Paard neemt herfstduik in zwembad [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:56

Ik vind het knap gedaan! Trekken ze toch even met 6 man een paard van 600/700 kilo uit het water. :wow:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:58

sandra83 schreef:
Ehh, ja, dat is dus MIJN paard...
best wel schrikken toen vanmorgen de telefoon ging. Gelukkig zie ik het filmpje nu pas.
Mowgli maakt het goed hoor. Heeft een deken opgekregen en extra hooi en water. De enige zichtbare verwonding heeft hij op zijn knie. Uiteraard komt er binnenkort een chiro bij hem langs.
Ik ben vooral heel dankbaar dat ze hem uit het zwembad hebben willen redden. Dat dat er niet zo mooi uitziet... Hij leeft, lijkt verder geen gevolgen ervan te ondervinden en het zwembad... Unive gaf aan dat we ervoor verzekerd zijn. Hoera!

Fijn dat hij gered is! Sterke kerels hoor... En je hebt wel een heel braaf paard. :j

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:02

Jeetje dit is wel schrikken voor zowel eigenaar van het paard als eigenaar van het zwembad.
Denk niet dat je vaker een paard in je zwembad vindt :=

Fijn dat het paard het goed maakt, is altijd maar weer afwachten na zo'n avontuur :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:27

sandra83 schreef:
best wel schrikken toen vanmorgen de telefoon ging. Gelukkig zie ik het filmpje nu pas.
Mowgli maakt het goed hoor. Heeft een deken opgekregen en extra hooi en water. De enige zichtbare verwonding heeft hij op zijn knie. Uiteraard komt er binnenkort een chiro bij hem langs.
Ik ben vooral heel dankbaar dat ze hem uit het zwembad hebben willen redden. Dat dat er niet zo mooi uitziet... Hij leeft, lijkt verder geen gevolgen ervan te ondervinden en het zwembad... Unive gaf aan dat we ervoor verzekerd zijn. Hoera!

Fijn om te horen dat paard het goed maakt en dat je verzekerd bent voor dit soort zaken.
Heb je overigens de heren een kratje bezorgd??

MarlindeRooz

Re: Paard neemt herfstduik in zwembad [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:35

Ze keken vast op bij de verzekering!

Fijn dat het paard "boven water" is!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:00

Oh jeetje Sandra schrikken! :oo :(:)

Ik vind dat de brandweer heel netjes en rustig te werk gaat, eerst het zeil weg, paard geruststellen, netjes halster aan.

Misschien wat lomp er uit, maar hoe ga je anders een paard er uit trekken? Had het eigenlijk erger verwacht naar de eerste reactie gelezen te hebben.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:00

Ik vind het echt superknap hoe deze brandweermannen reageren +:)+ maar het geruk aan de nek gaf ook mij wel wat kriebels.

Aan de ene kant denk ik oeh, die wervels (als dat maar goed gaat) aan de andere kant zou een halsspier (indien getraind) ook de klap op kunnen vangen. Maar ik zou toch niet graag mijn lichaamsgewicht aan mijn hoofd/nek willen hebben :) . Verder superknap hoe ze dit zonder opstapje hebben gedaan en met pure kracht en super slim om hem meteen door te trekken.

Uiteraard hielp zijn coole gedrag ook een hoop (tegenstribbelen had het een stuk moeilijker gemaakt). (alhoewel ik wel denk dat dat ene sparteltje met de voorbenen wel interpreteer als pijn/ongemak aan zijn hals omdat daar zo raar en naar achter aan getrokken werd).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:17

Ik vind dat ze het super doen, heel rustig!
Paard is ook cool zeg!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:23

sandra83 schreef:

dus de brandweermannen krijgen van jou een kratje bier :P
(Hier doen we dat altijd heel pittig als ze uitgerukt zijn en hebben geholpen haha!)

tjessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:41

Dat is inderdaad flink schrikken, en fijn dat het goed gaat met het paard.
Was misschien slimmer geweest als ze wat meer man kracht aan de achterkant van het paard hadden gezet , maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:48

Oh jee, das schrikken. Maar gelukkig heeft je paard zich voorbeeldig gedragen bij de brandweermannen. (Heb ook gauw even mijn aansprakelijkheidsverzekering nagekeken en inderdaad vallen huisdieren, ook een (hobby)paard, er ook onder)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:55

Super gedaan heren brandweermannen +:)+. Krachttraining voor vandaag weer gehad. Goed om te horen dat paard het goed maakt ennnn dat je ervoor verzekerd bent.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:17

[quote="Peelie"]Ze hadden een loopplank kunnen gebruiken./quote]

Kan als je toevallig de juiste breedte en lengte maat tot je beschikking hebt.

