Nieuwe hindernis moet valpartijen bij renpaarden verminderen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:00

Amaris schreef:
WendyBZ schreef:

In plaats daarvan kan je ook denken "goh, wat goed dat ze daar mee bezig gaan :)"


goh, wat goed dat ze daar nu al mee bezig gaan :Y)



Moest even heel hard lachen _O-
Ik vind deze tak van paardensport ook maar niks, ik zie het liefst dat ze hindernissen weg halen.
Maar goed zolang alle rijke luitjes en gokverslaafden der nog elke keer duizenden euro's/dollars insteken zal dat nog lang niet gaan gebeuren.

Ollie23
Berichten: 718
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:00

Cowgirl schreef:
Ollie23 schreef:


Zo ging dat vroeger in de military ook, daar sneuvelden ook veel te vaak paarden en ook ruiters. Kijk voor de grap maar eens oude filmpjes ervan op youtube.
Toen heeft men ook de hindernissen aangepakt om het veiliger te maken en het is veiliger geworden.
Zelfs de naam is verandert van Military naar Samengestelde wedstrijd.
Dus waarom zou het daar wel kunnen en in de rensport niet. Leg dat eens uit.

Ongecontroleerd zijn die paarden echt niet hoor, dan zou het pas echt een zooitje worden.
Loslopende paarden willen ze ook altijd zo snel mogelijk uit de koers hebben, levensgevaarlijk.


Ok daar heb je misschien wel wat gelijk in. Maar idd in de military is het net zo gevaarlijk. Ik denk dat de rensport MET hindernissen misschien een wat meer verkeerde reputatie heeft.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:52

friendly schreef:
De inrijdleeftijd vind ik alweer een hele andere discussie. Daar zouden er wat mij betreft wel meer regels voor mogen zijn. Moet er niet aan denken zeg, 1,5...


Een 3-4 jarige met een vetlap er op van 100-120 kg daar moet ik niet aan denken. |(

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:14

ceasario schreef:
friendly schreef:
De inrijdleeftijd vind ik alweer een hele andere discussie. Daar zouden er wat mij betreft wel meer regels voor mogen zijn. Moet er niet aan denken zeg, 1,5...


Een 3-4 jarige met een vetlap er op van 100-120 kg daar moet ik niet aan denken. |(


Je vergeet het verschil dat een rijpaard met een maand al dagelijks een uur moet werken vergeleken met het halve uurtje dat volbloeds wat rondhopsen met een vlieg op hun rug...

xPabloBokt

Berichten: 9559
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:33

Een maand? Gebeurt dat echt al zo vroeg ja? :7