Landelijk nummer voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:44

Als je zijn naam googled kun je lezen dat zelfs de politie twijfelt aan deze man.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:53

Hmm apart..Straks heeft hij ook nog te maken met de mishandelingen :=

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:58

Ik denk niet dat de politie al iets weet van deze communicatie. .. maar dat duurt niet lang.

Maar waar ik toch mijn vragen bij heb is het volgende..
Een 24-uurs meldkamer die bereikbaar is via een landelijke telefoonnummer is volgens hem een effectief middel tegen het aanhoudende geweld tegen paarden. "De mensen die erbij zijn aangesloten kunnen snel reageren op een melding", zegt Ten Napel.

Wie zit er bij aangesloten en wat willen deze mensen doen als ze een melding krijgen. Een onderzoek naar een strafbaar feit moet toch echt gedaan worden Door de politie.
En mochten "deze mensen" toch iemand treffen in een weide na een melding.. wat dan? Een burger mag iemand aanhouden maar niet vast houden. En als die mishandelaar het bij een paard durft zal deze het wapen ook zeker tegen mensen gebruiken als hij in angst zit.. Dus dan moet alsnog de politie worden gebeld. .

En er is al een landelijk team welke onderzoek doet naar de mishandelingen. Ik hoop dat Ter Napel niet in het vaarwater gaat komen en zelfs het onderzoek belemmerd Door informatie in te winnen welke dan niet meer bij de politie komt...

Anoniem

Re: Landelijk nummer voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:17

Dat is dus precies wat ik bedoel met dat de enige die hier beter van wordt de stichting van deze meneer is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:25

Hmmmm lijkt mij overbodig. We hebben 144 en 112.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:47

Sammie, let it go. De nieuwswaarde van dit bericht is helaas ongeveer precies 0. De enige persoon in Nederland namelijk die Henk ten Napel nog serieus neemt, is Henk ten Napel zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:05

Misschien moeten we deze meneer wel serieuzer nemen dan ons lief is, maar dan op een andere manier.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:17

friendly schreef:
Heb je daar wel grotere kans bij dat er adequater gereageerd wordt bij dat nieuwe nummer dan?

Omwonende die zich hebben aangemeld krijgen dan een bericht of een telefoontje.

Zodat zei dan op pad kunnen om te gaan kijken.

Een soort buurt preventie idee.

Zag het laatst op fb al voorbij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:24

Nogmaals, de mishandelingen worden pas uren, soms zelfs dagen later opgemerkt. Wat heeft die "buurtpreventie" dan voor zin? Dan is de vogel al lang gevlogen.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:25

Henk ten napel heeft toen goed werk verricht met de beul van twente...
Toen heeft hij ook zooets opgestart en dat heeft wel gewerkt!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:19

Oh.. wat heeft hij toen gedaan? ..

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 06:57

Hij heeft toen buurtwacht opgezet op zoek gegaan naar verdachte dingen enzo alles wat de politie toen niet deed die voerde geen donder uit want er was te weinig bewijs en toen gingen ze henk maar verdacht maken triest heel triest

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 07:08

Die mishandelde paardjes heeft hij toen bij ons op de manege gezet, zodat ze weer kunnen bijkomen wat er is gebeurt. Ze beginnen er steeds beter uit te zien en staan elke dag in de wei. Ze worden dus ook elke keer socialer ala je er bent.

Ik ken hem niet persoonlijk, zijn dochter wel, persoonlijk heb ik niet zo veel met haar..

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:28

beste Mensen

Ik werd net getipt over deze topic, normaal gesproken zit ik niet op een forum

Vandaag zou ik wel vragen van jullie kant willen beantwoorden, over verschillende onderwerpen als dat mogelijk is voor mij

Groeten,

henk ten napel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:35

Dat is heel fijn. Ik zou graag weten wat het nut is van dit speciale nummer. Op zich begrijp ik het wel maar in geval van de paardenbeul gaat het volgens mij niet werken aangezien niemand ooit maar iets gezien heeft en dit toch al heel lang aan de gang is. De mishandelingen worden vaak pas uren en sons zelfs dagen later opgemerkt. Dan kun je iedereen die in die buurt woont wel een bericht sturen maar dan is de dader allang gevlogen.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:43

dat klopt het gaat om verdacht situaties dan kun je het nummer bellen en worden mensen binnen enkele minuten ingeschakeld die naar de loactie gaan en dingen signaleren. Als een dier al dood is kun je niets anders dan onderzoek doen. Het gaat dus om een preventieve werking van het verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:47

