damian23 schreef:Wat een aannames allemaal weer. Daar maakt de provincie zich echt niet druk om. Als je goed leest, kan je lezen dat het om landbouwgronden gaat. Voorwaarde 1 is dat je een agrarisch bedrijf ij de landbouw hebt. Dus koeien, schapen, geiten en paardenhouders komen niet in aannmerking. Dat zijn immers veehouderijen. Ik vind het altijd zo sneu dat mensen altijd direct roepen "oh ze hebben een hekel aan paarden". Misschien moet je gewoon even mailen naar de provincie naar de echte reden.
Ik vind het heel vervelend voor je vrienden, maar dit soort risico' s loop je bij het aangaan van kortdurende pachtcontracten. Een reden waarom veehouderijen meerendeels grond in eigendom hebben en werken met langdurige pachtcontracten.
Niet om het een of ander, maar volgens diezelfde provincie zijn fokkerij en begrazing agrarische activiteiten. Dus kunnen we ff vaststellen dat ik niet de enige ben die aannames doet, qua potten en ketels enzo? En verder gaat het in het geval van mijn kennissen dus om land dat al grasland is en waar ook niets anders van gemaakt mag worden, dus een agrarisch bedrijf anders dan een veehouderij heeft daar sowieso niets op te zoeken.