Sportdrank voor paarden is een hit in binnen- en buitenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Sportdrank voor paarden is een hit in binnen- en buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:08

Maar wat is nu serieus het verschil tussen electrolyten(drank) en dit spul? Electrolyten zit ook grote hoeveelheid natrium in, plus wat vit. e en selenium, en nog een aantal vitaminen, om te zorgen dat paarden na grote prestaties tekorten weer op peil kunnen krijgen.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:23

Hmm, als ik een paard had zou ik het niet geven.

14 paarden voor een onderzoek..? Lijkt me een beetje weinig. En hoe zit het met de leeftijd van de paarden, conditie, activiteiten etc.

Lijkt mij ook een kwestie van conditie en niet over je paard z'n grenzen gaan. Als hij/zij moe is, stoppen, later uitrusten, en er geen poeder instoppen zodat hij/zij door kan gaan.

Snadder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:02

@JoyCiej007, het verschil zit hem in het direct na inspanning toedienen in water i.p.v. later door het voer. De opname is hierdoor sneller en tekorten worden direct aangevuld. Ook is het gunstig dat het paard vocht binnenkrijgt. Uit het onderzoek van NHB Expert Centre bleek dat paarden sneller en meer dronken van Equana dronken dan van water na inspanning. Ook was de hartslag significant lager bij dezelfde inspanning.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:25

Snadder schreef:
@JoyCiej007, het verschil zit hem in het direct na inspanning toedienen in water i.p.v. later door het voer. De opname is hierdoor sneller en tekorten worden direct aangevuld. Ook is het gunstig dat het paard vocht binnenkrijgt. Uit het onderzoek van NHB Expert Centre bleek dat paarden sneller en meer dronken van Equana dronken dan van water na inspanning. Ook was de hartslag significant lager bij dezelfde inspanning.

Dit dus.

Mijne is echt een zeikerd met eten en drinken. Doordat hier een appelextract in is gedaan wordt het aangenaam gemaakt. Normaal ruikt ze er een keer aan en dan trekt ze de neus op en dan eet/drinkt ze het echt niet. Hier rook ze aan, twijfelde en dronk het hierna op. Nu drinkt ze het in een teug leeg.
Voor mijn merrie dus positief, ik hoef geen korrels/poeders in haar eten te doen want dit weigert ze te eten. Medicatie is ook drama.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:58

Damoiseaux2 schreef:
Snadder schreef:

Dit dus.

Mijne is echt een zeikerd met eten en drinken. Doordat hier een appelextract in is gedaan wordt het aangenaam gemaakt. Normaal ruikt ze er een keer aan en dan trekt ze de neus op en dan eet/drinkt ze het echt niet. Hier rook ze aan, twijfelde en dronk het hierna op. Nu drinkt ze het in een teug leeg.
Voor mijn merrie dus positief, ik hoef geen korrels/poeders in haar eten te doen want dit weigert ze te eten. Medicatie is ook drama.

Je hebt ook electrolytendranken; in poedervorm. En dan kun je nog zelf kiezen of je het door het water mengt of door het voer. En ook dat kun je meteen na inspanning geven. En quess what; ook daar zit soms 'appelsmaak' aan. Farnam Apple Elite Electrolyten heb ik :j

Dus......... nog steeds mijn vraag; waarom is het dan verschillend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:56

Damoiseaux2 schreef:
Ik gebruik dit nu ruim 9 maanden. Mijn paard is sterker geworden, beter geworden en trekt de trainingen veel beter. Mijn merrie is met 25-30 graden altijd heel loom en kan hier niet goed mee overweg. Sinds ik equana geef is ze altijd super fris, staat ze er super fijn aan en maakt de temperatuur niet uit. Ik merk duidelijk een positief verschil. En nee, ben geen pennymeisje die haar paard een half uurtje traint. Merrie loopt zzlicht en in de training zzzwaar. Ik ben van mening dat je pas goed commentaar kan geven als je het gebruikt hebt. En nee, je merkt geen verschil na een keertje geven. Ik vond dat ik pas verschil merkte na een maand ongeveer. Op het doosje staat drie keer per week, maar ik geef het maar 2 keer per week omdat ze anders te heet wordt.

