Aanlevering verrichtingshengsten op KWPN-centrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: Aanlevering verrichtingshengsten op KWPN-centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:00

vooral de aanleuning stoorde me en ook de handen van adelinde. Strak en onrustig.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:30

bliver schreef:
vooral de aanleuning stoorde me en ook de handen van adelinde. Strak en onrustig.

Ze was er net afgevallen, ik zou zeggen, stap er zelf op, tussen die andere hengsten.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:34

Er is imo één echte uitschieter.
En dan bedoel ik niet Governor, die heeft een beste stap en een goede galop
maar verder boeide hij me niet'. Ik denk een goed sportpaard.

De Belissimo, tja, wat zal ik zeggen, mist nog duidelijk de kracht achter...en of dat ooit
goed komt?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:40

misterA schreef:
bliver schreef:

Ze was er net afgevallen, ik zou zeggen, stap er zelf op, tussen die andere hengsten.

aaahh vandaar. dat verkaard indd waarom ze er zo strak op zit. Enne stap er zelf op? Het is mijn werk geweest dus ik weet hoe het is!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:07

De Bordeaux lijkt me ook een fijn paard, kwam wat koud binnen maar verbeterde duidelijk.
De 3 doorverwezen hengsten??
Lijkt me heel moeilijk (voor de cie) om definitief afscheid te nemen terwijl het zo voor de hand ligt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:09

Ik denk dat Governor juist een goede aanwinst kan zijn voor de fokkerij..hij loopt hier exact hetzelfde als Totilas als 5 jarige in Verden. Als hij zich op dezelfde manier door ontwikkeld...

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:19

Elisa2 schreef:
Ik denk dat Governor juist een goede aanwinst kan zijn voor de fokkerij..hij loopt hier exact hetzelfde als Totilas als 5 jarige in Verden. Als hij zich op dezelfde manier door ontwikkeld...

Niet te vergelijken, bijna een belediging voor het allerbeste dressurpaard van dit moment.
Ik volg Totilas al vanaf zijn eerste optreden in de pavo-cup in M.Beemster, toen was hij al heel speciaal.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:45

Elisa2 schreef:

nou daar wil ik hem nog niet mee vergelijken hoor. verre van zelfs. Heb toevallig paar weken terug het filmpje van verden nog eens gezien

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:45

Wat was anders aan hem toen dan, dan aan zijn zoon Governor nu? ik ken Toot helaas niet vanaf zijn allereerste optreden dus moet het doen met de filmpjes.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:49

Ik vind het totaal veschillende paarden, maar we zullen zien. Zoals boven vermeld was Adelinde er net afgevallen en zag het er allemaal gespannen uit dus ik ga er even vanuit dat dit paard veel beter kan dan dat we op dit filmpje zien. De afstamming beloofd een hoop.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:24

misterA schreef:

En welke is dat?

Ik neem volgende keer echt eens een pen mee, ik ben aan het einde van de dag al weer vergeten wie welke was op de positieve en negatieve uitschieters na.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:42

asjemenou schreef:
misterA schreef:

En welke is dat?

Ik neem volgende keer echt eens een pen mee, ik ben aan het einde van de dag al weer vergeten wie welke was op de positieve en negatieve uitschieters na.

Asjemenou!!!!

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:10

Ik ga het niet vertellen, MisterA stond een meter achter mij dus ik heb voorkennis :D ;)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 03:27

misterA schreef:
asjemenou schreef:

En welke is dat?

Asjemenou!!!!

:D

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:56

Binnenkort maar eens gaan spieken in ermelo! Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling onder de verrichtingsruiters

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:38

misterA schreef:
Elisa2 schreef:

Niet te vergelijken, bijna een belediging voor het allerbeste dressurpaard van dit moment.
Ik volg Totilas al vanaf zijn eerste optreden in de pavo-cup in M.Beemster, toen was hij al heel speciaal.

Ik heb Totilas zijn eerste optreden tijdens een jonge paardenwedstrijd in Friesland destijds gezien. Dat zag er zeker spectaculair uit! Maar wil toch nog even deze noot plaatsen uit een interview met Jiska:

Hij was gewoontjes. “Hij liep als een manegepaard, niet een fractie van wat hij nu is.” Totilas verbaasde Jiska elke keer als ze op hem reed. Wat je een ander paard in een jaar leert, had Totilas in een paar trainingen onder de knie. “Hij draafde heel gewoon hoor, echt niet dat je dacht: moet je nu eens kijken. Maar als ik hem dan een beetje doorsloot en ik gaf wat extra been, dan zag ik ineens een hoef voor mijn neus verschijnen. Ik keek mijn partner Jan Henk aan en zei: wat is dit, wat deed hij nou? Hij zei: dat moet je nog eens proberen.

Ik wil hiermee zeggen dat je pas over minimaal een jaar de draf van Totilas en Governor kunt vergelijken! Governor loopt nog niet zo lang ohz……

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:44

Gaucho, kan het zijn dat die bij Scholtens als "Falcon" door het leven gaat?
Edit: zie nu dat het op hun site staat dat dit inderdaad Falcon was vroeger.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:04

Voor mij is de Apache x Jazz de absolute uitschieter. Wat een leuk dier zeg. Daar ben ik wel jaloers op. Hij is prachtig en lijkt heel fijn te rijden. Fijn lopen, mooi voorbeen, goed achterbeen... :j