Paarden zwaar mishandeld in Best en Bakel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Paarden zwaar mishandeld in Best en Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:56

Wat een ellende. Zo triest.

Hopelijk komen ze nu eindelijk verder met een schoenafdruk en pakken ze hem eindelijk.

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:17

Ongeveer 6 maanden geleden is één van onze paarden ook behoorlijk gewond geraakt aan haar vagina. We dachten aan onenigheid met een ander paard, aangezien ze samen met oa ruinen stond (ze was niet gedekt, de verwondingen waren extern). Verder stond ze alleen overdag buiten, en is het toch best lastig om daar ongezien bij te komen. Het was na een paar dagen weer goed geheeld. Dit is in het westen.

Maar dit soort berichten zet je toch aan het twijfelen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:54

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 27-09-23 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:33

Bah! Wat een zieke mensen heb je op de wereld. Ik sta een dorp verderop met mijn knollen. Beide dan wel hengst. Ze staan al achter slot en grendel. Vandaag nog wat prikkeldraad over de omheining gespannen. Aangezien je het maar nooit weet.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:52

Gruwelijk. Wat ik eigenlijk wel zou willen weten, als die engerd(s?) gepakt wordt, wat voor straf staat daar dan op? Je moet er toch niet aan denken dat ze er met een taakstraf van afkomen, of met een jaar weer los rondlopen. Maar eerlijk gezegd, vrees ik wel dat dat het geval zal zijn.

Sjorsie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:22

Hoop dat er eens een keer een paard ,die persoon die zoiets doet ,flink onderuit slaat.....
Vind het zo erg dat we onze paarden hebben geleerd vertrouwen te hebben in ons mensen en dan overkomt ze zoiets, te verschrikkelijk voor woorden............

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:26

Amyyy....hopelijk komt het goed met het paard van je vriendin, wat ontzettend triest voor de merrie...
Wens je vriendin maar sterkte....

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:40

Camera's plaatsen en de paarden in de gaten houden, kan ook via webcams

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:45

CharmingS schreef:
leroyy1993 schreef:
wat kunnen we der aandoen:(

Zorgen dat je paarden achter slot en grendel staan!!

Pfff zou toch belachelijk zijn als ik mijn paarden de vrijheid moet ontnemen omdat er z'n gestoorde rondloopt... :n

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 00:06

Sjors schreef:
CharmingS schreef:

Zorgen dat je paarden achter slot en grendel staan!!

Pfff zou toch belachelijk zijn als ik mijn paarden de vrijheid moet ontnemen omdat er z'n gestoorde rondloopt... :n

Daar heb je op zich gelijk in.. echter wil je het risico lopen alleen om dat punt te maken?
wat koop je ervoor als je paard gewond raakt en zegt: foei wat een idioot, hij had het recht niet om dat met mijn paard te doen.. in het ergste geval heb je je punt gemaakt, maar heb je je paard er nooit meer mee terug. ik zou het daarom niet vanuit die optiek zo willen zeggen.

overigens zou ik ook niet geneigd zijn om mijn paard binnen te halen als ik er een had, en hopen dat het ongeluk aan mij voorbij zou trekken. vanuit het oogpunt van paarden welzijn, is het ook niet bevoordelijk om je paard maar achter slot en grendel te houden omdat er misschien ooit een gek langs de weide trekt.

het angstvallig ingesloten houden van je paard zou net zoiets zijn als je kinderen nooit meer alleen ergens op de fiets heen laten gaan, omdat er altijd wel ergens een pedo actief is. je kind moet op kunnen groeien om later een sterke zelfstandige volwassene te laten worden.. en daar hoort ook loslaten bij met alle risico's van dien (zet de tv maar eens aan en kijk hoeveel mensen er als idioten in hun auto rondrijden, of hoeveel kinderen gebeten worden door een losgeslagen loslopende hond, of per jaar de bosjes ingetrokken worden).. Als we zelfs onze kinderen los durven te laten in deze wereld (met de nodige waarschuwingen op zak). waarom durven we onze paarden dan niet de vrijheid van de weide te gunnen die ze hard nodig hebben... een paard kun je niet uitleggen dat hij niet van de buitenlucht kan genieten, omdat hem dan misschien iets overkomt.. een kind kun je nog uitleggen dat je het toen zijn/haar tot hij het huis uitgaat met de auto naar school brengt en naar sport.. dan kun je heel wat tranen en ruzies verwachten, maar beiden kunnen associeren en relativeren.. iets wat een dier niet kan, die heeft nodig en die krijgt het of die krijgt het niet, voelt zich tevreden of ongelukkig en begrijpt niets van onze beweegredenen

