral vooral voor geestelijke fitheid zorgt! :j

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:02

Wat een knappe pony, erg veel kracht heeft hij! Ook leuk om te zien dat hij op een trensje gereden wordt: zie je wel, het kan ook anders :D

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:15

In Nederland heeft Kelly Zuidervaart met een d pony dispensatie van de knhs gekregen om met een pony toch hoger dan het zz licht te kunnen starten.

Vind het erg knap en ook heel leuk Om te zien, vooral omdat ik zelf met 2 haflingers tussen de paarden rij.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:21

Wat een mooie proef en wat een ontzettend gave pony! Muziek is ook prachtig(iemand een idee waarvan het is?)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:23

Kan de KNHS nog wat van leren, in de USA mag je nationaal gewoon met een pony starten (en met een muildier :D )
Ik wist niet dat de KNHS uitzonderingen maakt wat betreft de D-maat en hoger dan ZZ-licht starten................ (Kelly Zuidervaart),maar het zou makkelijker zijn als ze gewoon ponys toelaten, zoveel zullen er niet zijn op LT en grand Prix niveau, dus waarom zo moeilijk doen??

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:12

Super prestatie, gaaf hoor :)

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:43

Wat heerlijk om te zien en niet achter de verticale lijn met z'n hoofd!
Maar ik ben verder ook een ponyfan natuurlijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:58

Wat een stoere paardje, echt erg leuk dit!

Wow powerrrrrrrrr

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:07

Mijn vroegere baas (Theo Pauw) reed ook hoog niveau met zijn 2 welsh cob dekhengsten (Gwynfor en Puzzle) en die waren net zo geweldig in bewegingen als dit deze cob! Het kunnen echt geweldige bewegingsmonsters zijn, dus het verbaasd me ook helemaal niet dat een cobje dit kan!
De cobs van Theo waren ook flink lang gekoot en hol in de ruggen. Dat zie je wel vaker bij Cobs. Zware halsinzet ook bijvoorbeeld. Het belette ze echter helemaal niet!
Het mooie van deze combinatie vind ik ook dat er vermeld wordt dat de amazone er heel allround mee traint. Geweldig toch! Dat houdt paarden gezond en fit en werkwillig en dat werkt. Theo reed ook veel samengesteld met beide hengsten en ook internationaal. Daarnaast reed hij veel buiten.
Hij heeft ooit ook een keer op de voorpagina van BIT gestaan met Scrabble een nakomeling van Puzzle. Daar reed hij buiten met een woestijnbuizerd op zijn arm. Kon gewoon! :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:11

Het is ook belachelijk dat er naar stokmaat word gekeken en er met stang en trens moet worden gereden op hoog niveau.. :n Ik vind het een knappe prestatie! Je moet het maar doen hee :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:32

Ik vind het super gaaf <3 ! Wat fijn gereden! Wat een gaaf paard. Ik houd van dit soort paarden. Heerlijk om grand prix mee te rijden en daarnaast de koeien bij elkaar te drijven. Echt heel erg leuk.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:39

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:05

Heel knap!! Echt gaaf een pony grand prix dressuur. Enige wat ik een minder mooi beeld vond, zijn de hulpen in de piaffe. Maar verder ziet het er super gaaf uit! :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:06

Fijn gereden paardje, erg fijn om naar te kijken. :)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:04

Suzanne F. schreef:
Leuk! Knap hoor. Hier in Nederland had hij geen 71 % gelopen denk ik maar toch een hele prestatie voor een Welsh cob.

Ben ik het niet mee eens. Deze doet de passages en piaffes heel wat beter dan sommige andere Grand Prix paarden in NL.

Super vet dat zo'n welsh cob dit even doet!
Vind het ook wel even een pluspunt dat ze met trens rijd! Die zijn er niet veel!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:19

Ben ik nou de.enige die zich stoort aan het overmatig spoor gebruik?
Wel een mooie proef. Het bewijs dat een pony dit ook kan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:59

Een stuk prettiger om naar te kijken dan de GP-ruiters hier in NL. Fijn gereden paard, mooi dat ze het gewoon op trens doet. Piaffe is jammer, dat is duidelijk hun zwakste punt, inderdaad zijn de hulpen van de ruiter daar ook te zichtbaar.
Maar klasse wat deze combi laat zien. En als deze combi in NL geen 71% zou krijgen, dan zegt dat ook een hoop over de kwaliteit van de jurering hier in NL en dat is niet positief bedoeld.