[HE] Lorenzo : The Flying Frenchman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: [HE] Lorenzo : The Flying Frenchman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:13

Dat zijn gewoon bultjes van steek vliegen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:15

Wilde net zeggen, paarden zien er prima uit en die bultjes had ik ook gezien, maar ik dacht meteen aan insecten.

Oren plat wil niet altijd zeggen dat ze boos zijn. Ik zag vooral geconcentreerde paarden, 1 woord was genoeg om meteen te komen. als een paard boos of geïrriteerd is zal die echt niet komen hoor.

Ik heb enorm genoten van de show.

Ik stond met Anoli te praten, je ziet 1 van de 4 paarden die apart staan steeds kijken, zijn we aan de beurt of niet. De andere 3 paarden staan te suffen of kijken ook mee en kijken elkaar aan, moeten we al? Nee oke. Ze reageren direct als hij een commando roept.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:17

Ik heb de show ook niet in het echt gezien, alleen via het filmpje. Geeft dan toch een ander beeld blijkbaar.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:43

Denk dat ze gedeeltelijk ook oren in de nek hebben liggen, puur uit kudde gedrag, je zag vaak zat dat ze niet tevreden waren met het plekje waar ze stonden, waarna ze dan op basis van "rang" voor wilde dringen, waarop lorenzo ze dan weer terecht wees

Mooi om te zien hoe lorenzo de "ondeugende" schimmel, ook gewoon even oppakte tijdens de show, om te zorgen dat hij niet meer alle kanten op zwaaide :j
Ik doe het hem niet na in ieder geval!

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:26

Leuk geschreven Anoli! Ik heb erg genoten van de show! Mooie foto's ook!

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:32

Was zo gaaf om te zien! heel indrukwekkend! :j

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:00

Ik heb m' vandaag gezien met een paar stalgenootjes, en moet toch zeggen..

hoewel het echt enorm knap is wat hij doet, en dat ik (niemand hier) het hem na doet, ik wel een paar dingetjes heb gezien die ik toch wat minder vond. De paarden leken ook vandaag nogal geirriteerd. De paarden die even niks deden stonden er heerlijk relaxt bij, maar tijdens de oefeningen kreeg ik haast de indruk dat ze gewoon bang van hem zijn. Ook vandaag gooide éen van de schimmels (132 op de hals) roet in het eten, waardoor ook een aantal andere paarden uit de rij sprongen, die kregen dan vervolgens een flinke pets recht op het hoofd met de dresseerzweep. Dit gebeurde meerder malen. Niet alleen platte oren in de nek gezien, maar ook weggedraaide ogen: angst.
Nogmaals, ik doe het hem echt absoluut niet na, in geen 10 jaar niet. Hopelijk was het een moment opname, en geen inzicht in hoe hij achter de schermen traint..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:37

Holy Guacamoley! Filmpje van mij van de show is binnen 24 uur al 320(!!!!!) bekeken!
Bedankt allemaal! :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:17

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:27

Ik vond het juist weer zo ontzettend mooi! Ik had hem al vaker gezien, maar toch doet hij steeds weer nieuwe dingen.

Bultjes hebben mijn paarden ook als ze door een daas gestoken worden, shit happens. Die oren zijn, als je het mij vraagt, een teken van enorme concentratie. En natuurlijk gaat er wel eens een uit de rij, dat vond ik zelf juist het mooie aan de act. Het zijn geen robots, het zijn levende dieren...
Zelf heb ik ook eigenlijk niet gezien dat de zwepen op een vervelende manier gebruikt werden?

Ik vond het iig weer prachtig. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:35

Ik heb het gisteren gezien en viel me erg tegen. De training was erg mooi, maar de show viel continu uit elkaar( de paarden hadden er duidelijk complete lak aan) en Lorenzo was daardoor (begrijpelijk) duidelijk geirriteerd. Wij zijn dan ook eerder naar huis gegaan om de drukte voor te blijven, we zagen toch al niets door een enorme boom in ons zicht, rijendikke mensenmassa en kinderen die op de bakrand gingen zitten -O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:25

Azmay, klopt het kwam op mij over alsof de paarden het allemaal wat teveel vonden worden 3 dagen achter elkaar die optredens. Ze reageerden lang niet zo goed als vrijdag en zaterdag.

