Toppaard Coulisa van Denis Lynch ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Toppaard Coulisa van Denis Lynch ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:16

Feitelijk dus "letterlijk" de dood in gejaagd...

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:15

Arm paard. Die ruiter moesten ze echt levenslang schorsen.zo ga je toch niet met dieren om. Triest...
zei het toen ook al. Die red het niet.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:19

Kan er enorm boos om worden dat is is toegestaan. Die denis joeg zijn paard over de hindernissen op een hele onvriendelijke manier en het ging al paar keer fout. Wat een eikel, stop gewoon! En ook de jury had hem uit moeten bellen.
Ik hoop dat er van is geleerd en dat ze voortaan moeten ingrijpen.

En zoals jullie zeggen, ze is letterlijk de dood ingejaagd. Onnodig!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:25

Ik geloof niet dat de ruiter dit gewild heeft..... En ja, er waren een paar haperingen. Maar zouden we dan allemaal direct stoppen na een struikeling? Ik denk de meerderheid niet.
Paard had niet al teveel ervaring op dit niveau maar ervaring doe je op door het te doen. Helaas ging het fout, grandioos fout. Ik geloof dat de ruiter hier ook echt hartpijn van heeft.
Helaas heeft de operatie niet mogen baten. Uit de tekst is helaas niet duidelijk waarom niet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:27

Belachelijk dit. Heb er geen woorden voor. Bij de sloot had het al afgelopen moeten zijn.. Dit paard is letterlijk de dood ingejaagd en de ruiter verdient het in mijn ogen niet om zo'n paard te mogen rijden. Paard is duidelijk over haar kunnen/willen aan het presteren en een goede ruiter had afgegroet.

Daarnaast is het niet de eerste keer dat deze ruiter in opspraak komt en heeft hij al eerder een gele kaart gekregen met een ander paard.

Arme, arm paard.. Helaas veel te trouw geweest.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:30

Popke schreef:
Ik geloof niet dat de ruiter dit gewild heeft..... En ja, er waren een paar haperingen. Maar zouden we dan allemaal direct stoppen na een struikeling? Ik denk de meerderheid niet.
Paard had niet al teveel ervaring op dit niveau maar ervaring doe je op door het te doen. Helaas ging het fout, grandioos fout. Ik geloof dat de ruiter hier ook echt hartpijn van heeft.
Helaas heeft de operatie niet mogen baten. Uit de tekst is helaas niet duidelijk waarom niet.

Ervaring op doen, ja dat is door te doen. Maar niet door een paard op te jagen, te duwen, te sporen en te slaan bij iedere sprong. Dat heeft niets met ervaring op doen te maken. Ik was gestopt na een sprong of 3 ja. Je voelt wanneer een paard niet voldoende aantrekt op een sprong en wanneer er 1.60 voor je neus staat, is dat voor mij het stoppen waard.
Zoals Jeroen dubbeldam ooit eens deed met een jong paard. Die stopte na 2 hindernissen. Of wat dacht je van Okidoki, die in een te stoute bui ook wel eens gestopt is door zijn ruiter na een paar ( foutloze) sprongen. Dat zijn kundige ruiters.

Daarnaast is Denis al eerder in opspraak geweest.. En een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, toch? :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:44

Nessah schreef:
Popke schreef:

Ervaring op doen, ja dat is door te doen. Maar niet door een paard op te jagen, te duwen, te sporen en te slaan bij iedere sprong. Dat heeft niets met ervaring op doen te maken. Ik was gestopt na een sprong of 3 ja. Je voelt wanneer een paard niet voldoende aantrekt op een sprong en wanneer er 1.60 voor je neus staat, is dat voor mij het stoppen waard.
Zoals Jeroen dubbeldam ooit eens deed met een jong paard. Die stopte na 2 hindernissen. Of wat dacht je van Okidoki, die in een te stoute bui ook wel eens gestopt is door zijn ruiter na een paar ( foutloze) sprongen. Dat zijn kundige ruiters.

Daarnaast is Denis al eerder in opspraak geweest.. En een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, toch? :)

Helemaal eens met nessah

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:11

Ik vraag me dan serieus af. Als je als eigenaar je paard zo het parcours door ziet gaan... En dan dit het gevolg is... Ik kan het me niet eens bedenken wat ik op het moment zou doen.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:15

Paar weken terug zei ik nonchalant tegen een vriend van mij betreffend een ander onderwerp: "tja, op dat niveau kunnen ze allemaal rijden."
Zijn antwoord: "Nou, absoluut niet. Kijk maar naar Dennis Lynch. Goeie paarden, maar minder gevoel dan veel B-ruiters."
Jammer dat het paard er de dupe van wordt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:48

Wat ik zie vind ik ook best schandalig. He tpaard heeft in het begin al te veel moeite met de hindernissen en dan is er vaak al wat aan de hand en zou voor mij een teken zijn de ring te verlaten ten behoeve van het paard! Echt een verkeerde inschattings fout van de ruiter om toch door te gaan met alle gevolgen van dien!
Erg sneu voor het dier en hopelijk een goede les voor anderen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:45

Hoe zou hij thuis trainen? Brrr ik wil er niet aan denken.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:59

Popke schreef:

Het gaat om de combinatie Popke... Vette struikel, en 8 strafpunten. Wat is dan het doel om nog door te rijden? Ik vind dat je dan een vent bent als je zegt: we stoppen hier, op dit moment. Heb ik heel veel ruiters in het verleden om die reden ook zien doen. Snap niet waarom hij dat niet deed. :o?

Op z'n boerenhollands denk ik dat of ruiter in kwestie een hork is, of hij miss paard over de kling joeg voor mogelijke kopers. Mochten er lezers met andere gedachten zijn, laat ik me graag overtuigen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:19

Helemaal mee eens Sientje!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:42

Nessah schreef:
Ervaring op doen, ja dat is door te doen. Maar niet door een paard op te jagen, te duwen, te sporen en te slaan bij iedere sprong.

Alleen bij het water gaf hij een aantal tikken. Niet dat ik dat goedkeur, maar jij overdrijft wel enorm

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:58

Wat vreselijk dat ze het niet gered heeft.
Ik zie het moment nog op mijn netvlies staan.
Mijn merrie brak op de zelfde wijze (terug gevouwen voorbeen) ook haar been.
Ik kon mij toen nog irriteren aan de commentaar "dit is niet een val waarbij je denkt hij breekt een been ".