Rath richt zich met Totilas op wereldbekerfinale Las Vegas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:36

N0a schreef:
Ayasha schreef:
Ja, absoluut, daarom dat ie 80+ scores rijdt en wint... Beroerd dat die jongen rijdt... Pfoeh!

Ja.. als die rijd wel. We zullen het allemaal wel zien. Duurt nog een tijd, eerst maar afwachten of een blessure geen roet in het eten gooit.

En wanneer zien we jou op dat niveau? :) Als je zijn planning kan maken en kan beslissen of dat dier genoeg geblesseerd is om al dan niet deel te nemen ga ik er van uit dat je het minstens rijdt. (eigenlijk liefst nog dat je zijn DA bent maar goed.)

Elisa: denk dat Totilas al lang stuk was. ;)

Richten op is nog geen deelname. Ik richt me ook op veel maar dat betekent nog niet dat ik het altijd haal. :')

manubres

Re: Rath richt zich met Totilas op wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:40

Ik denk dat het deze keer echt was...Maar door al die eerdere leugens het niet meer gelooft wordt en daarom baalde Rath dubbel natuurlijk.

Bretton Woods zal heus wel door Rath gereden worden, maar vast niet elke dag...en kan me zo voorstellen dat Sjef of Anky er ook effe opklimmen om wat correcties aan te brengen :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:29

Ayasha schreef:
Welke documentaire heb jij gezien? :? Dat heb in precies allemaal gemist...

Ik ga bij de eerstvolgende zwangere bokker eens reageren zoals nu op Rath zijn toekomstig vaderschap gereageerd wordt. Kijken wat me dat brengt.

De documentaire die laatst op tv was. Van paard tot fenomeen. Daarin gaf Schockemohle onder andere toe dat Rath nooit Pfeiffer heeft gehad. Ik denk dat een gemiddelde bokker liever zo lang mogelijk op haar paard zit. Rath komt iedere keer met een smoes om te doen voorkomen dat starten echt niet mogelijk is. Daar zit voor mij wel echt een heel groot verschil in.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:35

Ayasha schreef:
N0a schreef:

Ja.. als die rijd wel. We zullen het allemaal wel zien. Duurt nog een tijd, eerst maar afwachten of een blessure geen roet in het eten gooit.

En wanneer zien we jou op dat niveau? :) Als je zijn planning kan maken en kan beslissen of dat dier genoeg geblesseerd is om al dan niet deel te nemen ga ik er van uit dat je het minstens rijdt. (eigenlijk liefst nog dat je zijn DA bent maar goed.)

Elisa: denk dat Totilas al lang stuk was. ;)

Richten op is nog geen deelname. Ik richt me ook op veel maar dat betekent nog niet dat ik het altijd haal. :')

Ten eerste zeg ik toch niks over zijn niveau/scores. Waarom zou ik geen mening mogen hebben als ik alleen recreatief rijd? Ten tweede is dit gewoon een logische conclusie. Als hij rijdt, rijdt hij goed en ruim boven de 80 sinds de afgelopen keren. Maar hoe vaak heeft die nu meegedaan met een wedstrijd? Keer of 6 sinds 2012? Hooguit.

Paard doet het vaker niet als wel. Dat is ook een logische conclusie. En mijn rijniveau heeft daar niks mee te maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:39

:oo Wat een kinderachtige reacties zitten er tussen zeg :n
Ik hoop dat hij mee kan doen in Vegas :j

Verder gun ik hem alle geluk van de wereld met vrouw en aanstaande kindje :j

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:44

Het lijkt me mooi om in Vegas echt alle topcombinaties tegen elkaar te zien rijden en ik hoop dat Gal Undercover dan zó goed heeft lopen dat hij een geduchte tegenstander is voor Totilas en Rath....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:50

manubres schreef:
Ik denk dat het deze keer echt was...Maar door al die eerdere leugens het niet meer gelooft wordt en daarom baalde Rath dubbel natuurlijk.

Bretton Woods zal heus wel door Rath gereden worden, maar vast niet elke dag...en kan me zo voorstellen dat Sjef of Anky er ook effe opklimmen om wat correcties aan te brengen :D

Ik denk dat hij daar vooral staat omdat het voor sjef niet uitkan elke keer naar duitsland op en neer te rijden, het is niet dat hij fulltime voor rath werkt natuurlijik...

