Peuter ernstig gewond door trap van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:33

Kleine kinderen en paarden: nog steeds geen slimme combi. :n
Zulke kleine kinderen in het bijzijn van dieren moeten Altijd, ALTIJD onder streng toezicht van een ouder/verzorger staan (en dan het liefst een met een beetje gezond verstand).

Laatst ook zoiets: rende zo'n klein wurm van achteren op mijn paard af! Want ze wilde 'paardje aaien'. Ik streng gezegd dat aaien altijd alleen aan de voorkant mag en tegen de oma gezegd dat dit paardje wel eens naar achter durft te slaan!
Werd het kind door oma in dr nekvel gegrepen en ik toegesproken met een 'Nou, leuk paard heb je dan!' >;) Toch maar even haarfijn uitgelegd dat Alle paarden kunnen schoppen en dat paarden door hun bouw niet goed kunnen zien wat er achter hen gebeurt!
Sommige mensen hebben echt het gezond verstand van n pinda...

Lynn_Nikita

Re: Peuter ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:46

Hoopdathetndeer goed vanaf komt

Mijn zoon van nu 4,5 gaat vanaf dag 1 ook al mee naar de paarden, soms moet hij wel als ik moet voeren, kan hem moeilijk alleen thuis laten. Ook weet hij dat hij NIET tussen de paarden mag lopen. en de paarden kennen hem en zijn voorzichtig met hem.

En toch,,, vorig jaar. Ik was met iemand aan het praten en zoon was in de bak aan het graven en spelen en plots staat hij 40 meter verderop, bijna naast mij tussen de paarden staan. Ik zag dit niet, de paarden krijgen wat ruzie, 1 springt opzij om weg te komen van de ander en zij rent zo mijn toen 3 jarige zoon omver en kon hem net ontwijken door eroverheen te springen. Ik zag het niet maar ik he mijn stalgenoot nog nooit zo wit weg zien trekken en zien rennen. 1 geluk in ons verhaal dat het paard hem alleen omver geduwd heeft en niet geraakt heeft maar een ongeluk is zo gebeurd, brave paarden, ik stond ernaast

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:54

tsja, bokt staat vol net dat soort topics en iedereen roept alleem maar ohh en ahh. Ik reageer nooit in die topics omdat ik het ael een risico vind wat ik nooit zal nemen. En het argument lieve paarden kan ik ook niet meer horen. :j

Vind het heel erg, maar wat mij betreft hoort een twee jarige niet tussen de paarden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:55

Ouders zijn ook maar mensen, je kan niet 100 procent van je aandacht alleen op het kind hebben (je moet ook zelf zien waar je loopt of wordt even afgeleid omdat bv je telefoon gaat of je een zakdoek zoekt), in 1 tel kan een kind zo aan de wandel gaan en die ukkies kunnen razendsnel zijn. Lijkt mij zo erg als ouder dat je dit overkomt :n

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:58

Ojajoh schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik snap die reactie wel hoor, net als met die hond die een kind dood had gebeten. En achteraf bleek dat kind zijn beide oren helemaal vol geniet te hebben!!!

Maar wat een akelig nieuws! :(:)

dat is een broodje aap en zoooooo oud :+

Euhm..... dat is geen broodje aap. Het gaat alleen niet om een kind dat is doodgebeten, maar wel om een kind dat voor het leven verminkt is in het gezicht. En het betrof een teckel trouwens. Gebeurd bij onze oude dierenarts en vriend van mijn ouders.

OT: vreselijk voor het kind, hoop dat het er helemaal bovenop komt!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:06

Mijn zus is ook eens gebeten door een tekkel. Pittige hondjes zijn het.

