Paard dood na sprong uit trailer op snelweg in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Re: Paard dood na sprong uit trailer op snelweg in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 07:52

Wat gebeuren er de laatste tijd weer veel ongelukken met trailers zeg. Bah!

Sterkte voor de eigenaren. :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:04

Ooh wat verschrikkelijk.
Op de trailer die wij altijd gebruiken zit gelukkig een veulenrek die ik altijd dicht doe voor de zekerheid en ik heb een camera erin. Dit wil niemand mee maken, afschuwelijk....

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:48

Mi_Amore schreef:
Daarom ben ik zo blij met mijn camera en hoge laadklep...

Veel sterkte aan de eigenaar :(

Wij dus ook; camera systeem, hoge laadklep met deurtjes die altijd dicht zijn met rijden. Vreselijk ongeluk, ik moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt, wij zijn ook wel eens met een "gewone" trailer en zonder camera op stap geweest...........

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:07

Nergens staat dat de bestuurster niets merkte. Je weet de omstandigheden niet, wie weet was ze al af aan het remmen richting rijstrook, had ze haar vier richtingaanwijzers al aan gezet,...
Arm dier! Zal flink in paniek geweest zijn. Sterkte aan de eigenaar.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:01

he gatsie zeg, vreselijk, sterkte aan de betrokkenen!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:57

Mijn staat altijd 3 dubbel vastgemaakt om zoiets toch proberen te voorkomen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:00

wat vreselijk.. |( Normaal gesproken voel je het toch als een paard onrustig is,of zelfs beweegt?Zelfs ik voel dat in mijn dikke Nissan Patrol :7

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:12

Kan ons allemaal overkomen Geerke...ook ik voel wel eens iets achterin,maar stoppen?...doe ik ook niet gelijk......moet wel zeggen dat ik alleen met tweepaards trailer rijd,en de kans op draaien is dan een stuk kleiner als met een anderhalfpaards.
Paarden staan ook altijd aan een dubbele ketting.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:33

Ik moest een keer mijn haflingerveulen naar zn nieuwe eigenaar brengen,
Met moeder in een anderhalf paards trailer, merrie vast, veulen los.
Onderweg moesten we voor een brug wachten dus besloot ik even te kijken en tot mijn schrik zag ik dat beide dieren omgedraaid in de trailer stonden, we hebben niets gemerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 00:59

Ik ben een keer samen met een chauffeur met een tweejarige los in de trailer naar een kliniek gereden. Bovenklep dicht dus optisch was er geen reden om eruit te springen.
Ongeveer op 20 minuten van de reis merkten we dat het paard in de tweepaards trailer was omgedraaid.
Het is gewoon een gegeven dat een paard het fijner vindt om met kont in rijrichting te staan. Bovenluik was dicht dus geen reden voor haar om eruit te springen.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 01:02

_suus19_ schreef:
Wat een vreselijk ongeluk! Inderdaad blijft het altijd eng zo'n ding achter je auto.

Sonador; waarom is het zinloos? Klinkt alsof je denkt dat het altijd te voorkomen is?

Ik bedoelde er niks mee, alle ongelukken zijn zinloos!
Maar ze gebeuren toch ....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 01:05

papagroom schreef:
.moet wel zeggen dat ik alleen met tweepaards trailer rijd,en de kans op draaien is dan een stuk kleiner als met een anderhalfpaards.

Wat is de reden dat jij denkt dat een jong dier, dat alleen in een tweepaards trailer en niet vastgemaakt staat, niet gaat draaien?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 07:03

Cassidy schreef:
papagroom schreef:
.moet wel zeggen dat ik alleen met tweepaards trailer rijd,en de kans op draaien is dan een stuk kleiner als met een anderhalfpaards.

Wat is de reden dat jij denkt dat een jong dier, dat alleen in een tweepaards trailer en niet vastgemaakt staat, niet gaat draaien?

Ik heb het nergens over een los paard.......maar een paard in een tweepaards met stangen, heeft minder ruimte om te draaien als in een anderhalf

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:00

Ik heb m'n paard wel altijd los staan. Hij is een keer gevallen en toen is het touw niet gebroken, vond ik veel gevaarlijker..
Paard is heel moeilijk in de trailer (wordt langzaamaan wel beter) en zo los gaat goed. Raakt zo iig niet in paniek en draait ook niet. Ik stop overigens wel meteen als ik denk dat er wat gebeurd (lichte auto dus voel het wel goed).

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:50

het bewijs dat een zelfs een behoorlijk grote tinker zich kan omdraaien hebben wij thuis staan...loopt altijd direct chill de wagen op maar hij flipt na verloop van tijd onder het rijden en weet zich t bevrijden.. hij heeft menig trailer verbouwd voordat hij bij ons kwam en heeft bij ons twee vrachtauto's getrotseerd ( met succes) en na vele uren therapie, sederen, verschillende indelingen geprobeert, besloten dat hij niet meer vervoert word voor de fun..!!
Overigens als drie jarige ook op de snelweg met zijn voorbenen over de laadklep van een trailer gehangen... hij is zo verschrikkelijk lenig zelf nu met zijn bijna 19 kan hij op een kwartje keren...