Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:05

Mijn paard heeft ook een brandmerk. Moet je een paard dan maar niet kopen en voorbijlopen als het een brandmerk heeft? Wat een rare gedachten zeg! De Efteling zal ze er vast niet zelf op hebben gezet.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:07

FriesWytske schreef:
Tja, laat die zogenaamde dierenbeschermers maar eens een gewone baan zoeken. Want de meesten die dit doen. Leven van een uitkering. Plus als ze zo goed weten dat het vanaf 2001 verboden is. Dan hadden ze ook kunnen weten dat in de omringende landen nog gewoon met een brandmerk gewerkt wordt. Ook hadden ze als ze het goed hadden uitgezocht dus kunnen weten dat deze paarden niet uit Nederland kwamen.

Nou inderdaad. :j Is toch te gek voor woorden dit.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:08

:Z

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:09

Als die lui serieus denken dat de efteling die brandmerken heeft gezet, dan zijn ze nog dommer dan ik van de meesten al dacht.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:11

En chippen is zeker niet pijnlijk en het jaarlijks inenten en wat vinden jullie van al dat scannen van tegenwoordig. Steeds weer die arm erin. En misschien moeten we ook maar niet meer rijden of paarden houden, zielug!

Ik ben ook tegen brandmerken en vind het ook jammer dat drie van mijn dieren zo verminkt zijn maar om dan te zeggen dat ze niet meer in het openbaar getoond mogen worden, lekker kortzichtig weer.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:33

Nouvel schreef:
Wat een gedoe om niks, als die paarden in hun geboorteland al gebrandmerkt zijn (zoals zoveel paarden die uit buitenland komen) kan de efteling daar toch niks aan doen...

Mijn lusitano merrie liep ook met lelijke grote brandmerken rond, daar kon ik echt niks meer aan veranderen... :+

Ik begin mij nu ook zorgen te maken of ik nog wel met Frío over straat kan. Stel je voor... :+

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:36

HelmerG schreef:
Als de paarden al een brandmerk hadden voor ze in de efteling terecht kwamen, waar maken die dierenactivisten dan nu nog zo'n drama om?.. soms vraag ik me ook echt af waar die activisten mee bezig zijn.
Mag je geen paard meer kopen omdat hij een brandmerk al erop heeft zitten wat hij al jaaaren geleden gekregen heeft voor het paard in bezit is gekomen van het park?
Mijn god..

Ik ben ook tegen brandmerken, maar dit gaat wel ver zeg.
Ze doen alsof de efteling zelf het brandmerk gezet heeft..

Precies dit :o

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:37

Oh hoe typisch voor activisten! Dit is nou precies mijn probleem met veel activisten (niet alle natuurlijk, maar in mijn ervaring het meerendeel wel), niet nadenken maar gewoon ergens principieel tegen zijn! Gewoon schreeuwen 'nee, dat is fout, dat mag gewoon helemaal niet!' Ipv de dieren werkelijk helpen en zorgen dat ze een beter leven krijgen. Dat sommige dieren door deze kortzichtigheid in de sh*t blijven zitten en dus helemaal niet geholpen worden, dat maakt ze blijkbaar niks uit. Want zij zijn principieel goed bezig hoor!
Net zoals dit dus: brandmerken = fout. Dus efteling is fout, want gebrandmerkte paarden. Dat ze een prima leven hebben en de efteling niks met die brandmerken te maken heeft, dat is blijkbaar irrelevant. Dat iedere bokker met zo'n paard het dus even goed begrijpt: je bent fout bezig, je had je paard moeten laten staan waar ie stond. Je mag alleen een paard hebben zonder brandmerk, alle paarden met brandmerk moeten namelijk in de steek gelaten worden want brandmerken is sielugh. Goed bezig hoor activisten!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:45

Zwerte schreef:
Oh hoe typisch voor activisten! Dit is nou precies mijn probleem met veel activisten (niet alle natuurlijk, maar in mijn ervaring het meerendeel wel), niet nadenken maar gewoon ergens principieel tegen zijn! Gewoon schreeuwen 'nee, dat is fout, dat mag gewoon helemaal niet!' Ipv de dieren werkelijk helpen en zorgen dat ze een beter leven krijgen. Dat sommige dieren door deze kortzichtigheid in de sh*t blijven zitten en dus helemaal niet geholpen worden, dat maakt ze blijkbaar niks uit. Want zij zijn principieel goed bezig hoor!
Net zoals dit dus: brandmerken = fout. Dus efteling is fout, want gebrandmerkte paarden. Dat ze een prima leven hebben en de efteling niks met die brandmerken te maken heeft, dat is blijkbaar irrelevant. Dat iedere bokker met zo'n paard het dus even goed begrijpt: je bent fout bezig, je had je paard moeten laten staan waar ie stond. Je mag alleen een paard hebben zonder brandmerk, alle paarden met brandmerk moeten namelijk in de steek gelaten worden want brandmerken is sielugh. Goed bezig hoor activisten!