OT: vreselijk voor dat kindje! Maar ik vind dat een 2 jarig kind niet op een stal bij een paard moet kunnen komen. Maar wie ben ik.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:35

Sterkte voor het kindje en de ouders, ik hoop dat ze er boven op komt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:37

VeraPopeye schreef:
Gillbo schreef:
Caboclo mijn reactie was sarcastisch op de opmerking van ladymypony die hoopt dat er niks ergs met het paard gebeurt.......
Wat ik dus totaal onzin vind in dit topic want tuurlijk wordt dat paard niet afgemaakt

Hoezo tuurlijk? Was je er bij, of ken je de mensen? Heb wel vaker gehoord dat een paard afgemaakt word na iemand verwond of zelfs gedood te hebben. Bovendien staat er toch niet bij dat het paard schrok oid, dus of het een ongeluk is moeten we maar afwachten. Al neem ik aan van wel, want paarden die uit het niks trappen zijn er maar weinig denk ik. Maar ik denk niet dat we hier moeten discussieren, een beetje ongepast. Bovendien is daar veel te weinig informatie over, er staat niet eens waarom het paard getrapt heeft.

Nou ik zit hier echt met verbazing te lezen.
Denk jij serieus dat het paard wel afgemaakt wordt dan?
Het is een ongeluk waarbij een peuter!!!! tussen paarden benen terecht komt. Oftewel 2 onberekenbare factoren en dan zit een ongeluk in een klein hoekje daar wordt een paard echt 100% niet om afgemaakt.
Als dit paard als vaker gemept zou hebben naar volwassenen bijvoorbeeld dat loopt er ook geen peuter bij in de buurt.
Je ziet zo vaak een topic voorbij komen dat kinderen bij paarden rondlopen en ik denk dat veel bokkers als peuter ook bij paarden liepen.
Het is vreselijk voor het meisje maar het kan gebeuren, ik hoop dat alles goed komt met haar.

Het is ook geen discussie maar een reactie op een suggestie dat het paard nu iets ergs ging overkomen

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:04

Sneu voor de peuter, hopelijk komt ze er snel bovenop. Verder heeft een 2½-jarige helemaal niets te zoeken in een omgeving met paarden, iedere discussie daarover is overbodig.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:06

Wat doet een kind van 2,5 jaar bij paarden?!?!?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:09

Manie, ik heb mn paarden aan huis, kan mn dochter van drie onmogelijk bij de stal weghouden.
Nu kan ze niet in de stal of wei hoor.

Sterkte voor t kindje

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:23

manie schreef:

overdrijf niet zo, bokt staat er vol mee.
Daarnaast is het helemaal prima dat kinderen met dieren opgroeien.
Het is een ongeluk, ongelukkige samenloop van omstandigheden
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 19-10-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:24

Gillbo schreef:
manie schreef:

overdrijf niet zo, bokt staat er vol mee.

Zal best, maar niet janken als het mis gaat.
Ik vind het onverantwoord.....Punt!!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:27

Als dit op een kinderboerderij gebeurt was met een peuter en een paard, had de peuter daar dan ook niets te zoeken?

Wat een naar ongeluk, sterkte voor de peuter, de ouders en de eigenaar van het paard.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:28

manie schreef:

onzin, er kan altijd een ongeluk gebeuren, ook als je 20 bent. Dan moet je geen paarden houden.
dat is het met een ongeluk ge, achteraf kan je je wel voor je kop slaan om iets wat prima verantwoord lijkt maar dat achteraf toch niet is

Zelfde met honden die loslopen bij paarden honderden mensen doen dat, tot er een keer 1 bijt, dan roept ineens iedereen dat het onverantwoord is
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 19-10-14 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:28

manie schreef:

Wie jankt er dan? Het is gewoon een nieuwsverslag.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:29

Als het kindje in de buik is getrapt heeft het achter het paard langsgelopen,zo'n jong kindje moet toch een ouder iemand bij zich hebben in de buurt van paarden die het goed in de gaten houdt.
Nou kunnen ze natuurlijk watervlug zijn,maar dat is gewoon bij paarden oppassen geblazen.

Sneu voor het kindje,hoop dat hij of zij goed hersteld

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:35

En ik maar afvragen wat de trauma heli en al die sirenes hier deden. Zielig voor het kindje, al heb ik een vermoeden van wie het kind is. Ongelukken gebeuren en ik hoop dat ze goed hersteld, meestal herstellen kinderen beter dan volwassenen toch?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:37

ukkiepuk schreef:
Als dit op een kinderboerderij gebeurt was met een peuter en een paard, had de peuter daar dan ook niets te zoeken?