Vrijdag was een mooie show, met helaas een kleine val en wat muziekproblemen. Zaterdag klopte de show gewoon (zo kwam het tenminste op mij over) en gister zag het eruit alsof zowel de paarden als lorenzo wat moe waren.

Jammer want als je de show op een andere dag had gezien had je er misschien anders over gedacht (en met jou vele anderen gok ik zo)

edit: en hij kan ook vriendelijk kijken en zelfs lachen hoor :j Tenminste vrijdagmiddag tijdens het interview wel :')
Laatst bijgewerkt door Anoli op 15-09-14 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:27

Ah ik wou al zeggen, zaterdag zag het er gewoon leuk uit. En dat ene paard dat even niet meedeed, ik vond het juist prachtig en ontzettend lief hoe hij dat oploste. :)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:19

Tja, ik vond en vind het ontzettend knap wat hij doet. Ik heb al veel shows van hem gezien en was/ben diep onder de indruk en soms tot tranen toe geroerd.
In de show op vrijdag kregen we echter steeds meer de indruk dat de oefeningen toch niet zo op vrijwillige basis zijn. Bijvoorbeeld: er bleef een schimmel de hindernis ontwijken en stuurde de staart van de colonne in de war. Lorenzo liep toen naar achteren en zette het betreffende paard letterlijk en figuurlijk op zijn plek. Op dat moment waren alle paarden als de dood voor hem.
Wij kregen de indruk dat er in de trainingen met extra mensen met zwepen gewerkt wordt, om de paarden die op afstand staan te sturen en dat het er dan niet zachtzinnig aan toe gaat.
Voor mijn gevoel is de magie na deze laatste show echt verdwenen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:20

Zondag was er inderdaad ook eentje die de hele tijd zijn eigen weg ging.
De paarden leken soms wel geïrriteerd, zoals naar elkaar happen enzo.
Maar vind het nog steeds super knap. Ik blijf zonder zadel nog geen eens zitten, laat staan staan :')

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:08

Je hebt, of je nou beginner bent of toptrainer, altijd dagen dat het gewoon een keer net niet lukt... En daar heb je dan maar me om te gaan... Hoe je daarmee omgaat, bepaalt wat mij betreft MEER wie je werkelijk bent dan hoe je omgaat met je succes... Je neemt altijd een enorm risico met het met dieren professioneel willen tonen van dit niveau voor publiek, paarden, en mensen, zijn nu eenmaal geen machines :-) En dan heb je altijd het publiek dat daarnaar zit te kijken en daar een mening over heeft, en je ophemelt of je de grond in boort... Ik ben blij dat ik niet in die man z'n schoenen sta, want IK kan het niet :-p
Ik was er niet bij, heb het niet gezien, dus ik weet niet wat hier gebeurd is en of dat irritatie of concentratie of angst of wat dan ook was.

Ik herinner me wel ook een hi-la-risch filmpje van ik meen een amerikaanse trainer die met een flink aantal paarden de ring in kwam voor een show, maar eentje begon werkelijk enorm te muiten, vierde compleet zijn eigen feestje, en die trainer maakte van dat muiten dan maar met droge humor een soort trainingsuitleg op zich omdat 'ie geen keus had. Het publiek vond het uiteindelijk prachtig, omdat hij het met humor oploste kreeg hij de lachers op z'n hand, en ik vond dat terecht :-) Geen idee of dat dier achter de schermen alsnog op z'n falie heeft gehad, dat risico bestaat maar ik hoop het niet, want ik vond de manier waarop 'ie ter plekke met dat gemuit omging véél leuker dan die hele show :D . Ik sta ook regelmatig in de showring, en als mijn eigenwijze druiloor 'ns iets vertikt denk ik steeds aan dat filmpje.... Ik vind het al moeilijk met één of twee paarden, laat stáán die hele kudde.... :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:16