_/-\o_

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:46

Het gaat ze erom gewoon aandacht te krijgen in de hoop nieuwe donateurs te krijgen. Dit zullen dan dus donateurs zonder verstand van dieren zijn maar die denken oh wat zieliggggggggggggggggggggggg. :(:)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:58

Nou ik ben zelf ook geen tegenstander, doordat mijn merrie gebrandmerkt is weet ik precies wie ze is. Zonder dat brandmerk wist ik niet wie de ouders waren, de fokker, leeftijd etc. Het enige nadeel is dat het pijnlijk is voor het dier.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:09

Samblabla schreef:
Nou ik ben zelf ook geen tegenstander, doordat mijn merrie gebrandmerkt is weet ik precies wie ze is. Zonder dat brandmerk wist ik niet wie de ouders waren, de fokker, leeftijd etc. Het enige nadeel is dat het pijnlijk is voor het dier.

En dan is het geen eeuwig pijn, dus die paarden bij de efteling voelen er al lang niks meer van dat ze ooit gebrandmerkt zijn.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:10

Finliox schreef:
En dan is het geen eeuwig pijn, dus die paarden bij de efteling voelen er al lang niks meer van dat ze ooit gebrandmerkt zijn.

Misschien bedoelen ze pijn aan de ziel van het paard *\o/*

essiedepessie

Re: Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:16

Mijn puppy paard heeft ook een vriesmerk, en ik vind het eerlijk gezegd altijd erg mooi... Beul die ik ben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:23

typisch gevalletje zeuren terwijl je weer niet weet hoe alles in elkaar zit.
Mijn is indertijd ook gebrandmerkt, functioneert ook prima.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:25

Finliox schreef:
Samblabla schreef:

Ik bedoel dan ook tijdelijke pijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:26

Nou als ik mijn Lusitano meeneem naar de efteling zal ik hem wel een pleister op plakken! :+

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:28

Ow nee toch, wat erg!
Blijkt maar weer: Iedereen met een gebrandmerkt paard is een stommerd! :roll:
De efteling zal de deuren moeten sluiten, gebrandmerkte paarden in een show, dat kan natuurlijk niet :')

Is dit nieuws te noemen? We weten toch allang dat die dierenactivisten veel te vaak zeuren om niks?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:37

Wat een zeikerds zeg! Alsof de efteling daar wat aan kan doen!?

Dikke kans ook nog dat een groot gedeelte gevriesbrand (met stikstof) is ipv gebrandmerkkt. En dta mag zelfs hier nog.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:40

Ze kunnen beter actie gaan voeren tegen het couperen van trekpaarden, wat hier al lang niet meer mag en nog steeds gedaan wordt..

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:42

Pfff mijn lusitano heeft ook een brandmerk dat hij mee gekregen heeft vanuit spanje. Die mensen kunnen zich beter druk maken over de fokkerijen die brandmerken. Wat een gedoe weer. Gaat nergens over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:45

Ik ben toch niet de enige beelddenker die in eerste instantie een Pardoes op een paardenbil voor zich ziet? :+
Laat de activisten aub wat nuttigs gaan zoeken om zich over op te winden.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:56

Anoniem schreef:
Ik ben toch niet de enige beelddenker die in eerste instantie een Pardoes op een paardenbil voor zich ziet? :+

Ja hier ook, maar misschien kan die er in geschoren worden :-)

Neem idd aan dat de Efteling / huidige eigenaren de dieren niet zelf gebrandmerkt hebben maar zo gekocht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:13

Nu met wintervachtje zie je die van onze merrie amper tot niet als je het niet weet.........zal er omheen scheren :p

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:20

8nnemiek schreef:
Ze kunnen beter actie gaan voeren tegen het couperen van trekpaarden, wat hier al lang niet meer mag en nog steeds gedaan wordt..

Precies, dat heeft veel meer invloed op hoe het paard functioneert dan een brandmerk.

Ik vind het wel een buitengewoon bijzondere prestatie voor zulke domme mensen dat ze het brandmerken hebben ontdekt. ;)