Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schoentje schreef:Kaus schreef:Maar een paard ziet niet op dezelfde manier als wij.
Een paard met 1 oog kan prima springen op hoog niveau. Als ik met 1 oog dicht spring gooi ik de hele sprong om. Ik heb echt 2 ogen nodig om een sprong ik in te schatten.
Overigens vind ik het van een mens of wat voor dier dan ook knap dat we afstanden zo goed in kunnen schatten. Stoepje op, stoepje af, drempeltjes, alles zonder te struikelen zonder een overdreven grote stap te nemen.
Dat moet een paard ook leren wanneer hij blind wordt aan een oog. Wanneer jij langer met maar 1 oog kunt zien, wordt dat diepte zien vanzelf weer beter.Kaus schreef:Het deel wat Jeroen heeft verteld snap ik. Hij zorgt er voor dat het paard goed uit komt en het paard springt dus op de goede hoogte.
Echter ben ik totaal nog niet op een niveau waar ik mijn galopsprongen kan aanpassen en kan controleren wanneer mijn paard springt (wel enigszins natuurlijk, maar niet precies) maar mijn paard springt wel hoog genoeg. En ze zorgt er echt wel voor dat ze niet te hoog springt, dat is dan weer te veel inspanning
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?
Veel oefenen veel meters maken en beginnen met balkjes op de grond.
Hier een videoblog met wat tips daarvoor.
[ Video ]
Siamsmeesje schreef:Het staat nu op uitzending gemist voor de liefhebbers
Kaus schreef:Maar een paard ziet niet op dezelfde manier als wij.
Een paard met 1 oog kan prima springen op hoog niveau. Als ik met 1 oog dicht spring gooi ik de hele sprong om. Ik heb echt 2 ogen nodig om een sprong ik in te schatten.
Overigens vind ik het van een mens of wat voor dier dan ook knap dat we afstanden zo goed in kunnen schatten. Stoepje op, stoepje af, drempeltjes, alles zonder te struikelen zonder een overdreven grote stap te nemen.

Ik ga vanavond maar eens kijken dan. Schoentje schreef:hadjewat schreef:Paarden kunnen geen stroom krijgen als ze niet in contact staan met de grond. Hetzelfde als een vogel op een stroomdraad
Inderdaad, dat is ook nog zo.
Fijn dat dat niet zo is
friendly schreef:Oh gelukkig, ik begreep juist dat jij aangaf dat dit wel zo wasFijn dat dat niet zo is
Schoentje schreef:Maar een stroomdraad om een weiland maakt toch ook aarde? Daar moet tenminste altijd de grond in. Toch kunnen vogels daarop zitten.
Ik ben niet zo natuurkundig onderlegd, dus vergeef me als ik het verkeerd begrijp![]()
Hoe dan ook, ik weet zeker dat er geen stroom gebruikt wordt om paarden hoger te laten springen. Dat gaat namelijk nooit werken.
Babybeertjes schreef:Schoentje schreef:
Inderdaad, dat is ook nog zo.
Dat klopt niet. Als de balk in contact staat met de aarde, staat het paard wat hem aanraakt ook in contact met de aarde en kan het dus theoretisch wel...![]()
niet dat deze info nuttig is hoor