Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snadder schreef:@JoyCiej007, het verschil zit hem in het direct na inspanning toedienen in water i.p.v. later door het voer. De opname is hierdoor sneller en tekorten worden direct aangevuld. Ook is het gunstig dat het paard vocht binnenkrijgt. Uit het onderzoek van NHB Expert Centre bleek dat paarden sneller en meer dronken van Equana dronken dan van water na inspanning. Ook was de hartslag significant lager bij dezelfde inspanning.
Damoiseaux2 schreef:Snadder schreef:@JoyCiej007, het verschil zit hem in het direct na inspanning toedienen in water i.p.v. later door het voer. De opname is hierdoor sneller en tekorten worden direct aangevuld. Ook is het gunstig dat het paard vocht binnenkrijgt. Uit het onderzoek van NHB Expert Centre bleek dat paarden sneller en meer dronken van Equana dronken dan van water na inspanning. Ook was de hartslag significant lager bij dezelfde inspanning.
Dit dus.
Mijne is echt een zeikerd met eten en drinken. Doordat hier een appelextract in is gedaan wordt het aangenaam gemaakt. Normaal ruikt ze er een keer aan en dan trekt ze de neus op en dan eet/drinkt ze het echt niet. Hier rook ze aan, twijfelde en dronk het hierna op. Nu drinkt ze het in een teug leeg.
Voor mijn merrie dus positief, ik hoef geen korrels/poeders in haar eten te doen want dit weigert ze te eten. Medicatie is ook drama.
Damoiseaux2 schreef:Ik gebruik dit nu ruim 9 maanden. Mijn paard is sterker geworden, beter geworden en trekt de trainingen veel beter. Mijn merrie is met 25-30 graden altijd heel loom en kan hier niet goed mee overweg. Sinds ik equana geef is ze altijd super fris, staat ze er super fijn aan en maakt de temperatuur niet uit. Ik merk duidelijk een positief verschil. En nee, ben geen pennymeisje die haar paard een half uurtje traint. Merrie loopt zzlicht en in de training zzzwaar. Ik ben van mening dat je pas goed commentaar kan geven als je het gebruikt hebt. En nee, je merkt geen verschil na een keertje geven. Ik vond dat ik pas verschil merkte na een maand ongeveer. Op het doosje staat drie keer per week, maar ik geef het maar 2 keer per week omdat ze anders te heet wordt.
Edit; wij zijn ook een verkooppunt!

youngster schreef:Het is geen doping.
Ik hoorde dat Wolvega inmiddels ook afnemer is hiervan ivm de dravers. Daar hebben ze hun eigen onderzoek gedaan wat ik begreep en zijn laaiend enthousiast.

Damoiseaux2 schreef:Ik gebruik dit nu ruim 9 maanden. Mijn paard is sterker geworden, beter geworden en trekt de trainingen veel beter. Mijn merrie is met 25-30 graden altijd heel loom en kan hier niet goed mee overweg. Sinds ik equana geef is ze altijd super fris, staat ze er super fijn aan en maakt de temperatuur niet uit. Ik merk duidelijk een positief verschil. En nee, ben geen pennymeisje die haar paard een half uurtje traint. Merrie loopt zzlicht en in de training zzzwaar. Ik ben van mening dat je pas goed commentaar kan geven als je het gebruikt hebt. En nee, je merkt geen verschil na een keertje geven. Ik vond dat ik pas verschil merkte na een maand ongeveer. Op het doosje staat drie keer per week, maar ik geef het maar 2 keer per week omdat ze anders te heet wordt.
Edit; wij zijn ook een verkooppunt!
Kuggur schreef:hwn schreef:@Kuggur, laat iedereen toch voor zichzelf beslissen of het al dan niet werkt.
Grappig, bang voor kritiek?