Ruiters lastiggevallen tijdens buitenrit in Diever

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper32

Re: Ruiters lastiggevallen tijdens buitenrit in Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:18

bij ons in het bos was er heel vroeger ook een ruiterpad langs een camping en op die camping zat een man die een hekel had aan paarden. Het begon eerst met wegjagen en paarden expres laten schrikken, maar daarna maakte hij valkuilen en prikkeldraad over het pad ed.
Ze hebben toen dat ruiterpad verplaatst zodat het niet meer langs de camping liep.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:18

Maureen95 schreef:
Dit is waarvoor ik op buitenrit altijd een zweep mee heb...
lady62 schreef:
Hadden ze geen zweep mee.
Had die kerel toch een lel verkocht en dwars door hem heen gereden.
ingridxxs schreef:
ze hadden van mij toch een klap met die zweep gekregen.

Ik weet niet wat voor zweep jullie mee hebben op rit, maar een normaal dressuurzweepje (en in principe wat voor zweep dan ook) is een waardeloos wapen.
Jullie maken de, op bokt in dergelijke topics veel voorkomende, denkfout te menen dat mensen even gemakkelijk te intimideren zijn als paarden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:22

Pff wat bizar! Ik rij al jaren buiten maar zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt. Een stel schooljochies is niet vergelijkbaar met dit neem ik aan :+
Tegenwoordig neem ik bijna altijd m'n helmcamera mee als ik naar buiten ga, heeft dus toch zo z'n voordelen..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:30

pfff, die gene die ook maar 1 vinger (met boze bedoelingen) uitsteekt naar mijn hond heeft toch echt een probleem! daarom gaat er eigenlijk altijd een zweep mee naar het bos, en ik ben ook echt niet bang om die te gebruiken!
Zeker nav het verhaal wat hier neer gezet is, hond schoppen zonder aanleiding, dan had hij toch echt van mij geweest!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:33

Tja, aangezien mijn paard nog steeds het beste wapen is had hij daarmee kennis kunnen maken. Als eerste had ik direct 112 gebeld en daarna was mijn paard toch richting deze man gegaan. Sorry, heb hem niet zo goed in bedwang als mijn hond }> En inderdaad, waar zijn de smartphones op dat moment, jullie waren met z'n drieen en dit was een uitgelezen moment om je aangifte kracht bij te zetten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:34

schei toch uit meiden, allemaal loze praat. Als daar een gozer staat van 1,90 en 100 kilo dan doe je dat toch echt niet 1.2.3. Ik denk dat de meiden goed gehandeld hebben om de situatie niet verder te laten escaleren.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:36

Wat een vervelende ervaring. Hoe is het met de hond?
Ik hoop dat de politie wat kan betekenen voor jullie.
Volgende x (maar hopelijk nooit meer) ook even filmen, sta je toch sterker als je bewijs hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:37

Wat wil men doen met de zweep? Dan moet je namelijk erg dicht op diegene staan en dat wil je juist weer niet natuurlijk want dan kun jezelf ook makkelijk aangevallen worden. Tik van de zweep doet even zeer, maar echt indrukwekkend is het niet als iemand je echt wat wil aandoen. Bovendien spring je vrij makkelijk opzij als den zweep jouw kant op komt. Zweep kan ook vlot knappen natuurlijk of zo afgepakt worden. Dus eigenlijk is het een non wapen en absoluut niet indrukwekkend. (T is niet voor niets dat de politie stevige wapenstokken heeft ipv zwepen :') )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:41

Caira schreef:
schei toch uit meiden, allemaal loze praat. Als daar een gozer staat van 1,90 en 100 kilo dan doe je dat toch echt niet 1.2.3. Ik denk dat de meiden goed gehandeld hebben om de situatie niet verder te laten escaleren.

Drie meiden op paarden en ja, ik snap dat het misschien intimiderend is als daar een grote kerel staat. Ik zeg ook alleen wat ik had gedaan niet wat zij moeten doen, ik heb een keer iemand met een zweep van mij af proberen te slaan(heel lang geleden) zoals velen hier zeggen, dat eindigde met het grijpen van de zweep en ik in het zand aangezien ik het bandje om mijn pols had, paard op de kletter. En ik bij die kerel. Gelukkig kwam de boer er aan want anders weet ik niet hoe het afgelopen zou zijn. Vandaar dat ik, mocht ik ooit weer in zo'n situatie komen, ik mijn paard over hem heen zou laten banjeren(een van mijn paarden is hier prima geschikt voor)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:42

En wat als de man een mes bij zich heeft.. riskeren jullie dan ook dat je paard aan gort gesneden wordt? Je paard zomaar inzetten bij een weirdo vind ik een uitermate onverstandige actie. Daarnaast is mijn paard een D-pony, en is mijn vriend van 2 meter gemakkelijk in staat om mij in 1 beweging van het paard af te trekken..

Ik vind dat de meiden verstandig gehandeld hebben, ik zou zolang die man mijn hond vast heeft liever ook geen 112 bellen. Voor hetzelfde geld wordt hij nog bozer.

@bigone Goed dat je dit erbij verteld, heb het idee dat een hoop Bokkers dit ook zouden willen proberen en op dezelfde manier zullen eindigen -O-

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:43

Als iemand mijn hond vast zou houden zou ik ook alles doen om te voorkomen dat de situatie escaleert. Eerst maar mijn hond terug. De politie weet om welke man het gaat dus ik neem aan dat ze dan wel even een babbeltje gaan maken.

