Blog: Dr. Inga Wolframm - Paardrijden is als de Hunger Games

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Blog: Dr. Inga Wolframm - Paardrijden is als de Hunger Games

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:54

Maar wat is de reden dat je denkt naar dergelijke vergelijkingen moet grijpen om gehoord te worden bij de doelgroep?

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:20

Cassidy schreef:
Sammie schreef:
Ik zal je moeten teleurstellen Cassidy, maar Inga is een blogger van Paardvisie.nl. Evenals andere bloggers bij paardvisie kun je er vanuit gaan dat ze dit zelf geschreven heeft. Deze blog's en teksten van paardvisie kunnen om een aantal redenen niet zomaar (compleet) aangepast worden. Dat hier uiteenzetten is alleen ontzettend off-topic, maar heeft iig met copyright e.d. te maken. In andere gevallen kan het wel en proberen we dat ook te doen, maar bij dit kan het niet zomaar.

Dat jullie de vergelijking een beetje scheef vinden gaan of dat jullie je niet kunnen vinden met de inhoud kan natuurlijk en het lijkt mij meer dan prima als jullie daarover willen discusseren. Persoonlijk vind ik het dan wel een beetje jammer dat hierbij de schrijfster door een aantal als een halve malloot wordt versleten. Er staat niet voor niks dr. voor haar naam. Ze heeft ontelbare boeken op haar naam staan en inhoudelijk op de tekst in gaat zou zonder enkel probleem moeten lukken zonder haar persoonlijk aan te vallen, toch? :)

Sorry, ik heb zelf in Duitsland gestudeerd om te weten dat een titel voor de naam niet altijd evenveel voorstelt, en al helemaal geen garantie is dat iemand respect hoort te krijgen. Die ga je moeten verdienen, en niet krijgen op grond van een titel. En op grond wat ze in dit artikel roept, ga ik roepen: vergelijking compleet misplaatst. En wat het plaatsen van artikelen met dit soort inhoud nog verder met haar carriere gaat doen, zal de tijd moeten leren. Een Doktortitel gaat haar iig niet redden....

En om even in het goed Duits te quoten: Es gibt Idioten und Fachidioten....

'nuff said.

Misschien moet je dan toch maar even googlen op Inga... Ze mag dan wel uit duitsland komen maar heeft onder andere in Engeland gestudeerd.. Ik denk dat Inga 1 van de beste en iig meest enthusiaste sportpsychologe is die er rond lopen!

Maar de discussie over de schrijfster is hier niet op zijn plaats denk ik

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:05

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:53

Janine1990 schreef:
Als je het niet leuk vindt dat je beoordeeld wordt door een jury, dan moet je er heel erg snel mee ophouden!

Ik ben tijdens het paardrijden nog nooit beoordeeld door een jury en ik heb daar ook echt geen behoefte aan. Toch heb ik nog nooit het idee gehad dat ik er daarom maar mee op moet houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:09

nacho_lein schreef:
Misschien moet je dan toch maar even googlen op Inga... Ze mag dan wel uit duitsland komen maar heeft onder andere in Engeland gestudeerd.. Ik denk dat Inga 1 van de beste en iig meest enthusiaste sportpsychologe is die er rond lopen!

Maar de discussie over de schrijfster is hier niet op zijn plaats denk ik

Ik heb helemaal geen zin om te gaan googlen op Inga. Ik ga uit van een artikel dat hier op Bokt is neergezet. Niet meer en niet minder. Daar heb ik een mening over. En het maakt niet uit wat voor fantastische staat van dienst mevr. Dr. Inga Wolframm heeft, met de vergelijking met de Hunger Games maakt ze in mijn ogen een grote fout door te populair in te willen spelen op iets wat "hip" is maar compleet de plank misslaat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:15

oomens schreef:
Janine1990 schreef:
Als je het niet leuk vindt dat je beoordeeld wordt door een jury, dan moet je er heel erg snel mee ophouden!

Ik ben tijdens het paardrijden nog nooit beoordeeld door een jury en ik heb daar ook echt geen behoefte aan. Toch heb ik nog nooit het idee gehad dat ik er daarom maar mee op moet houden.

Precies!

Maar ergens snap ik de vergelijking wel als ik zie hoe sommigen zich op een proefje voorbereiden. Daar kun je comedy van maken, daar kunnen de beste komedianten van NL een puntje aan zuigen!

Ik zal niet zeggen dat mijn bijrijdster het beter doet dan die personen maar ze heeft in ieder geval nog niet 1% van de stress van die types en ze blijft eerlijk naar het paard.

Pretentie heet dat........

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:22

Janine1990 schreef:
Kuggur schreef:
Waarschijnlijk een beetje een dramaqueen deze dr. Inga Wolframm....

_O-

Of degene die het artikel heeft vertaald... Naar mijn weten is ze Duits en spreekt ze in het engels of duits... Ze heeft wel vaker artikelen en die komen niet echt overeen hiermee...

Ze spreekt ook prima Nederlands hoor! Wel een beetje met een accent. Dus ik weet niet of iemand anders het vertaald heeft (ik heb les gehad van haar op VHL) nuchter prima vrouw, een van de weinige die goed les kon geven. En ook leerzaam.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 06:19

Volgens mij is die hele vergelijking met de hungergames nou net niet waar het om gaat..
Ze gebruikt het als opstapje om bij de essentie van haar verhaal te komen: hoe om te gaan met tegenslagen en welke manieren zijn er (volgens de (sport)psychologie), wat je kunt toepassen in (toevallig) dit fragment in het boek, maar ook tijdens het paardrijden én zelfs in het dagelijks leven (waarin ik doorgaans ook niet bekogeld wordt met vuurbommen :p).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:13

Wow sommige mensen hier ... :')
Jullie nemen het wel bloedserieus die vergelijking.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:32

Marketing truc.
Hype verwerken in je schrijfsel.
Rare vergelijking.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:38

Danique_G schreef:
Wow sommige mensen hier ... :')
Jullie nemen het wel bloedserieus die vergelijking.

Ja dat dacht ik dus ook :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:37

oomens schreef:
Janine1990 schreef:

Dus je hebt gekozen om geen wedstrijden te rijden (waar naar mijn idee het artikel o.a. over gaat), nou prima toch... Denk dat je de strekking van mijn opmerking niet helemaal begrijpt.