Rust zacht Concorde. Je hebt een grote indruk achtergelaten in de paardenwereld.
@maikeltje: Bedoeld ze niet de (hengsten) tweeling van het jaar daarna?
ikheetesmee
Geplaatst: 24-09-14 19:48
Mooie leeftijd! Een paar maand geleden stage gelopen bij team nijhof, en toen de eer gehad om concorde (en heartbreaker) te mogen verzorgen. Hij was een ontzettend vriendelijke hengst. . Maar je zag inderdaad dat hij oud en op was. RIP!!
Karina
Geplaatst: 24-09-14 21:27
maikeltje schreef:
Ja daar heb ik zelfs nog een krantenknipsel van...ergens Falona en Falone.
Hmmm... nee, dit was een G'tje en hengst, dus moet jaar later geweest zijn?
*edit* Even gezocht op Horsetelex n.a.v. opmerking van Dorus, en ze heeft dus inderdaad twee jaar achter elkaar een levende tweeling gekregen. Falone en Falona in '87 die volle zussen waren van Concorde (v.Voltaire), en Guadeloupe (hengst) en Gonia van Armstrong in '88. Bijzonder hoor!
maikeltje
Geplaatst: 24-09-14 22:38
Ja, klopt
Had ik kunnen weten want Falona is haar hele leven op de manege gebleven.
Ik heb ook het geluk gehad vele nakomelingen van hem te hebben mogen rijden. Fantastische paarden, vooral degenen waar hij zijn stempel op had gedrukt, korte hals, dikke billen, dat type kon vrijwel altijd springen , en wat een karakters !!
Heb zelf nu nog een nakomeling van hem, een 21 jarige merrie , super veelzijdig en nu een rijschoolpaard. Rust zacht knappe jongen !
Pleasure20
Geplaatst: 25-09-14 12:06
Een prachtige leeftijd inderdaad, een fantastische hengst. Met super nakomelingen die in zijn voetsporten zullen treden.
Stephanie
Geplaatst: 25-09-14 15:53
Prachtige leeftijd voor een paard dat zo hard gewerkt heeft.