Elf redenen waarom meisjes paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:33

Shadow0 schreef:
Tsja, wat moet je ervan zeggen. Voor een lichtvoetige noot of leuke satire is het niet grappig genoeg, voor een interessant inkijkje is het veel te rommelig waarbij oorzaak en gevolg erg doorelkaar gehaald worden. Uiteindelijk zou ik dus zeggen dat zo'n stukje vooral erg bijdraagt aan de stereotypering - aan flauwe grappen over paardenmeisjes en aan het gevoel van jongens dat het niet stoer genoeg is. En het haalt en passant ook de hele sport en hobby naar beneden.
Dat lijkt me alleen maar negatief eigenlijk? Zulke stukjes kunnen wat mij betreft beter overgeslagen worden.

Bedankt voor het neertypen van mijn gedachten :D.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:58

1) is geen argument
2) is geen argument
3) is geen argument
4) oké
5) oké
6) is geen argument
7) is geen argument
8) oké
9) oké
10) is geen argument
11) natuurlijk hoort Freud er ook bij

Beetje jammer wel... :=

Stephanie

Re: Elf redenen waarom meisjes paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:35

De enige gedachte die in mij op kwam na het lezen van dit artikel: :roll: .

Enige bron die ik kon vinden is dit: http://d-nb.info/988770938/34 . Deze bron stamt uit 1994. En voor zover ik kon vinden baseren zij de conclusie op 138 respondenten waarvan de grootste groep (56%) tussen 10-13 waren. Naar mijn idee kun je daar geen zuivere conclusies uit trekken.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:03

plieza schreef:
Ik weet niet welke zojuist afgestudeerde student hier na wat Googlen een artikeltje in elkaar heeft geflanst, maar dit is geen nieuws.

Freud er ook nog bij, die is sinds de jaren 50 al afgeschreven als pseudowetenschap. Sitevulling op paardvisie.nl, prima. Maar waarom moet bokt hier naar doorlinken?

Daar doe je de zojuist afgestudeerde student te kort mee ;)

Bokt heeft waarschijnlijk gewoon een deal met paardvisie.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:16

Staan er wel argumenten in? Het is dat er cijfers staan, anders had ik nog even gezocht naar de 11 reden. Flut geschreven.

DeEnigeEchte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:31

Ineke2 schreef:
Goh het valt mij mee dat ze niet in dat artikel hebben gezet dat het maagdenvlies stuk gaat als je paard rijd als een man...
Wat niet zo is, maar dat terzijde... Is dat artikel serieus geschreven na een ( geldverspillend) onderzoek??

:? ... Sinds wanneer hebben wij mannen een maagdenvlies? Waar zou zo'n ding uberhaupt moeten zitten?

Foaly schreef:
'Paardenmeisjes lezen massaal de penny'

'In Duitsland worstelt men met het meisjesimago van de paardensport.'

Dit zijn toch geen redenen? Dit zijn constateringen, die niet echt bijdragen aan het punt van het artikel...

Wou ik ook net zeggen, zo ongeveer de helft is helemaal geen 'reden' maar een gevolg.

demo_love schreef:
Nou, ik had er toch wel één bepaalde reden bij verwacht, die ik al 100 keer heb gehoord (en dus niet waar is). :+

:? Wil ik m weten?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:42

DeEnigeEchte schreef:
:? ... Sinds wanneer hebben wij mannen een maagdenvlies? Waar zou zo'n ding uberhaupt moeten zitten?

Niet mannen die rijden, maar vrouwen die rijden als een man, dus met aan elke kant van het zadel een been. (Onzedelijk!)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:50

Jij snapt hem Shadow :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:51

Ik moet het ook twee keer lezen :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:54

Soms zijn er artikelen met wat minder nieuwswaarde waarvan je kunt discussiëren of het VN waardig is. Maar dit is echt ronduit 'niet wat het belooft'. (Dan heb ik me nog heel netjes uitgedrukt)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:11

Sokje_6 schreef:
Wat diepzinnig allemaal. Vind 11 wel geniaal: 'soort fallus waar je dan op rijdt' Zo heb ik het nou nog nooit bekeken :+

Freud zijn visie is in wezen heel simpel: alles wat vrouwen doen heeft twee mogelijke redenen; Jaloezie/wrok omdat ze geen man zijn of seksuele driften.
Die laatste reden is eveneens de voornaamste reden van mannen hun ondernemingen (die hebben geen jaloezie naar vrouwen want mannen zijn "the better kind" dus geen reden tot jaloezie op vrouwen)

Ik heb eigenlijk nooit het gevoel van "macht" dat ik zo'n groot beest "de baas ben" gehad... :+ Heeft die psycholoog met paardenmeiskes/vrouwen gepraat of verzint ze maar wat op basis van haar eigen ideeën?

