Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Judith_ schreef:Ik snap donders goed dat paarden niet zadelmak en vol wedstrijdervaring geboren worden. Maar als je als ruiter totaal niks meer hebt in te brengen heb jezelf de situatie niet goed in geschat en had je thuis moeten blijven. .
newt schreef:Vreselijk dat het je overkomt. Je leven zal nooit het zelfde zijn. En je verliest bovendien alles.
Typisch americaans (ookal is het in Ierland) om 2 jaar na dato er meerdere organisaties en mensen bij te betrekken om er nog een flinke klap geld uit te halen.
.
Als je de weg op gaat weet je ook dat er een ongeluk kan gebeuren, krijg je dan ook geen schadevergoeding meer?
Judith_ schreef:Ik snap dit werkelijk niet. Mevrouw kan de rest van dr leven totaal niks meer dankzij een paard wat blijkbaar al vaker behoorlijke trammelant veroorzaakt. En bokt vind het gewoon eigen schuld?
dorientjuh schreef:Sorry, maar knetterheet klinkt mij niet in de oren als veilig te rijden. Dat is dus precies waar het bij zoveel ongelukken / bijna-ongelukken fout gaat. Paard is niet rustig, maar mensen denken dat het toch wel kan.
Mijn insteek: je gaat pas op je paard zitten als je paard rustig is en niet eerder. Laat hem dan even uitrazen aan de longe, en doe wat oefeningen aan de hand waardoor hij rustiger wordt. Kom je daarvoor ergens te laat: pech voor jou, had je maar meer op tijd moeten zijn. Voel je als je erop zit dat je paard te heet wordt, dan stap je weer af.
Als reactie op de OP: heel sneu en ik vind dat de vrouw totaal in haar recht staat om een schadeclaim te eisen. Ik vind het bedrag nog niet eens zo hoog.
kan de helft van de ruiters in de jonge paarden rubrieken wel thuis blijven dorientjuh schreef:Sorry, maar knetterheet klinkt mij niet in de oren als veilig te rijden. Dat is dus precies waar het bij zoveel ongelukken / bijna-ongelukken fout gaat. Paard is niet rustig, maar mensen denken dat het toch wel kan.
Mijn insteek: je gaat pas op je paard zitten als je paard rustig is en niet eerder. Laat hem dan even uitrazen aan de longe, en doe wat oefeningen aan de hand waardoor hij rustiger wordt. Kom je daarvoor ergens te laat: pech voor jou, had je maar meer op tijd moeten zijn. Voel je als je erop zit dat je paard te heet wordt, dan stap je weer af.
Als reactie op de OP: heel sneu en ik vind dat de vrouw totaal in haar recht staat om een schadeclaim te eisen. Ik vind het bedrag nog niet eens zo hoog.
CaPrIoLe`79 schreef:Tuurlijk valt dit onder risico van het vak.
Maar als iemand de rest van je leven niks meer kan en volledig van anderen afhankelijk is, gaat dat enorm veel geld kosten, dus dan gaat zo iemand op zoek of er iemand aansprakelijk gesteld kan worden. De verzekering van diegene zal dan een deel daarvan kunnen vergoeden. Dat staat er los van of je het iemand persoonlijk kwalijk neemt.
Op het losspringterrein heb je ogen in je rug nodig. Al helemaal als het allemaal snel gaat en druk is.
amyyy55 schreef:Het lijkt me toch dat als dat paard al als rrn ongeleid projectiel door de bak ging je toch niet in de bak blijft staan..
paarden blijven paarden, als je paard in blinde paniek is of gek wordt kun je nog zo'n goede ruiter zijn, maar dan kun je hem echt niet onder controle houden.. nou weet ik natuurlijk niet dr details en wat t precies was, maar ik zou al blij zijn dat ik nog leef en dat de nazorg vergoed zou worden. 9 ton vragen vindt ik be-la-che-lijk
naturlijk is het verschrikkwlijk dat zoiets haar overkont, maar het is het risico van de sport. Als het nou een onwetende voetganger was in een andere situatie was het wat anders geweest.
LesleyxLinn schreef:Wat een reacties allemaal.
Ik heb geen idee hoe het in Ierland zit met verzekeringen.
Maar bijvoorbeeld in Amerika heb je die schadevergoeding wel nodig omdat je anders je zorgkosten niet kan betalen. Hier in Nederland is zo'n bedrag overdreven, maar daar kan je dat echt nodig hebben.