Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FriesWytske schreef:Tja, laat die zogenaamde dierenbeschermers maar eens een gewone baan zoeken. Want de meesten die dit doen. Leven van een uitkering. Plus als ze zo goed weten dat het vanaf 2001 verboden is. Dan hadden ze ook kunnen weten dat in de omringende landen nog gewoon met een brandmerk gewerkt wordt. Ook hadden ze als ze het goed hadden uitgezocht dus kunnen weten dat deze paarden niet uit Nederland kwamen.
Is toch te gek voor woorden dit. Nouvel schreef:Wat een gedoe om niks, als die paarden in hun geboorteland al gebrandmerkt zijn (zoals zoveel paarden die uit buitenland komen) kan de efteling daar toch niks aan doen...
Mijn lusitano merrie liep ook met lelijke grote brandmerken rond, daar kon ik echt niks meer aan veranderen...
HelmerG schreef:Als de paarden al een brandmerk hadden voor ze in de efteling terecht kwamen, waar maken die dierenactivisten dan nu nog zo'n drama om?.. soms vraag ik me ook echt af waar die activisten mee bezig zijn.
Mag je geen paard meer kopen omdat hij een brandmerk al erop heeft zitten wat hij al jaaaren geleden gekregen heeft voor het paard in bezit is gekomen van het park?
Mijn god..
Ik ben ook tegen brandmerken, maar dit gaat wel ver zeg.
Ze doen alsof de efteling zelf het brandmerk gezet heeft..

Zwerte schreef:Oh hoe typisch voor activisten! Dit is nou precies mijn probleem met veel activisten (niet alle natuurlijk, maar in mijn ervaring het meerendeel wel), niet nadenken maar gewoon ergens principieel tegen zijn! Gewoon schreeuwen 'nee, dat is fout, dat mag gewoon helemaal niet!' Ipv de dieren werkelijk helpen en zorgen dat ze een beter leven krijgen. Dat sommige dieren door deze kortzichtigheid in de sh*t blijven zitten en dus helemaal niet geholpen worden, dat maakt ze blijkbaar niks uit. Want zij zijn principieel goed bezig hoor!
Net zoals dit dus: brandmerken = fout. Dus efteling is fout, want gebrandmerkte paarden. Dat ze een prima leven hebben en de efteling niks met die brandmerken te maken heeft, dat is blijkbaar irrelevant. Dat iedere bokker met zo'n paard het dus even goed begrijpt: je bent fout bezig, je had je paard moeten laten staan waar ie stond. Je mag alleen een paard hebben zonder brandmerk, alle paarden met brandmerk moeten namelijk in de steek gelaten worden want brandmerken is sielugh. Goed bezig hoor activisten!
Samblabla schreef:Nou ik ben zelf ook geen tegenstander, doordat mijn merrie gebrandmerkt is weet ik precies wie ze is. Zonder dat brandmerk wist ik niet wie de ouders waren, de fokker, leeftijd etc. Het enige nadeel is dat het pijnlijk is voor het dier.
Finliox schreef:Samblabla schreef:Nou ik ben zelf ook geen tegenstander, doordat mijn merrie gebrandmerkt is weet ik precies wie ze is. Zonder dat brandmerk wist ik niet wie de ouders waren, de fokker, leeftijd etc. Het enige nadeel is dat het pijnlijk is voor het dier.
En dan is het geen eeuwig pijn, dus die paarden bij de efteling voelen er al lang niks meer van dat ze ooit gebrandmerkt zijn.
8nnemiek schreef:Ze kunnen beter actie gaan voeren tegen het couperen van trekpaarden, wat hier al lang niet meer mag en nog steeds gedaan wordt..