En ik ben elke keer weer verbaasd welke reactie je krijgt te lezen onder nieuwsberichten omtrent rath en totilas. Sommige moesten zich werkelijk schamen over wat ze neer durven te zetten. Hij is tegenwoordig vooral de pispaal van de dressuursport, terwijl hij er zelf weinig aan kan doen. Hij kreeg een superkans en die heeft hij gegrepen en dat had iedereen gedaan met een beetje ambitie. Want wie wil nou niet zo n paard als totilas in zn stal hebben staan. Wat maakt het uit als ze een keer niet aan start komen, dat ze zich ergens op richten betekent niet dat ze definitief afgemeld zijn. Wees blij dat ze totilas de tijd geven, zich aanpassen aan het paard, niet ten koste van het dier perse willen starten en presteren. Ik zie het zo het dier is hun zoveel waard (en mss niet alleen in geld), dat ze gewoon geen risico's willen. Het is leuk als ze in de ring verschijnen, maar eerlijk gezegd kan ik me er niet druk om maken, waarom ze dat wel of niet zouden doen. Als ze thuisblijven vind ik het ook prima.

Overigens lijkt vegas me wel een erg leuke plek om te rijden

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:50

manubres schreef:
Het lijkt me mooi om in Vegas echt alle topcombinaties tegen elkaar te zien rijden en ik hoop dat Gal Undercover dan zó goed heeft lopen dat hij een geduchte tegenstander is voor Totilas en Rath....

Idd dat hoop ik ook !

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:53

Cemlys schreef:
manubres schreef:

Ik denk dat hij daar vooral staat omdat het voor sjef niet uitkan elke keer naar duitsland op en neer te rijden, het is niet dat hij fulltime voor rath werkt natuurlijik...

En ik ben elke keer weer verbaasd welke reactie je krijgt te lezen onder nieuwsberichten omtrent rath en totilas. Sommige moesten zich werkelijk schamen over wat ze neer durven te zetten. Hij is tegenwoordig vooral de pispaal van de dressuursport, terwijl hij er zelf weinig aan kan doen. Hij kreeg een superkans en die heeft hij gegrepen en dat had iedereen gedaan met een beetje ambitie. Want wie wil nou niet zo n paard als totilas in zn stal hebben staan. Wat maakt het uit als ze een keer niet aan start komen, dat ze zich ergens op richten betekent niet dat ze definitief afgemeld zijn. Wees blij dat ze totilas de tijd geven, zich aanpassen aan het paard, niet ten koste van het dier perse willen starten en presteren. Ik zie het zo het dier is hun zoveel waard (en mss niet alleen in geld), dat ze gewoon geen risico's willen. Het is leuk als ze in de ring verschijnen, maar eerlijk gezegd kan ik me er niet druk om maken, waarom ze dat wel of niet zouden doen. Als ze thuisblijven vind ik het ook prima.

Een keer niet starten? Het is al meermaals voorgevallen en ook achterna gekomen dat er omtrent de pfeiffer onder anderen is gelogen.. tja
Hem de tijd geven? Het paard is al 2 jaar (?) weg bij Gal kom op..
En hoe voorzichtiger men word, hoe meer kans er is dat er iets gebeurd of dat het bij de mensen tussen de oren gaat zitten daar ja.
De pispaal van de dressuursport? Tja hebben ze zelf een beetje gezocht ...
En ik schaam mij niet over m'n uitspraken :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:55

Lithya schreef:
Ayasha schreef:

Ik ga bij de eerstvolgende zwangere bokker eens reageren zoals nu op Rath zijn toekomstig vaderschap gereageerd wordt. Kijken wat me dat brengt.

De documentaire die laatst op tv was. Van paard tot fenomeen. Daarin gaf Schockemohle onder andere toe dat Rath nooit Pfeiffer heeft gehad. Ik denk dat een gemiddelde bokker liever zo lang mogelijk op haar paard zit. Rath komt iedere keer met een smoes om te doen voorkomen dat starten echt niet mogelijk is. Daar zit voor mij wel echt een heel groot verschil in.

Maar wat dan nog als het geen pfeiffer was... hij is toch niet verplicht de wereld een verklaring te geven hoe het nu precies zit, maakt toch helemaal niets uit??? Feit is dat er of bij rath of totilas (of tussen de 2) iets speelde waardoor ze een tijd niet konden starten. Dan vind ik pfeiffer een mooie reden, waarbij zowel paard als ruiter geen schade ondervinden (wat pers en roddels betreft dan), denk je werkelijk dat dit nergens anders in de sport/paardensport zo gebeurt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:57

Ik heb volgens mij een andere documentaire gezien dan, eentje waarin dat echt niet gezegd werd.

Van mij mogen ze knallen in Las Vegas, doorzetten mag beloond worden!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:58

Heb de docu ook gezien gehad en dat word daarin duidelijk gezegd hoor :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:59

Wat ik me herinner van die documentaire is dat shockemole verder geen commentaar erop gaf, maar dat is nog geen duidelijk zeggen

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:14

Het is maar hoe je het bekijkt he ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:20

http://www.npo.nl/totilas-paard-en-feno ... W_00838320

39e minuut, vertel me maar waar dat zo duidelijk gezegd wordt dan.