Wat een naar ongeluk, sterkte voor de peuter, de ouders en de eigenaar van het paard.

Ik neem aan dat op een kinderboerderij altijd toezicht is. Op een gewone stal raakt een kind als snel even kwijt, of heeft even geen toezicht.

Daarnaast is de kans dat een kinderboerderijpony, die de heledag gillende en rennende kinderen om zich heen heeft, trapt kleiner dan dat een paard dat het niet gewend is trapt.

Ik ben het eens met Manie. Een peuter hoort gewoon niet zonder toezicht tussen de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:38

ukkiepuk schreef:

Je laat toch geen kinderen bij een paard in de wei als kinderboerderij-eigenaar zijnde? (Hoop ik..?)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:49

ista schreef:
Euhm..... dat is geen broodje aap. Het gaat alleen niet om een kind dat is doodgebeten, maar wel om een kind dat voor het leven verminkt is in het gezicht. En het betrof een teckel trouwens. Gebeurd bij onze oude dierenarts en vriend van mijn ouders.

OT: vreselijk voor het kind, hoop dat het er helemaal bovenop komt!

Ehhhm het is WEL een broodje aap verhaal.
Laatst nog op tv gezien, dat er nooit het verhaal bevestigd is door een DA.

Ben heel benieuwd welke DA het betreft, want dan kunnen ze het verhaal bevestigen.

http://www.verhalenbank.nl/items/show/3 ... adata-text

Daarnaast... weet je hoeveel kracht nodig is om een nietje in een oor te nieten?
Dat krijgt een kind echt niet voor elkaar.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:52

MayDayParade schreef:
ukkiepuk schreef:

Ik ben het eens met Manie. Een peuter hoort gewoon niet zonder toezicht tussen de paarden.

nee natuurlijk niet, neem ook niet aan dat dit kindje bewust in deze situatie is gebracht.
Net als je niet in de dodehoek van een vrachtwagen moet rijden of je geen voorrang verleent of krap inhalen of met je paard uitglijdt op een bruggetje
Helaas zo is het leven ongelukken gebeuren

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:03

Gillbo schreef:
Nou ik zit hier echt met verbazing te lezen.
Denk jij serieus dat het paard wel afgemaakt wordt dan?
Het is een ongeluk waarbij een peuter!!!! tussen paarden benen terecht komt. Oftewel 2 onberekenbare factoren en dan zit een ongeluk in een klein hoekje daar wordt een paard echt 100% niet om afgemaakt.
Als dit paard als vaker gemept zou hebben naar volwassenen bijvoorbeeld dat loopt er ook geen peuter bij in de buurt.
Je ziet zo vaak een topic voorbij komen dat kinderen bij paarden rondlopen en ik denk dat veel bokkers als peuter ook bij paarden liepen.
Het is vreselijk voor het meisje maar het kan gebeuren, ik hoop dat alles goed komt met haar.

Het is ook geen discussie maar een reactie op een suggestie dat het paard nu iets ergs ging overkomen

Volgens mij lees jij niet goed? Ik denk niks, ik zeg dat jij dat helemaal niet kunt weten wat er met het paard gebeurd is.
Ben jij helderziende? Hoe kun jij i godsnaam weten dat dat paard voor 100 zeker niet afgemaakt? Nogmaals ik heb het in mijn omgeving gezien, kind doodgetrapt, ouders konden niet meer met dat paard leven en wilde het niet verkopen.
Ik ben het helemaal met je eens dat het kan gebeuren en ik acht de kans klein dat het paard bewust een meisje heeft getrapt, maar dat zegt helemaal NIKS over het lot van het paard.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:05

zucht, ja je weet het beter
De kans dat dit paard gewoon verder leeft is in ieder geval een stuk groter dan dat het wordt afgemaakt

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:08

Nee ik weet helemaal niks beter, jij bent de gene die zo 100 procent zeker weet dat het paard niet afgemaakt wordt, het enigste wat ik zeg is dat je dat niet weet tenzij je het paard en de eigenaren kent.