Paardenbeul verminkt veulentje in België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:38

Deetjeeuh schreef:
geerke schreef:
volgens mij zag ik daar foto's van op FB?Een wond van enkele dagen oud....

Heeft iemand misschien de foto's? Ben er eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar!

Foto's kun je vinden in de beginpost bij de bron, dan ga je naar de site van het orginele artikel en daar staan foto's bij.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:43

Joolien schreef:
Lijkt wel of ie met zn kop vast heeft gezeten tussen het hek. Dus met zn hoofd buiten het hek hebben willen grazen en schrikken en klem komen te zitten.

lijkt het inderdaad op..

billionache

Re: Paardenbeul verminkt veulentje in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:45

Eigenaresse blijft volhouden dat het met een mes is gebeurd en er op de wei niets van hek oid is...
Beetje sneu, op Facebookgroep waar ik lid ben is er al flink paniek gezaaid, mensen die hun paarden daar in de buurt hebben zijn erg ongerust. Terwijl dit waarschijnlijk nergens voor nodig is. Geen enkel artikel komt de behandelende DA aan bod :n

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:54

Het paard kan ook zijn hoofd gestoten hebben, daar lijkt het in ieder geval heel veel op, ik denk ook niet dat dit door een mens is gedaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:59

Mogelijk door een schop of trap met het voorbeen van een ander paard is ook nog een optie. Lijkt me echt een wonde die door een dalende hoef veroorzaakt kan zijn(die gedacht heb ik ook liever dan weer een aanslag) Als dit met een mes is gebeurt dan moeten er haast kerven in het bot te zien zijn door de veearts.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:18

Ik dacht bij het lezen van het bericht echt een flinke jaap aan te treffen bij het zien van de foto's, maar moet zeggen dat het me meevalt :j
Had het veel erger verwacht, en ik ga inderdaad mee met het vermoeden van velen; een knullig ongeluk :j

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:23

Hoe kun je zoiets in je hoofd halen !! %) dan ben je echt achterlijk zegv -:(-

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:55

MaricoGraphy schreef:
kan best door een mens zijn ook hoor. Want in heusden-zolder (belgisch Limburg) is een paard aangetroffen geweest met een snijwonde boven zijn been/ aan de hals. Dus niet aan het geslachtsdeel.

Ja maar dat ligt wel een heel eind van ons vandaan, dus zou niet meteen gelinkt worden met dit voorval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:00

Vind het er ook meer uitzien als een ongeluk dan een bewuste daad...

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:17

Verschrikkelijk dit....
Ik wil der niet aandenken hoe dit gegaan is.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:26

"Dan film je misschien zaken die niet moeten. Bijvoorbeeld wanneer mensen met goede bedoelingen de paardjes eten willen komen geven"

Dat maakt toch niet uit? Je wordt op zo veel plekken gefilmd waar je geen weet van hebt. Ik heb geen idee wat het kost hoor.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:35

Zou makkelijk een ongeluk geweest kunnen zijn! Heb op mijn vorige werk een jong paard gehad die zich aan de bovenkant van de staldeur had gestoten en behoorlijk hard ook! Van boven haar oogkas tot boven haar neus lag het open! Zou er niet van staan kijken als er hier ook een ongeluk gebeurd kan zijn ;)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:37

Ik passeer dagelijks aan dat weiland wanneer ik naar het werk rijd.
Is ook vlak bij mij dus ik hoop echt dat dit om een ongeluk gaat.

En om eerlijk te zijn ben ik daar ook wel vrijwel zeker van!
Die paarden staan altijd vlak aan de draad aan de weg,ik denk dat ze vrij vaak gevoerd worden door voorbijgangers.
Lijkt me dus meer dan waarschijnlijk dat ie zijn hoofd tussen de draad heeft gestoken en om één of andere reden nogal bruusk terug getrokken.Ik heb ooit bij een veulen net hetzelfde letsel gezien door met het hoofd in de draad te gaan.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 06:26

Ik heb mijn twijfels er ook bij..
Het ziet er in ieder geval niet prettig uit!
Mocht dit door menselijk handelen gebeurd zijn, dan is die persoon wel echt een héle zieke geest. Zelfde geldt voor de paardenbeul hier in Nederland.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 06:46

Ik denk haast niet dat dit door mensen is gedaan... Blijft natuurlijk vreselijk om je veulen zo aan te treffen!