Ik heb in Frankrijk enkele maanden bij een goede kennis van hem gewerkt en die trainingen zijn heus niet altijd paardvriendelijk. Lorenzo weet best wat die doet, maar er gebeurt in al die stallen een hoop achter de schermen die je niet graag live zou zien. Kan ook niet anders als je 10-20 paarden tegelijk wil gaan commanderen. Dat gaat gewoon niet altijd op de zachte manier, net zoals je tijdens springen of dressuur af en toe eens een pets zult geven. Het is dat het er heel romantisch uitziet allemaal, maar het is een lange weg om er te geraken en daar komen zeker ook af en toe correcties bij kijken, al dan niet gegrond...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:44

Vrijdag ook gevallen? Zondag ook, bijna 2 keer zelfs!! Ging al helemaal mis toen een van de grooms voor de show een paard los liet en toen de rest meeging. Toen lag er ook nog een halster in de piste en de paarden waren een beetje de weg kwijt leek wel.

Heb hem al vaker gezien maar vond het zondag niet zo, hij speelde op safe om alles wat er gebeurd was denk ik, ook de paarden waren nogal geirriteerd.

Verder was het wel een gave show!

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:49

even een off-topic reactie, hebben meer mensen op zondag een paard gezien (vos) dat zomaar omkieperde en niet meer op wilde staan? T zag er erg naar uit. Ze hebben er later van die schermen voor gezet zodat het niet meer te zien was. Weet iemand hoe dat af is gelopen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:50

FLOVE schreef:
even een off-topic reactie, hebben meer mensen op zondag een paard gezien (vos) dat zomaar omkieperde en niet meer op wilde staan? T zag er erg naar uit. Ze hebben er later van die schermen voor gezet zodat het niet meer te zien was. Weet iemand hoe dat af is gelopen?

Pagina 3
[HE] Horse Event dag 3: op stap met pluisje en incredible!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:51

Hij gaf vrijdag met het interview ook aan dat de bak kleiner was dan wat hij normaal gewend was. Dus dat ritme behouden belangrijk was.

Gok er zelf op dat dat ook wel kee heeft gespeeld. Plus dat de paarden het misschien een beetje zat waren. Of simpelweg hun dag niet hadden. Tenslotte blijven het dieren met ieder een eigen karakter.

Maar blijf het knap vinden. Ik doe het hem niet na. :n

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:53

Slina schreef:
FLOVE schreef:

Pagina 3
[HE] Horse Event dag 3: op stap met pluisje en incredible!

dankjewel :j

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:59

Ik vind het echt knap wat hij doet, hoe hij zo'n grote groep paarden precies kan laten doen wat hij wil.

Maar het geeft te denken waarom de paarden op zondag gewoon echt niet meer zo gehoorzaam waren als op vrijdag en zaterdag. Meestal geeft hij op een evenement maar 1 optreden en hij gaat weer naar het volgende. Was het dus vermoeidheid? Of was het het missen van een tussendoor trainingsmoment die op een evenement niet uitvoerbaar is, omdat het misschien net niet door de beugel kan als er mensen zouden kijken? De paarden kijken inderdaad niet blij op de momenten dat ze iets moeten doen en ze lijken behoorlijk paniekerig te reageren, wanneer er iets fout gaat en Lorenzo dat wil corrigeren.
Bovendien viel het me elke dag op dat er een paard uiterst onregelmatig liep, zeg maar gerust kreupel. Door de drukte valt het wat minder op, maar het was er wel.

Al met al, blijft het heel apart wat hij kan, maar ik denk dat men het niet moet idealiseren. Het is dan wel bit- zadel- en weet-ik-wat-nog-meer-loos, maar ik denk zeker niet per se diervriendelijker dan andere manieren van trainen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:28

Dat oren plat en zo zag ik net zo goed wel eens toen ik een trektocht deed door IJsland met paarden. Het blijft toch een moeilijke show ook, vind het wel normaal dat ze wat spanning tonen. Deze man creëert de illusie dat hij als vanzelf de controle heeft maar het blijft toch een kwestie van keihard trainen en dat de paarden dan een keertje zuur kijken of er tussenuit gaan zie je bij elke discipline.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:36

Nou moet wel zeggen dat Lorenzo (kan je ook zien in het filmpje) wel érg bossy deed tegenover de paarden en dat er zelfs 1 een fikse trap gaf naar een ander paard... (erg geagiteerd dus)

Nee, de show was niet pais en vree...