Paard slaat op hol in Heerlen, vrouw en baby naar ziekenhuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:39

Famke160301 schreef:
Het ongeluk is al erg genoeg. Om nu te speculeren over wat ze wel en niet had moeten doen, vind ik gezien de ernst van het ongeluk, buitengewoon lomp en ongepast!! Voegt ook niks toe en helpt hen al helemaal niet in hun gevecht naar volledig herstel.

Ik vind het niet ongepast zolang het niet bedoeld is om de moeder in kwestie verwijten te maken. Ik denk dat geen enkele moeder haar kind aan zo'n situatie blootstelt met dit scenario in het achterhoofd. Ik heb geen idee van hoe het gegaan is, maar zelfs al zou ze moedwillig dit risico hebben opgezocht, dan nog vind ik dit niet de plaats en het moment om dat er even in te wrijven. Ik hoop van harte dat ze herstelt en dat het geen blijvende gevolgen heeft.

Maar ik denk dat anderen wel kunnen leren van wat er gebeurd is. Mennen met baby's is gewoon riskant. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat mensen goed nadenken voordat ze baby's meenemen op de wagen. Voordat het een keer nog veel erger afloopt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:45

Safina, ik sluit me helemaal bij je aan.

Verder hoop ik dat het met alle betrokken goed gaat/komt.

Mungbean

Re: Paard slaat op hol in Heerlen, vrouw en baby naar ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:52

Oh bah, naar ongeluk zeg.
De leeftijd is irrelevant vind ik.
Stel dat kind 2 was, of 5, of misschien zelfs 14, was het dan minder erg :?

Sterkte aan de moeder en haar kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:32

Sizzle schreef:
Oh bah, naar ongeluk zeg.
De leeftijd is irrelevant vind ik.
Stel dat kind 2 was, of 5, of misschien zelfs 14, was het dan minder erg :?

Sterkte aan de moeder en haar kinderen.

Als iemand van de wagen valt en er is letsel, is dat altijd heel erg.

De risico's liggen alleen veel hoger met baby's. Het hoofd is in verhouding tot de rest van het lichaam zwaar. Daardoor landen ze sneller op hun hoofd. De nekspieren zijn nog niet zodanig ontwikkeld dat ze daarmee hun hoofd kunnen opvangen als ze vallen. En de schedelnaden (fontanel) zijn pas na minimaal een jaar helemaal dichtgegroeid, waardoor de schedel weliswaar minder snel breekt bij een valpartij, maar ook de hersenen minder goed beschermd zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:47

Ja dat klopt, maar ik ken de situatie niet.
Misschien loopt dit paard al 15 jaar als dode sul voor de wagen. Ik snap dan best dat je dat dan aandurft.
Ik heb wat dat betreft meer nachtmerries (letterlijk) over traplopen dan dat ik angst heb dat er bij ons op stal iets gebeurd.
Ik loop bijvoorbeeld met kinderwagen in de linkerhand en paard in de rechthand naar de longeerbak. Paard weet precies wat de bedoeling is. Is dat ook onverantwoord omdat er ineens een wild zwijn (niet dat ze daar bang van is, maar bij wijze van spreke) uit de bosjes naast de bak kan komen zetten en mijn paard op de wagen zou kunnen springen?

Je doet allemaal wat je denkt dat verantwoordelijk is (kind op de fiets in drukke binnenstad) en soms gaat het onverwacht mis.
Ik zie geen reden om dan vooraf vast gaan te verwijten.

Het is wat anders als je een 4 jarig kind op een 3 jarig paard van 1.65m zet wat nog niet goed doorgereden is en dan verbaast zijn dat als het paard opzij springt, je kind eraf stort en zijn pols breekt (bij ons op stal gebeurd).

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:27

Kindje 9 maanden en 20 weken zwanger? Das vlot! T kan natuurlijk prima!

Hopelijk valt het mee..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:50

Sterkte voor de betrokkenen. Beterschap voor de moeder, want als ik het goed lees is de moeder gewond en het kindje ongedeerd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:08

ik mag hopen dat ze dit nooit leest.. als ze al weer helemaal hersteld.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:28

ik ben 2x met baby van de trap gevallen, toen de trap er uit en andere er in met diepere treden en extra draai. Ongeluk zit in klein hoekje. Ik hoop dat alles goed komt met moeder en evt. zwangerschap. Baby was er relatief goed vanaf gekomen toch? Dat stond in elk geval in het bericht. Ik dacht dat mennen kon met kinderen, maar heb van verschillende mennende mensen nu inderdaad wel gehoord van ongelukken met de kar...

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:49

Hier net zo'n moeder... Ik hoop dat ze er af zijn gekomen met alleen de schrik en verder alles goed is gegaan!