En die opmerking over camera's vind ik wel eh.. 'apart'

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 06:53

Het komt enorm dichtbij. Is nog maar een paar km van waar 2 van mijn paardjes staan.

Mijn eerste reactie toen de foto in een Facebook groep kwam was ook dat dit toch even goed een ongeluk kon zijn.

Ik heb al de gekste wonden gezien en soms kwam je er pas weken/maanden later achter wat 'de dader' was.

Ik snap nog altijd niet hoe de verminkte paarden dit gewoon toelaten.
Als ze verdoofd werden zie je dit toch in het bloed.
Volgens mij krijgt een vreemde paarden hier niet te pakken (hoop ik dan).

De opmerking van de camera snap ik helemaal niet en de 'waarschijnlijk' is het dan gebeurd.. Hoe wrs, kom je er dan niet elke dag?

Ik zou willen dat het stopt en iedereen gewoon terug rustig kan slapen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:13

Verwondingen kunnen heel raar ontstaan. Wij hebben een logeerpaard gehad dat tot tweemaal toe een flinke schram bovenop zijn heup heeft opgelopen in onze stal en paddock. We hebben met ons drieën alles en alles nagekeken. Na de tweede schram weer. Helemaal niets kunnen vinden. Geen van de andere paarden heeft dat ooit gehad. Hij kreeg die schrammen toen hij alleen was.
We zijn er nooit achter gekomen hoe hij die opliep.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:45

Vreselijk!
Wie doet nou zo iets.... %)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:10

Vind het er ook niet uit zien of het door mensenhanden is gedaan, het lijkt meer op een draadwond. Omdat het juist zo symetrisch van smal naar breed loopt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:15

Aan de fotos te zien lijkt het idd losgerukt ipv gesneden.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:22

Dit is dus waar ik laatst voor probeerde te waarschuwen in een nieuwstopic waarbij er een paard van een bokker was verwond.

Als een paard een wond heeft is het gelijk door de "beul". Terwijl een leuk hier kan zien dat het geen snijranden zijn.

Poosje terug was hier een bokker waarvan het paard het voorhoofd open had liggen, dat was ook een ongeluk maar het zou zo bestempeld kunnen worden als werk van de beul. Kan de foto's even niet terug vinden. Maar dat was een soortgelijke wond alleen dan hoger op het hoofd.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:24

Sandraa schreef:
Dit is dus waar ik laatst voor probeerde te waarschuwen in een nieuwstopic waarbij er een paard van een bokker was verwond.

Als een paard een wond heeft is het gelijk door de "beul". Terwijl een leuk hier kan zien dat het geen snijranden zijn.

Poosje terug was hier een bokker waarvan het paard het voorhoofd open had liggen, dat was ook een ongeluk maar het zou zo bestempeld kunnen worden als werk van de beul. Kan de foto's even niet terug vinden. Maar dat was een soortgelijke wond alleen dan hoger op het hoofd.

Ik weet over welk topic je het hebt en je hebt helemaal gelijk... Bij een grote wond wordt snel gedacht aan de beul.. Dat maakt de mensen alleen maar onnodig bang!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:32

Ben ik het helemaal mee eens, we zullen gerust verknipte mensen hebben die dit zouden kunnen doen maar in veel gevallen denk ik dat er onnodig paniek gezaaid wordt.
Zo heb ik wel eens een merrie het land uit gehaald die verkracht was door een ruin, stonden altijd samen en ineens was het mis. Merrie had zelfs in haar schede wonden zitten.
Of een erg lief ruintje wat uit het niets een merrie greep. De merrie had de pech dat hij haar precies bij haar vagina te pakken had. Had ik van beide een foto dan was daar in deze tijd meteen paardenbeul op geplakt terwijl dit dus gewoon door andere paarden was toegebracht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:37

Dit ziet er idd. uit als een 'draad' wond.Maar de veearts zou dit toch moeten zien,dat het niet met een mes is geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:45

Ziet er in mijn ogen ook wel een beetje uit als een "oude" wond. En ik heb zo wie zo dan weer mijn bedenkingen bij het hele verhaal eromheen, zoals je lezen kunt op de FB pagina van de "vorige eigenaresse".