Jammer dat voor de zoveelste keer een verhaal de wereld in wordt geholpen door niet goed te luisteren, dingen uit hun verband te rukken, en dan ten stelligste te beweren dat het wel zo is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:24

Lithya schreef:
Ayasha schreef:

Kan je me aub het tijdstip geven (minuten) dat hij dat zegt? Ik heb de documentaire nl. Ook gezien maar dat niet.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:38

Min 40:19 dus rath en paard waren niet klaar voor de spelen. Hier antwoord Schockemohle op Richtig. Niet klaar is toch echt wat anders dan ziek zijn.

Heb Rath Bretton Woods zien rijden in Aken. Zag er veelbelovend uit. Hij mag van mij echt scoren op wedstrijden, maar alsjeblieft niet steeds al die smoezen. Dat is zo jammer. Is een combi die echt wel ver kan komen, ze zijn geen jaren samen. Dan kan niet alles vlekkeloos gaan. Hij moest alle knoppen zien te vinden. Wanneer er in het begin was gezegd dat de fijnafstemming er niet was geweest, was dat ook wel begrepen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:07

Ze waren idd niet klaar, Rath niet omdat hij ziek was, wat Schockemohle een minuut eerder nog duidelijk zegt (39.22) maar dat vergeet je voor het gemak even, en Totilas niet omdat hij niet in topvorm was.

En zo komen nu de verhalen en de roddels in de wereld, je pakt een stukje eruit, maakt ervan wat je wil, en plaatst het als "nieuwe waarheid".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:30

horseyfries schreef:
Ze waren idd niet klaar, Rath niet omdat hij ziek was, wat Schockemohle een minuut eerder nog duidelijk zegt (39.22) maar dat vergeet je voor het gemak even, en Totilas niet omdat hij niet in topvorm was.

En zo komen nu de verhalen en de roddels in de wereld, je pakt een stukje eruit, maakt ervan wat je wil, en plaatst het als "nieuwe waarheid".

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:37

Cemlys schreef:
manubres schreef:

Pispaal zijn hebben ze het zelf wel een beetje naar gemaakt.
Zeg gewoon dat je er niet klaar voor bent en verzin geen smoezen. Er is gewoon veel te hoog van de toren geblazen en dat pik men gewoon niet en met al die smoezen word je gewoon niet meer serieus genomen. Eerlijkheid duurt nog altijd het langst.
Gelukkig zijn ze keihard op hun smoel gegaan en back to earth gekomen.
Mijn combi zal het nooit zijn. Rath's glimlach werd in de docu 2x zo groot toen hij over Bretton Woods begon.
Echter ben ik sportief opgevoed en heb ik toch respect voor ze dat ze het iedere keer weer proberen.
Maar of ik ze als de winnaar gun van de wereldbeker....

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:42

horseyfries schreef:

Als nieuwe waarheid plaats ik niets. Niet klaar zijn is toch wat anders dan ziek. Niet klaar zijn heb je niet het niveau wat nodig is om mee te draaien. Ziek zijn, ziekte van Pfeiffer valt daar onder. Laat je gezondheid het afweten om te kunnen starten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:50

en weer lees je alleen wat je uit komt en verdraai je het zoals het je uit komt. Maar ik ken HF een beetje, die kan zich hier prima op verdedigen. :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:51

Soraya10 schreef:
Ik hoop dat Totilas mee doet en ik hoop dat ze iedereen achterover blazen!

Dat hoop ik ook!!
Ten eerste omdat ik het hem ook echt gun.
En ten tweede zodat alle zeikerds hier dan met hun bek vol tanden zullen staan! :D
Van mij mogen ze wereldkampioen worden!! *\o/*

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:03

Volgens mij is het een gesproken documentaire toch? Of is hij ook uitgeschreven. Weet je wanneer ze iedereen met de bek vol tanden zouden laten staan? Niets aankondigen en dan keihard knallen. Met Bretton Woods is hij op de juiste weg, maar die mist nog de kracht. Daar blazen ze niet zo hoog mee van de toren. Als je al zo vaak nat bent gegaan, waarom blijf je dan de media opzoeken? Ja hij zou moeten kunnen knallen met Totilas. Dat heeft hij wel laten zien die paar keer dat hij gestart is. Neemt niet weg dat er ook erg veel smoezen verzonnen zijn. Niet klaar zijn. Is niet klaar. Dat is niet ziek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:14

Maar ben jij zijn dokter dan dat je weet dat ie niet ook ziek was?