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:31

Snap het niet.
Hoe kan een paard stil blijven staan als hem pijn wordt gedaan en hij/zij geen halster om heeft?
Hij kan toch met een been meppen of weglopen?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:28

het blijft toch ook apart dat de dader(s) heel goed op de hoogte lijken van hoe de dieren gehouden worden. Bedoel...ze staan nog nergens met hun gezicht op de camera nergens heeft iemand iets gezien? En ze lijken dus te weten wie wel beveiligd heeft en de pakkanst groter is dan niet. Dat moet toch voorwerk hebben dat iemand observeert? Het lijken steeds minder op toevalstreffers waar het gebeurd. Ook lijken ze weten waar geen honden, mensen enz het direct zien. En er worden zoveel dieren gehouden in omgeving met weinig toezicht of al is er toezicht moeilijk in peil te houden. Maar je kunt er zo weinig tegen doen. Al heb je een camera...leuk maar dan is je dier voor jij het ziet toch al iets aan gedaan. Of je moet een alarm hebben maar ja die gaat dan wel elke minuut af omdat je paard er ook loopt enz.

Pff...het lijkt toch meer een groep op van mij part Facebook die elkaar opstookt ofzo? Hoe kan het anders zo verspreid? Of het moet een vrachtwagen chauffeur zijn die ooit dierenarts was ofzo? HOe moet het anders/ Die dieren lijken wel verdooft met iets want waarom rammen ze anders niet? En de persoon moet zelf halster mee hebben om te doen? Hoe doe je anders??? Weet wel erg veel van paarden allemaal..en of het 1 of meerdere mensen zijn? Dat is moeilijk....

Laat het stoppen!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:42

listiglistje schreef:
ze weten toch niet waar dat is, stalnaam uit mijn profiel gehaald ;) daarbij zijn er daar heel erg veel stallen.

Maar Son en Breugel is niet zo heel groot en nu zou zo iemand dus daar rond kunnen gaan rijden omdat hij weet dat er in die omgeving paarden buiten staan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:20

Amaris schreef:
listiglistje schreef:
ze weten toch niet waar dat is, stalnaam uit mijn profiel gehaald ;) daarbij zijn er daar heel erg veel stallen.

Maar Son en Breugel is niet zo heel groot en nu zou zo iemand dus daar rond kunnen gaan rijden omdat hij weet dat er in die omgeving paarden buiten staan.

Weet je wel hoeveel maneges en pensionstallen er in S&B zijn? Zeker 11 of meer zover ik weet + heel veel particulieren paardenstallingen...

Brabant is gewoon paardengebied, van oudsher veel boeren/grond, dus ook heel veel paarden!

+ onze paarden staan sinds deze melding snacht's binnen ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:31

Ja? Dus?

Voor zo'n gek ook heel veel kans om buitenstaande paarden te vinden. Ik zou dat van die vele stallen en vele paarden nu niet direct een voordeel vinden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:22

Amaris schreef:
Ja? Dus?

Voor zo'n gek ook heel veel kans om buitenstaande paarden te vinden. Ik zou dat van die vele stallen en vele paarden nu niet direct een voordeel vinden.

Tja dus? wat moet ik met jouw antwoord.

Hier in Brabant zijn sowieso veel paardenbezitters, dat er dan een of andere malloot rondloopt, tja daar kan ik dus weinig aan doen...

Enige wat ik kan doen is de paarden binnenhalen, bewaking/toezicht en anderen waarschuwen ;)
En ik neem aan dat iedereen via de (social) media genoeg gewaarschuwd is....
Wij hebben op onze stal iig wel diverse voorzorgsmaatregelen getroffen. (Buurvrouw heeft zelfs terreinbeveiliging en een K9 aangeschaft :+ )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:57

Je paard binnen zetten heeft ook geen nut. Hij komt ook gewoon achter je huis op een stal.

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:59

Ik hoop dat mijn paardje niet gepakt wordt