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:35

Fallussymbool....ja hoor zo heb ik een paard altijd bekeken ...DUH!
Net zozeer dat ik Zwarte Piet met donkere mensen heb vergeleken.....tssss

zucht

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:30

Paardensport als sport wordt duidelijk niet serieus genomen. Er zijn turnmeisjes, hockeymeisjes, voetbalmeisjes en meisjes die helemaal niet van sporthouden, maar nee ga lekker paardenmeisjes belachelijk maken. Ja hoor iedere dag ga ik lekker op mijn fallussymbool rijden zodat ik me me lekker machtig voel en daarna ga ik mijn posters verhangen en lekker in het openbaar flauwe strips lezen pffffff

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:46

Citaat:
Ja hoor iedere dag ga ik lekker op mijn fallussymbool rijden zodat ik me me lekker machtig voel en daarna ga ik mijn posters verhangen en lekker in het openbaar flauwe strips lezen pffffff

:')

Ik maar zoeken naar die redenen maar niet gevonden in dat artikel. :+

Maar ach over mannen roepen we ook wel eens 'zozo, grote auto, zeker klein piemeltje.' Alleen neemt niemand dat serieus, zouden we bij deze klets ook moeten doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:47

Uhm piezze. De bronwebsite pretendeert paardrijden toch wel serieus te nemen. ;)

Alleen beetje jammer dat ze dan zoiets plaatsen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:48

Compensatiegedrag haha alle mannen met grote auto klein pinkie

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:52

wat een bla bla....

Meisjes rijden paard omdat het op een bepaalde beweging lijkt met seks :z

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:31

Kan nou niet zeggen dat ik blij wordt van dat artikel en onderzoek. Als je naar de topsport kijkt is het toch nog altijd mannen boven (zeker in de springsport en eventing). Enkel in de dressuur is het op dit moment vrouwen boven maar dat is dan ook de enige tak van de paardesport dat er meer vrouwen beoefenen dan mannen. Ook de mensport is een mannen aangelegenheid. Endurance denk ik ook maar zeker ben ik het niet.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:06

Daarom lees ik nooit meer een tijdschrift.... De artikelen zijn bijna altijd van bedroevend laag niveau.... Maar deze reacties zoiden eigenlijk op de Paardvisie site moeten :Y)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:13

Ik ging paardrijden omdat mijn moeder daarmee kwam, zij had zelf ook paardgereden en haar ouders ook... zit in de familie. :D
En in mijn vaders familie zaten onder andere (hoef)smeden.

Niks Freud.
Paarden waren mijn vriendjes maar dan niet zoals Freud dacht. Wat Freud betreft: die had de pech (of het geluk) in een na-Victoriaans tijdperk te leven, dus allemaal seksueel gefrustreerde rijke dames en heren, ja dat had natuurlijk invloed op Freuds theorievorming, logisch.

Van de Pennie had ik nog nooit gehoord en toen die Pennie kwam, vond ik die veel te kinderachtig, ik vond de Ponyclub leuker, de Scandinavische uitstraling en de humoristische nuchterheid in veel verhalen van dat blaadje trok me meer.

Evaloveponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:47

bij mij op de manege rijden er ook wel jongens maar nog steeds meer meiden! :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:15

Iris82 schreef:
1) is geen argument
2) is geen argument
3) is geen argument
4) oké
5) oké
6) is geen argument
7) is geen argument
8) oké
9) oké
10) is geen argument
11) natuurlijk hoort Freud er ook bij

Beetje jammer wel... :=

Uhm, nee, niet oké.
4 + 8: Veel te generaliserend, want er zijn paardenmeisjes die nooooit aan een jongen/man blijven hangen of die geïnteresseerd raken in een ander (paarden)meisje. Verder suggereert het dat alle meisjes met poppen spelen, en geen hutten bouwen, met pijl en boog rondrennen of met lego spelen. (Ik heb echt nooit begrepen wat je nou met poppen moet doen :o? ).

5 + 9: “Euler denkt” en “zegt men”. Aannames dus, geen onderbouwing.

11: ja, uiteraard, waar zouden we zijn zonder Freud :').

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:18

Oké niet in de zin van "joepie, ik ben het er mee eens!"
Maar oké zo van: je kunt het uberhaupt een argument noemen en dan heb ik nog niet eens gekeken naar drogredenen en valse argumentatie. :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:49

We zijn het dus samen roerend eens dat het een onzinartikel is. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:49

:j Ik ben het met jouw vader eens. :j