Edit: http://en.m.wikipedia.org/wiki/White_(horse)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

eigenlijk heeft dit paard gewoon alleen maar witte aftekeningen
dan hebben ze meteen al zo'n sprookjes-uitstraling
_Lucy schreef:Ja maar splash x frameover is wel wat bekender (of kende ik in iiedergeval al wel xd)
Maar dit is weer iets anders toch..?
RianneH schreef:Hmm het mechanisme lijkt er wel wat op, het hebben van een ongepigmenteerde huid, maar waar aftekeningen ophouden gaat deze dominante mutatie dus helemaal door.
Interessant is wel dat de paarden geen blauwe ogen hebben, wat bij een witte aftekening over het oog vaak weer wel is. Denk dat het mechanisme dus niet helemaal vergelijkbaar is.
JoyCiej007 schreef:Piekosjj schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de genetica hier achter zit, aangezien double white (wat dit naar mijn idee zou moeten zijn?) lethal is en dus doodgeboren zou worden.
Dat was ook mijn eerste idee ja...............
dit is geen schimmel, maar echt 'white', dus hoe zou dit kunnen??
RianneH schreef:Bovenstaande klopt niet helemaal. W1 tot en met W11 kan een mutatie bevatten waardoor het paard wit wordt, er zijn dus 11 mutaties bekend.
Ouder dieren die beide Dominant white zijn zullen inderdaad kans geven op een homozygote nakomeling (25%), maar er zijn naar wat ik begreep geen homozygoot dominant white levende paarden en ook in de tekst van het stamboek staat dat WW niet levensvatbaar is.