Edit; wij zijn ook een verkooppunt!

Nou, dank je dan voor je verkoop praatje :+
(Ik zou zelf ook zeggen over de producten die ik zelf verkoop of mee wordt gesponsord.

youngster schreef:
Het is geen doping. :)

Ik hoorde dat Wolvega inmiddels ook afnemer is hiervan ivm de dravers. Daar hebben ze hun eigen onderzoek gedaan wat ik begreep en zijn laaiend enthousiast.

Achja, daar stoppen ze ook van alles in de paarden. Want alles wat niet op de doping lijst staat mag wel en daar wordt in topsport veel gebruik van gemaakt want anders maak je tegenwoordig geen kans meer.

Onderzoek naar dit soort middelen is trouwens helemaal niet zo moeilijk.
Je koopt 100 ratjes. 50 ratjes geeft je paar dagen lang het supplement en bij andere 50 doe je het niet. Vervolgens gooi je de ratjes in een bak water en je kijkt welke groep het langst blijft zwemmen voordat ze kopje onder gaan.
Wat doet op langer termijn is helemaal niet interessant, zolang je maar je wedstrijden wint is het belangrijkst.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:06

Tja, als je het zo opvat. Ik heb dit product gekregen om te testen en dit is positief uitgevallen omdat ik verschil merkte. Ik verkoop het pas sinds deze maand, en omdat iemand vroeg waar je het kon krijgen had ik dit er even bijgezet. ;)

Als ik niks posotiefs aan het product zou vinden of verschil zou merken zou ik het ook niet zijn gaan verkopen.. je kan het opvatten als verkooppraatje, of als iemand die positief tegenover het product staat en haar mening deelt. En geloof me, als het niet zou werken had ik dit ook neergezet. ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:19

Damoiseaux2 schreef:
Ik gebruik dit nu ruim 9 maanden. Mijn paard is sterker geworden, beter geworden en trekt de trainingen veel beter. Mijn merrie is met 25-30 graden altijd heel loom en kan hier niet goed mee overweg. Sinds ik equana geef is ze altijd super fris, staat ze er super fijn aan en maakt de temperatuur niet uit. Ik merk duidelijk een positief verschil. En nee, ben geen pennymeisje die haar paard een half uurtje traint. Merrie loopt zzlicht en in de training zzzwaar. Ik ben van mening dat je pas goed commentaar kan geven als je het gebruikt hebt. En nee, je merkt geen verschil na een keertje geven. Ik vond dat ik pas verschil merkte na een maand ongeveer. Op het doosje staat drie keer per week, maar ik geef het maar 2 keer per week omdat ze anders te heet wordt.

Edit; wij zijn ook een verkooppunt!

Grappig, je vind dat mensen die het niet gebruikt hebben hier geen mening over kunnen hebben.
Ik heb ook zo mijn twijfels bij de ervaringen die een verkoper van dit spul beschrijft....Wel slim trouwens, die "het gaat pas na een maand werken".

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:36

Dat is met supplementen niks anders.

Glucosamine gaat pas wat doen na 3 maanden geven bijv...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:44

youngster schreef:

Glucosamide doet niets.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:49

@Kuggur, laat iedereen toch voor zichzelf beslissen of het al dan niet werkt. Zo'n zakje zal ook geen fortuin kosten, dus een verdeler heeft er geen baat bij om rommel te verkopen, dan haken de mensen toch af na een tijdje.

Mij interesseert het vooral HOE het werkt: zijn het elektrolyten, zijn het suikers, of eerder magnesium/vitamine E of aminozuren voor de spieren, of een combinatie van? Mijn hengst bijvoorbeeld durft zich wel es quasi spierbevangen rennen in de wei. In dat geval geef ik ter voorzorg wat Neutradex in zijn voer, maar da's eerder veterinair product en ben niet zeker of dit op lange termijn zo gezond is (paard heeft trouwens al gevoelige maag waarvoor ie behandeld is).