Maar hebben jullie dan de bevoegdheid om zo'n persoon aan te houden als je hem / haar betrapt? Als jullie dan alsnog de politie moeten bellen kan ik hen toch net zo goed gelijk bellen?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:49

Hoe worden die mensen dan gewaarschuwd? Kun je daarvoor je aanmelden?
Denk dat we met zijn allen op bokt een heel groot bereik hebben
Werk je ook samen met de politie in geval van meldingen e.d.?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:52

Tja weet je burgers hebben veel meer rechten dan politie, het ligt aan de soort melding daarom zit daar ook iemand die de situatie beoordeelt. Ik ben ban dat als ook maar iemand dit ziet gebeuren, dan zal het slecht met de beul af gaan lopen.........
Wij roepen mensen om geen eigen rechter te gaan spelen al weet ik hoe moeilijk dit is, maar bij eigen rechter spelen zal de dierenbeul strafvermindering krijgen...en diegene die de beul tegen het paaltje aan heeft laten vallen een straf

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:56

stoer schreef:
Hoe worden die mensen dan gewaarschuwd? Kun je daarvoor je aanmelden?
Denk dat we met zijn allen op bokt een heel groot bereik hebben
Werk je ook samen met de politie in geval van meldingen e.d.?

ale iemand de meldkamer belt, gaat de meldkamer meneer of mevrouw een gesproken bericht versturen naar alle mensen die aangesloten zijn. Bij die mensen gaat de telefoon over en zij horen het bericht. We hebben ook wel aan een APP gedacht maar die lezen mensen veel te laat.....

Aanmelden kan via dierenleedpreventie.nl maar daar zijn helaas wel koesten aan verbonden. de stichting heeft dit uitbesteed aan een commercieel bedrijf. De eerste opstart kosten zijn uit de kas van de stichting gekomen.

wij hopen dat er veel bedrijven zich gaan melden zodat iedereen gratis aangesloten kan gaan worden

Alle meldingen gaan ook naar de politie, daar hebben we al met elkaar over gesproken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:59

Even om me een voorstelling te maken van de praktijk hè :)

Iemand loopt ergens rond en ziet iets verdachts, het lijkt of een dier er erg onverzorgd bij staat.
Welk nummer kunnen ze dan het beste bellen?

Valt dit dan ook onder mishandeling of moet je dat zien als gewoon 144, en het nummer voor mishandeling alleen als iemand een dier verwondingen toe dreigt te brengen zeg maar...?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:02

pmarena schreef:
Even om me een voorstelling te maken van de praktijk hè :)

Iemand loopt ergens rond en ziet iets verdachts, het lijkt of een dier er erg onverzorgd bij staat.
Welk nummer kunnen ze dan het beste bellen?

Valt dit dan ook onder mishandeling of moet je dat zien als gewoon 144, en het nummer voor mishandeling alleen als iemand een dier verwondingen toe dreigt te brengen zeg maar...?

Om te voorkomen dat de meldlijn overbelast wordt kunnen dit soort meldingen gedaan worden bij 144. Ook bij de stichting komen dit soort meldingen regelmatig voor, wij gaan dan ook proberen actie te ondernemen.

een voordeel van de meldkamer is hetgeen als je niet exact weet waar je bent, kan de meldkamer dit proberen uit te zoeken aan de hand van een straatnaam ed

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:03

Toen mijn merrie gesneden was had ik gewoon het landelijke politie tel.nr. gebeld,niet eens stil gestaan bij 144.De politie was er vrij snel en hebben alles perfect afgehandeld.Ze hebben een paar weken later zelfs nog een onderzoek uitgevoerd bij mijn weiland.
Wat zou het nut zijn geweest als ik het nieuwe tel.nr. gebeld zou hebben?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:04

:o Hoop dat ik het bijkan houden met het typen ? als ik op een vraag niet antwoord heb ik hem niet gelezen :-)

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:06

gohya schreef:
Toen mijn merrie gesneden was had ik gewoon het landelijke politie tel.nr. gebeld,niet eens stil gestaan bij 144.De politie was er vrij snel en hebben alles perfect afgehandeld.Ze hebben een paar weken later zelfs nog een onderzoek uitgevoerd bij mijn weiland.
Wat zou het nut zijn geweest als ik het nieuwe tel.nr. gebeld zou hebben?

Als er al een dier mishandeld is eigenlijk erg weinig het gaat om verdachte gevallen. Als er een melding bij ons binnen komt dat er een dier mishandeld is dan schakelen wij ook de dierenpolitie in. Als je een mishandeld dier ziet liggen og een dier wordt mishandeld mag je ook 112 bellen, dat gaat nog sneller