Wel schrikken zeg!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:46

Het was een echtpaar met hondje, bekend bij de ruiters dus in dit geval hebben ze best goed gehandeld want waarschijnlijk zullen ze elkaar nog vaker tegen komen. Deze man komt er gewoon met een goed gesprek bij de politie vanaf. En dan komen ze elkaar de volgende keer tegen en is meneer wel pissed of dat de politie hem heeft aangesproken?? Wees voorbereid en film.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:47

Beetje raar dat die man de hond wel 5 minuten vast heeft gehad en niemand heeft ingegrepen, neem aan dat jullie wel een telefoontje bij de hand hadden, ik had die vent gewoon een camera op zn neus gezet. En mn hond terug gehaald, wat denkt die mafkees wel niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:50

ivy_power89 schreef:
pfff, die gene die ook maar 1 vinger (met boze bedoelingen) uitsteekt naar mijn hond heeft toch echt een probleem! daarom gaat er eigenlijk altijd een zweep mee naar het bos, en ik ben ook echt niet bang om die te gebruiken!
Zeker nav het verhaal wat hier neer gezet is, hond schoppen zonder aanleiding, dan had hij toch echt van mij geweest!

Mee eens, maar vanaf je paard is het waarschijnlijk lastig de man te raken (en je hond niet). Ik zou denk ik van mijn paard gesprongen zijn en naar hem toegelopen. Maar wat ik echt gedaan zou hebben weet ik pas als het me was overkomen. Ik moet wel zeggen dat aan mijn hond komen mij van een lief meisje in een woedende feeks veranderd.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:52

Ik zou om eerlijk te zijn niet kunnen zeggen wat ik zou doen mocht ik ooit in zo'n situatie belanden. En ik denk persoonlijk dat ook bijna niemand dat zo zou kunnen zeggen (zonder de ervaring dus). Dit omdat je op het moment zo vol zit met adrenaline en angst.

Ik denk dat de dames in kwestie heel goed gereageerd hebben. En achteraf zijn er altijd dingen als "had ik maar..." maar daar is het dan te laat voor. De discussie over wat er anders had moeten gebeuren lijkt me dan ook niet zo relevant, en zelfs een beetje vervelend voor de dames in kwestie. Ik denk ook dat er vanuit de politie ook tips gegeven zijn, over hoe te handelen en dergelijke.
Laatst bijgewerkt door Mooblie op 07-10-14 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:53

CharmingS schreef:
Beetje raar dat die man de hond wel 5 minuten vast heeft gehad en niemand heeft ingegrepen, neem aan dat jullie wel een telefoontje bij de hand hadden, ik had die vent gewoon een camera op zn neus gezet. En mn hond terug gehaald, wat denkt die mafkees wel niet.

En dan riskeren dat de man uiteraard nog bozer wordt en de hond écht iets aan doet? Nee.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:58

Wat een idioot. Mag open dat hij wordt opgepakt.
Al vraag ik me af of er echt een straf op staat.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:59

Mensen reageren momenteel zo raar terwijl ze op een ruiterpad lopen, loop jij op een voetpad ben je fout.
Je kan zo weinig als je op je paard zit want straks pakt hij je paard en dan, ik hoop dat de hond er niks aan over heeft gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:09

Misschien dat meer mensen aangiften kunnen doen tegen die man en heb je ook gemeld bij de boswachter want die boswachter kan ook weer melding maken bij de politie als bij hun bekend is dat die al vaker mensen heeft lastig gevallen met gevolg dat de politie harder kan ingrijpen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:20

Kleine tip: als je weer met je hond buiten gaat rijden zorg dan dat hij geen halsband om heeft. Dat maakt het wellicht net iets lastiger om hem vast te pakken. Verder veel sterkte! Zo'n gebeurtenis kan er aardig inhakken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:25

Nikass schreef:
Kleine tip: als je weer met je hond buiten gaat rijden zorg dan dat hij geen halsband om heeft. Dat maakt het wellicht net iets lastiger om hem vast te pakken. Verder veel sterkte! Zo'n gebeurtenis kan er aardig inhakken.

Heel handig ja 8)7
Zorg dan ook gelijk dat je niet in een gebied gaat rijden waar je hond aangelijnd moet zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:32

fysiek geweld gaan gebruiken is mooie grootspraak.
je kunt je paard wel inzetten.. of je zweep

maar wat als zo'n man dan 1 welgemikte trap op de knie van je paard zet?

stel even ik wordt door een ruiter aangevallen.. dan ga ik niet proberen aan de ruiter te trekken hoor..
dan probeer ik ervoor te zorgen dat het paard mij niet kan overlopen of iets kan aandoen.. zo'n dressuurzweep kun je wel een poos verdragen als je maar kunt voorkomen dat je m dwars over je ogen krijgt.

het is makkelijk praten 'ik zou wel even'.

de meiden hebben verstandig gedaan..

verder kun je er weinig over zeggen zonder verklaring van de tegenpartij natuurlijk..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:49

Als zo'n kerel een goed harde tik met een zweep in zijn gezicht krijgt, denk ik dat hij echt wel even naar zijn gezicht grijpt of zijn gezicht zal beschermen tegen de volgende klap. Natuurlijk kun je met een zweep niet iemand vermoorden, maar ik mag ook hopen dat dat niet je intentie is :+ In dit geval is het denk ik verstandig geweest niet het risico te vergroten dat hij die hond nog even een doodschop zou verkopen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:31

Ik denk dat als je iemand een lel met de zweep geeft, je tien keer fouter bezig ben als de persoon in kwestie
ik woon in dat gebied en ik heb nooit problemen.Je heb er zo nu en dan een mopperaar bijzitten maar als je even vriendelijk terug reageerd of de situatie uitlegd dan wordt dat meestal wel begrepen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:33

Ik denk dat als je in zo'n situatie belandt je niet weet wat je meemaakt. Achteraf en vanachter de computer is het altijd makkelijk zeggen wat je zou doen.