[HE] Annemarie van der Toorn over fouten maken en stilstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:21

Sonador schreef:
Ik begrijp dan ook niet, met de kennis die jullie beide hebben over hem, dat jullie juist hem gebruiken voor een demo met veel druk erbij.

Zij doet iets met haar lichaam en hij reageert direct, reageert hij minder direct als dat thuis gebeurd? nee, actie van de lichaamstaal en reactie van het dier zit geen enkele verandering in.

Ik snap dat men snel geneigd is te denken dat hij wellicht heftiger reageert door een snellere opvolging van gebeurtenissen of 'veel druk' maar dat is niet zo.
Er moet geen veronderstelling zijn dat hij daar anders reageerde dan thuis, want dan kan ik dat bij deze uit de wereld helpen en ik ben thuis met trainen toch een heel geduldig mens.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:17

Rider01 schreef:
Sonador schreef:
Ik begrijp dan ook niet, met de kennis die jullie beide hebben over hem, dat jullie juist hem gebruiken voor een demo met veel druk erbij.

Zij doet iets met haar lichaam en hij reageert direct, reageert hij minder direct als dat thuis gebeurd? nee, actie van de lichaamstaal en reactie van het dier zit geen enkele verandering in.

Ik snap dat men snel geneigd is te denken dat hij wellicht heftiger reageert door een snellere opvolging van gebeurtenissen of 'veel druk' maar dat is niet zo.
Er moet geen veronderstelling zijn dat hij daar anders reageerde dan thuis, want dan kan ik dat bij deze uit de wereld helpen en ik ben thuis met trainen toch een heel geduldig mens.

Ik vind het trouwens helemaal geweldig wat je doet voor je lieve Mas hoor, laat ik dat voorop stellen!

Dus een _/-\o_ is op zijn plaats :D

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:24

Dankjewel :)
Met hem omgaan of mijn kijk erop zal voor mij misschien iets te vanzelfsprekend zijn geworden
Zo was ik laatst aan het kijken voor een paard voor mijn vriend en alle paarden leken ineens wel heel erg makkelijk :+
Of ik ga op een stal kijken, en zie meteen 10 manieren waarop een paard mogelijk zou kunnen ontsnappen.

Dat soort stomme dingen :')