Illegale migrant reist mee onder vrachtwagen Valegro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaraViavia

Re: Illegale migrant reist mee onder vrachtwagen Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:53

Een kennis van me ging in het buitenland even de koeien checken (veetransport) en toen hij terug kwam stond er ineens een voetafdruk op de bijrijdersstoel. Toen hij naar achter keek zag hij dat er gewoon een op z'n bed lag! Dan heb je écht lef

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:04

SaraViavia schreef:
Een kennis van me ging in het buitenland even de koeien checken (veetransport) en toen hij terug kwam stond er ineens een voetafdruk op de bijrijdersstoel. Toen hij naar achter keek zag hij dat er gewoon een op z'n bed lag! Dan heb je écht lef

Dan ben je wanhopig............

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:07

CharmingS schreef:
Ze hadden beter gewoon naar Nederland kunnen komen voor gratis geld en zorgverzekering en een dak boven hun hoofd |o

Zo goed hebben wij het hier niet geregeld voor asielzoekers hoor, was dat maar waar.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:07

SaraViavia schreef:

yikes! Creepy :s

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:26

Renee1991 schreef:
Pff, dan ben je toch ook niet goed snik.

zegt iemand die volwassen is en psychologie studeert? :?

Ik denk dat weinig mensen begrijpen hoe wanhopig sommige mensen zich kunnen voelen.. Deze migrant deed dat heus niet voor de lol.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:29

Vind het zelfs zielig, dat die mensen het zó slecht hebben dat ze dit soort dingen gaan doen.. Wie gaat er nu voor z'n lol uren onder een vrachtwagen hangen of weet ik wat riskeren. Dat geeft wel aan hoe triest ze het in t land van herkomst hebben.... Heeft niet te maken met wel of niet goed snik zijn

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:19

Ik schik altijd een beetje van de reacties op een dergelijk bericht. Zo weinig empathie.
Zelf kan ik alleen maar medelijden hebben met mensen die zo wanhopig zijn dat ze dit soort acties ondernemen.

Vreselijk!

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:02

Dit gebeurt regelmatig. Mijn pa en mijn broertje zijn vrachtwagenchauffeur en reizen regelmatig naar de UK. Zij vertellen hier regelmatig over. Mijn broertje heeft het zelf ook al verschillende (!) keren meegemaakt dat ze probeerden illegaal met hem mee te reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:39

Nessah schreef:
Renee1991 schreef:
Pff, dan ben je toch ook niet goed snik.

zegt iemand die volwassen is en psychologie studeert? :?

Ik denk dat weinig mensen begrijpen hoe wanhopig sommige mensen zich kunnen voelen.. Deze migrant deed dat heus niet voor de lol.

Bedankt. Ik bedoel niet dat ik het dom of kansloos vind, ik bedoel meer dat ik het heftig vind dat iemand zó de wanhoop nabij is dat hij zoiets riskants probeert.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:43

Had het nu ook wel gelezen zoals nessah.. :) maar zo was het dus niet bedoelt.. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:45

SaraViavia schreef:
Vind het zelfs zielig, dat die mensen het zó slecht hebben dat ze dit soort dingen gaan doen.. Wie gaat er nu voor z'n lol uren onder een vrachtwagen hangen of weet ik wat riskeren. Dat geeft wel aan hoe triest ze het in t land van herkomst hebben.... Heeft niet te maken met wel of niet goed snik zijn

Idd, vaak laten ze ook alles achter zoals familie, vrienden, vrouw en kinderen.

Een paar jaar geleden liep ik een soort van stage op een sociale werkplaats. Daar had ik mensen die ook gevlucht waren(spraken de taal nog niet goed en werden toen daar geplaatst als leer werk traject).
Van 1 was er al een familie lid vermoord en hem zou hetzelfde overkomen als hij zou blijven omdat hij verzet toonde tegen de regering. Dus toen gevlucht met vrouw en kind. Maar verder ook alles achterlaten, niet weten waar je terecht zou komen. Slimme man met verstand(hij was in thuisland directeur van een school) al moesten we hem wel duidelijk maken dat hij toch echt onderaan moest beginnen , dus goed de taal leren en een wat simpeler baantje aan te nemen. Ik raakte daar ook weg dus gen idee hoe het verder is gegaan.

Ander vrouwtje was in thuisland hoofdverpleegkundige, gevlucht voor saddam hoessein. heel veel achter gelaten en nu op zo'n sociale werkplaats een simpel baantje. Had wel taalles enzo.

Als je zulke verhalen hoort ga je er toch anders over denken.
Uiteindelijk zijn we allemaal hetzelfde, we willen een vrij leven.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:50

Geeft maar weer aan hoe wanhopig mensen kunnen zijn, dat ze weet ik veel wat allemaal achterlaten en riskeren om in een 'beter' land terecht te komen. En dan is het 9/10 als ze aan komen ook nog eens voor niks, omdat ze gewoon weer teruggestuurd worden. Begrijpelijk dat ze weer terug moeten, maar toch nog erg triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:58

Nee zo bedoelde ik het zeker niet Ayasha. Sorry, dacht dat het maar op één manier geïnterpreteerd kon worden.
Ik vind het in ieder geval heel heftig en sneu dat iemand zoveel risico durft te nemen om een beter leven tegemoet te gaan.