Mijn merrie daarentegen kan soms erg sloom zijn, en dan gaat ze in het rijden snel haar rug vastzetten, dus die wat actiever krijgen, is wel fijn (los ik nu op door op mijn "grasrenbaan" te rijden, vindt ze veel leuker). Maar die is behoorlijk suikergevoelig, dus als er veel suikers in zitten, is het weer niet aan te raden. Ze heeft ook op zich al een erg lage hartslag, en ze transpireert bijna nooit, dus elektrolyten lijken me voor haar overbodig. Bij haar gaat het vooral om het gebruik en soepelheid van de spieren.

@Damoisieaux, je mag me gerust wat meer info pb'en, zoals prijs, inhoud, verzendkosten naar België...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:08

Ik vind het een onzin product. Zowel voor dieren als voor mensen. Aanvullen van gebruikte stoffen doe door goed en gebalanceerd te voeren en altijd fris drinkwater te hebben. Waarom moet aanvullen snel? Herstellen heeft ook met rust te maken.
Ik vraag me ook af, of het wel zo gezond is.Energiedrankjes voor mensen zijn ook niet gezond te noemen. Als elke penny dit in haar pony gaat gieten.... Maar ik begrijp dat de mensen die hun paard voor competitiesport gebruiken, altijd beter- harder - verder- hoger willen. Kosten wat het kost.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:04

hwn schreef:
@Kuggur, laat iedereen toch voor zichzelf beslissen of het al dan niet werkt.

Grappig, bang voor kritiek?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:06

Ik heb nog een zakje liggen, iemand intressen? Als je de postzegel betaald is ie voor jou.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:26

Kuggur schreef:
hwn schreef:
@Kuggur, laat iedereen toch voor zichzelf beslissen of het al dan niet werkt.

Grappig, bang voor kritiek?

Sorry, ik zie er de humor niet van in, en de kritiek slaat niet op mij, dus zie niet in waarom ik er bang voor zou zijn (ben trouwens niet zo'n angsthaas hoor). Maar ik vind het wat kort door de bocht om iemand af te schilderen als leugenaar/platte verkoper zonder dat je zelf enige ervaring hebt met dit product, of met mensen die dit product gebruiken. En een wetenschappelijke onderbouwing voor je mening heb ik hier ook nog niet gezien.

En natuurlijk is aangepaste training en voeding het best, maar sommige paarden durven (zelfs zonder dat de ruiter/eigenaar hier iets aan kan doen) wel es over hun grenzen gaan, en ipv dan het hele rantsoen te moeten omgooien, of er een overdosis krachtvoer in te kappen, lijkt me zoiets niet slecht. Afhankelijk van de inhoud van het product natuurlijk, heb dit nog niet opgezocht.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:39

Waarom zou ik een "wetenschappelijke onderbouwing" voor mijn mening moeten ophoesten? Dat is de taak van degene die de betreffende rommel verkoopt en aanprijst.

Ik wijs er slechts op dat anekdotische lofprijzerij van de verkoper niet valide objectieve informatie is. Ik schilder haar nergens af als bedrieger of leugenaar (tenzij je alle makers van reclame zo wil definieren, ik niet).

En dat onderzoekje waar mee geschermd wordt in de OP is geen fluit waard. Dat ziet ieder mens die een grein verstand heeft van methodologie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:47

Hoeveel suiker bevat dit supplement eigenlijk? Weet iemand dat?

Cedanaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:02

Inhoud volgens de website:

Composition: sodium chloride, potassium chloride, magnesium chloride. Analytical constituents: crude protein 0%, crude fibre 0%, crude oils and fats 0%, crude ash 67%, calcium 5%, sodium 11%. Additives (facultative): total amino acids and vitamins 15%, being lysine, folic acid, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6

Ten opzichte van elektrolyten dus extra aminozuren en vitaminen. En kom met rekenen niet aan de 100% dus denk dat er nog 18% koolhydraten/suikers in zitten.

Maar waar die appelsmaak dan vandaan komt??

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:50

Kuggur schreef:
youngster schreef:

Glucosamide doet niets.

Glucosamide werkt inderdaad niet. Glucosamine gaat al beter. +:)+