Vond het filmpje niet heel schokkend, ze trokken naar mijn idee zo aan het hoofd om te voorkomen dat hij terug zou glijden. Beter een keer te hard trekken dan dat je overnieuw moet beginnen toch?
Vond het wel geniaal om te zien dat het paard gewoon bleef liggen nadat hij eruit was.
Duurde echt even voor hij doorhad dat hij kon gaan staan.

Sandra 83:
Ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden over zijn toestand komende dagen :D
Wel super fijn om te horen dat het nu goed gaat

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:20

sandra83 schreef:

Zijn naam is dus heel toepasselijk ! _/-\o_
Fijn om lezen dat hij het goed maakt na zijn ochtendbadje :D En een dikke pluim voor de brandweermannen !

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:05

Wat een braaf paard om zo rustig te blijven tot dat het paard uit de zwembad werd gehaald. Het is niet fijn om te zien om zo een paard uit het zwembad te halen , maar de brandweermannen hebben het goed gedaan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:09

Haha, is ie wel schoon. De mijne is een keer in een vieze stinksloot gelopen. Dus die stonk.
Komt vast wel weer goed, want het water is gelukkig nog niet echt koud.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:11

Keurig gedaan hoor! En wat een gezeur, je trekt niet zomaar een nekwervel uit fatsoen hoor! Er trekt ook maar 1 man aan zijn hoofd. Zal best wel goed komen/loslopen allemaal.
Heeft ie lang in dat zwembad gelegen?

De mijne lag 2 jaar geleden in de sloot, stonk idd ontzettend, ik was er niet bij, kwam op stal aan toen mijn stalgenoten hem al gewassen hadden en rook de slootgeur op de parkeerplaats al :D
Laatst bijgewerkt door Vala op 16-10-14 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:13

zelfde mee gemaakt allen ons paard zijn ogen draaiden langzaam weg hij zakte allen maar verder in een petgat met een tractor er uit gehaald met zijn benen onder de aarde had ze wel kunnen breken gelukkig ging dat ook allemaal net goed net als dit.

naar gezicht om te zien maar gelukkig is alles goed gegaan zou er niet aan moeten denken als er wat miss zou gaan :x

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:08

Volgens mij mag Sandra blij zijn dat er überhaupt water in het zwembad zat als hij een duik maakte over het heg heen en er zat geen water in wil ik niet weten wat het paard er aan over had gehouden. Kan hij beter op deze manier uit het zwembad worden getild. Pff wat schrikken zeg, maar wel een super braaf paardje

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:37

Ik vind dit belachelijk! Trek nooit aan n paard zn hoofd!! Belachelijk......... kan r niet tegen!
Zorg dat r n bereiken of iets iz die tilt m zo omhoog naar ga niet aan n paard trekken langs een rand . n ak helemaal niet aan t hoofd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:42

Trek jij maar eens 500 kilo nat paard uit het zwembad := , wat een koele kikker

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:47

super van die brandweer mannen...
top dat ze hem er zo uit hebben gekregen.

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:51

Nou dat zie je ook niet elke dag in je zwembad staan :')

Gelukkig liep het allemaal goed af! :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:15

Jeetje wat hebben die mannen goed gehandeld! En wat een koel paard, voor die mannen vast een opluchting dat hij zo blijft hangen. :j

veerloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:24

Goed om te horen dat er niks met je paardje is! Goed werk van de brandweer hoor, ook het paard gerust stellen en ondertussen even 700 kilo uit het water takelen! Wat zijn paardjes toch ook een draken zo af en toe, gelukkig kun je er meestal achteraf weer om lachen!