Bejaarde man en twaalf paarden verongelukt in Canada

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Bejaarde man en twaalf paarden verongelukt in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:54

Leestekens zijn geen overbodige luxe.

Verder moet je zelf ook even verder lezen. De instelling hier tov slachten van paarden is heel anders dan die in NL en van wat ik opmaak uit de facebook rescues zijn het vaak (ot)tb die bij de slager eindigen (en de daarvoor gefokte belgen) en niet zozeer de htk paarden omdat (hobby) eigenaren hun dier vaak niet willen laten slachten. Heb daar hier op stal nog een "leuke" discussie over gehad en ondanks dat men mijn pro kant wel kon inzien was het toch maar beter als ik er niet "te koop" mee liep/mijn mond erover hield.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:46

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:19

Ik vraag me af wat mensen toch tegen slachten van dieren hebben.. Ik eet toch liever een stukje paarden vlees waarvan 90% een goed en fijn leven heeft gehad dan het meeste andere vee.

Daarnaast 99% van de personen die hier roepen dat het zielig is zitten vanavond aan tafel met een speklapje of kippenboutje. Dat vind ik hypocriet! Ook vind ik dat je niet mag oordelen over slachthuizen tot je het met je eigen ogen gezien hebt, en ik kan je nu alvast vertellen dat het heel interessant is en helemaal niet zo horrorachtig als jullie denken!

Zo nu ben ik weer helemaal zen! Fijne dinsdag iedereen :):)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:32

jeetje, wat een gevaarte!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:36

CharmingS schreef:
Ik vraag me af wat mensen toch tegen slachten van dieren hebben.. Ik eet toch liever een stukje paarden vlees waarvan 90% een goed en fijn leven heeft gehad dan het meeste andere vee.

Daarnaast 99% van de personen die hier roepen dat het zielig is zitten vanavond aan tafel met een speklapje of kippenboutje. Dat vind ik hypocriet! Ook vind ik dat je niet mag oordelen over slachthuizen tot je het met je eigen ogen gezien hebt, en ik kan je nu alvast vertellen dat het heel interessant is en helemaal niet zo horrorachtig als jullie denken!

Zo nu ben ik weer helemaal zen! Fijne dinsdag iedereen :):)

Het gaat hier toch niet om de discussie wel of geen vlees eten... Het gaat erom dat deze dieren een behoorlijk rotte laatste dag van hun leven hadden, om het zo maar even uit te drukken.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:40

Sja het wordt er toch echt niet beter van voor ze als ze dan een week in een box of op het land doorbrengen om weer opgeladen te worden om njaar het slachthuis te gaan, breng ze dan maar gelijk door.
Hebben ze er trauma's van opgelopen? Hoeven ze daar niet nog een week mee te dealen...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:07

Ik zou het ook meer als plus punt zien, ze hebben niet meer er onder te lijden.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:45

Wat vreselijk voor de nabestaanden van de bestuurder.. Iedereen jammert over de paarden maar het lijkt me dat hier ook een persoon om het leven is gekomen.. Jammer voor de paarden, gelukkig mag leven geen lijden zijn en zijn de gewonde dieren verlost.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:49

Vreselijk..

Je kan het ook zo zien..
Gelukkig waren het niet 12 gezonde goede paarden die anders nog een mooi leven voor zich hadden..

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:34

Rink :j dat valt mij nu ook op, iedereen "jammert" om die 12 paarden die so wie so al ten dode opgeschreven waren omdat ze richting slachthuis gingen maar over het gat wat de dood van de oude man slaat in een familie daarover praat niemand :? Is ook een vader, echtgenoot, of opa geweest :x