Bekend cuttingpaard broodmager in schuur gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:58

Cassidy schreef:
Lumea schreef:
Menselijk drama of niet, beestjes gaan voor en horen absoluut niet te lijden.. Als je het financieel niet meer trekt en ze er niet tiptop uitzien hoef je er ook niet de hoofdprijs voor te vragen. Desnoods doe je ze gratis weg naar mensen die wel het geld hebben om ze fatsoenlijk te kunnen onderhouden.

En die mensen moeten er wel zijn en die mensen moeten ze wel willen hebben.
Ga geen situaties vanuit Europa projecteren op Amerika!

De oude eigenaar van Dual Peppy wil hem nu terughalen. Dit hadden ze ook willen doen als ze dit eerder hadden geweten. Dus ja er zijn (in ieder geval een aantal) mensen die die paarden over willen nemen.
Had alweer een beetje leed voorkomen kunnen worden.

Cassidy

Re: Bekend cuttingpaard broodmager in schuur gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:02

Dat is mooi praten achteraf. Misschien is het dier hen al eerder aangeboden, weet jij dat? Maar nu alles in de media staat uitgemeten, is het natuurlijk alleen maar reclame als je roept dat je hem terugneemt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:07

Dat afdekzeil is niet vanzelf over die kadavers gekomen. Ik vind dat ze alles in beslag moeten nemen, dit is niet van gisteren dus de houder is gewoon nalatig en strafbaar voor verwaarlozing in mijn ogen maar weet niet hoe dat daar werkt natuurlijk en in Nederland overtreedt je ook de regels qua destructie. Heel erg dat die paarden zo hebben gestaan.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:20

Sammie schreef:
Voor zover ik het kon zien, ging het in de meeste gevallen meer om skeletten dan om ontbindende lichamen.

Sammie, je gelooft toch niet dat iemand daar ter plekke die skeletten in elkaar gepuzzeld heeft en daarna afgedekt met zeil. De botten liggen over het algemeen voor zover ik kon zien anatomisch juist.

Fjorj schreef:
Dan kun ze hem toch altijd alsnog naar de slacht brengen??

In America heeft men in alle wijsheid besloten dat paarden slachten zielig is en dus is dat verboden. Dat dit veel leed oplevert hadden ze van te voren niet bedacht.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:21

Er mag toch nu weer geslacht worden? Of is dat nog niet overal?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:02

Oh, dat weet ik niet precies. Ik dacht dat het nog steeds niet mocht.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:38

ongeloofelijk hoe zo'n cutting legende zo (bijna) kan eindigen....
dit verdiend uiteraard geen enkel paard maar van zo'n paard snap je het helemaal niet... die zal niet goedkoop zijn geweest...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:42

Dual Peppy is niet de eerst cutting legende die net op tijd gered kon worden. En hebben niet alle paarden, wel of geen wedstrijdverleden, recht op een goede verzorging of als het echt niet meer wil, een snelle dood?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:24

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 09:44

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:45

Gelukkig komt nu aan het lijden een eind Pffff.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:21

Wat een afschuwelijk verhaal. Goed dat Diana Ragula er de media op gezet heeft. Aan de reacties van de plaatselijke autoriteiten te beoordelen zou er anders weinig veranderd zijn en niet opgetreden zijn tegen deze misselijke dierenmishandeling.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:12

Wat goed dat de vorige eigenaar van de hengst hem terug neemt! Krijgt die tenminste nog kans op een resterend goed leven!

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:11

Gelukkig zijn ze weggehaald. Ik zou die paarden graag willen hebben om ze weer op te knappen en liefde te geven. Arme beessies..

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:02

Er mag inderdaad wel weer geslacht worden in US maar niet voor menselijke consumptie ivm het legaal en illegaal gebruiken van medicatie bij paarden. Echter zijn er maar 3 slachthuizen in de US die slachten waarvan er twee gevestigd zijn in Texas en één in Illinois. De eigenaar van deze verwaarloosde paarden (om wat voor reden dan ook) kon ze dus naar een slachthuis brengen echter zal de reis om de paarden daar te krijgen lang zijn en dus ook veel kosten. Als je al geen geld hebt om de paarden te voeren zal je al helemaal geen geld hebben om duizenden kilometers af te leggen om je paard(en) naar de slacht te brengen.
Ook is euthanasie in de US erg prijzig, ook geen voor de hand liggende keuze als je geen cent te makken heb.
Ik denk dat de mensen vaak ook ten einde raad zijn en proberen wel nog voor hun dieren te zorgen. De rotte appels weggelaten natuurlijk.

Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk hoe deze dieren zijn aangetroffen. Echter snap ik wel dat dit redelijk veel in de US gebeurt. De eigenaren kunnen gewoon maar weinig kanten op. De slacht kan een optie zijn als de slachthuizen redelijk dichtbij zijn, euthanasie is een keuze als je centen hebt, paarden weggeven snap ik niet zo goed want als iemand al geen paard kan kopen hoe kan diegene dan wel het paard onderhouden? Verder schijnen er wel veel opvanghuizen te zijn maar deze hebben het zelf ook moeilijk en is het voornamelijk voor de oudere dieren, gezonde dieren worden liever niet opgevangen maar zouden de eigenaren moeten verkopen. Alleen weet ik niet zeker of die informatie helemaal betrouwbaar is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:02

Fjorj schreef:
Dan kun ze hem toch altijd alsnog naar de slacht brengen??

Ik vindt dat zo wie zo in ieder geval de eigenaar kosten mag vergoeden van opknappen en verzorgen van deze paarden in plaats van dat maatschappij voor op mag draaien.
Echt bizar.
Al vraag ook wel af hoe die persoon aan deze paarden komt? Opvangen oudere paarden, gestolen, enz?

Als die eigenaar domweg geen geld meer heeft wordt het lastig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:11

Fjorj schreef:
Al vraag ook wel af hoe die persoon aan deze paarden komt? Opvangen oudere paarden, gestolen, enz?

Sinds 2008 is het crisis. Niet alleen in Nederland, ook in Amerika, en daar is het nog veel erger dan hier (geweest). Ga geen situaties uit Europa projecteren op Amerika, want sociale voorzieningen zijn er niet. Dus wat voorheen kon omdat je werk had, dat kan ineens niet meer als je zonder werk komt te zitten. En dan, als je niet nee kunt zeggen tegen allerlei opvangpaarden, want het is echt heel schrijnend geweest in Amerika, en als je ziet hoeveel dieren gewoon los worden gelaten omdat er niet voor gezorgd kan worden, zijn er nog steeds teveel paarden en niet genoeg mensen die voor ze kunnen zorgen en ze te eten kunnen geven. Dus hoe die persoon aan de paarden komt? Gekocht, gekregen, opgevangen, proberen een handel op te zetten (stond ook dat er cutting paarden te koop waren) en een crisis die er nog even inhakt.

Dus ga geen oordeel vellen voordat je op zijn minst een mijl in andermans schoenen hebt gelopen en je weet waar degenen mee te maken heeft gehad.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:31

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:35

60 dagen maar? :wow: Laat me niet lachen :')