Politie op zoek naar paardenmishandelende voetbalhooligan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:05

Ik zeg niet dat er geen acceptabel alternatief is, ik kan er geen bedenken. Jij stelt dat er andere methoden zijn en ik ben dan oprecht geïnteresseerd naar wat die methoden dan mogelijk kunnen zijn.

En ik ben het niet eens met je laatste post: dus omdat de politie paarden inzet, moeten zij accepteren dat ze geslagen worden? Net zoiets als, je bent politie en dan kan je verwachten uitgescholden en aangevallen te worden en dat heb je dan maar over je heen te laten komen >;) . Ja, die verwachting moet je inderdaad hebben, maar het over je heen laten komen lijkt mij niet. Als paard daadwerkelijk geslagen is, mag de relschopper daar toch zeker wel voor gestraft worden.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:40

Estera schreef:
Ik zeg niet dat er geen acceptabel alternatief is, ik kan er geen bedenken. Jij stelt dat er andere methoden zijn en ik ben dan oprecht geïnteresseerd naar wat die methoden dan mogelijk kunnen zijn.

En ik ben het niet eens met je laatste post: dus omdat de politie paarden inzet, moeten zij accepteren dat ze geslagen worden? Net zoiets als, je bent politie en dan kan je verwachten uitgescholden en aangevallen te worden en dat heb je dan maar over je heen te laten komen >;) . Ja, die verwachting moet je inderdaad hebben, maar het over je heen laten komen lijkt mij niet. Als paard daadwerkelijk geslagen is, mag de relschopper daar toch zeker wel voor gestraft worden.

Hier ben ik het me eens. En ik hoop dat een paard mishandelen net zo zwaar wordt gestraft als een agent mishandelen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:50

Estera schreef:

Het is niet aan ons om dat uit te zoeken. De politie zou zelf actief moeten zoeken naar oplossingen die meer van deze tijd zijn. En dit niet meer willen. Vraag me alleen af of dat wel gebeurt.

Snadrem

Re: Politie op zoek naar paardenmishandelende voetbalhooligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:57

Ik ben altijd maar wat blij met de paarden. Ik heb tijdens die bewuste wedstrijd ook mogen werken en zag de stenen inderdaad voorbij komen.

Paarden zijn een fantastisch middel: ze dwingen respect en afstand af. Met één paard bereik je vaak meer dan met tien man op de voet. Je hebt overzicht, je bent snel en wendbaar en als je zegt dat je rechtdoor gaat, dan kan dat gewoon. Ook zijn ze fantastisch om mee af te schermen: je draait de flank er in en je hebt een flexibel dranghek. Komt er iemand te dichtbij? Even de billen een tikkie in draaien en we hebben weer werkruimte. O, en niet te vergeten: als er niets aan de hand is werken ze nog hartstikke de-escalerend ook, want iedereen wil even het paard komen aaien.

Wat mij betreft blijven de paardencollega's dus. Ze horen bij de politie, net als de honden. Hele welkome en supernuttige collega's!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:58

Ik heb eens gelezen dat paarden respect afdwingen zonder agressie op te roepen.

edit: Snadrem was mij voor. :)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:59

Makkelijk antwoord zeg. Het moet anders, maar ik zeg niet hoe, dat moeten ze zelf maar verzinnen :? >;) .

Blijkbaar is de politie niet van mening dat het 'niet meer van deze tijd is' of er zijn dus geen goede alternatieven. Ik ben blij met de paarden, zeker als ik zie wat een fantastisch werk ze doen. Daarnaast zie ik liever een dier het leven verliezen dan een persoon (en daar is in dit geval helemaal geen sprake van), maar dat is mijn mening.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:22

Estera schreef:

Kijk net zoals zo vaak gebeurt in dit soort discussies, vul je de helft van wat je mij verwijt zelf in.
Zet je een paard hiervoor in , dan loopt dit paard risico aangevallen en zelfs verwond te worden, dat is een risico dat je kiest te nemen.
Net zoals een politieman ervoor kiest een beroep uit te oefenen met verhoogd risico (hij kiest er overigens tenminste zelf voor).
En nee, dat maakt het mishandelen van politie agenten of hun paarden uiteraad niet acceptabel/ onbestrafbaar, en en het is eerlijk gezegd absurd dat je dat in mijn post meent te moeten lezen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:23

Sjors schreef:

Valt in de praktijk dus tegen...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:25

Kuggur schreef:
Sjors schreef:

Valt in de praktijk dus tegen...

Nee hoor, de meeste debielen kiezen wel eieren voor hun geld nadat ze een keer tegen zo'n paard zijn aangelopen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:48

Wel dan is er dus per debiel zoals je het zo fijntjes uitdrukt tenminste één geweldsincident nodig?
Ik dacht dat er met "zonder agressie op te roepen" iets anders werd bedoeld...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:04

Wat ik bedoel is dat de paarden, als het rustig is geen agressie oproepen. Ze komen langs om even het paard te aaien en lopen weer door.

Als de sfeer agressief is, dan zorgen de paarden er voor dat de meeste relschoppers eieren voor hun geld kiezen: die worden liever niet omver gelopen door een paar honderd kilo, dus dan maken ze dat ze wegkomen. Even de paarden naar voren is dan voldoende, je hoeft dan nog geen charge uit te voeren of zo. Gewoon even laten zien: kijk, een paard, als je zo door gaat dan komt 'ie rechtdoor. Werkt vaak al genoeg.

En als het echt volledig ge-escaleerd is, zoals hier het geval was, dan gebruik je paarden om de groepen te splitsen en mensen aan de kant te vegen. Maar dat het escaleert komt niet door de paarden. Kwam zelfs niet door de wedstrijd, want ze hadden gewonnen. Ze hadden alle reden om gewoon blij te zijn. Maar soms willen mensen gewoon perse met elkaar op de vuist.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:57

Kuggur schreef:
Tsja als de mening is dat er geen acceptabel alternatief is, dan moet je dus de onvermijdelijke schade op de koop toe nemen.
En dan is een tikje met een riem (citaat: een van de paarden lijkt te worden geraakt)zoals in de OP een lachertje.

Ik herhaal dan maar even je quote. De betekenis van 'op de koop toe nemen' is een onbedoeld gevolg accepteren. Daarmee zeg je dus dat de politie heeft te accepteren dat het paard geslagen wordt. En ik zeg het daar niet mee eens te zijn. Mag je mijn leesvaardigheden absurd vinden, dat is jouw mening _O- . Ik vind dan in dit geval dat jouw leesvaardigheden wat gebrekkig overkomen, want ik verwijt je namelijk helemaal niets.

Goed on-topic maar weer. Snadrem, helemaal eens met wat je aan geeft. Paarden zijn echt van grote betekenis in het werk van de politie.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:00

Okay joh, als jij het niet wil begrijpen is het me verder wel goed.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:53

Als je dan alleen in staat bent om zo'n antwoord te geven :roll: . Serieus, dat is geen discussie voeren. Ik leg je tenminste uit waarom ik jouw antwoord interpreteer zoals ik dat doe. Maar goed, kan me beter afvragen waarom ik de moeite nog neem om op zulke kinderachtige reacties te reageren.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:46

Proest.....
Ik reageer alleen op de openings post.
Paardenmishandelaar?
Nou dan mogen ze alle zweep gebruikers wel gaan oppakken.

Er gebeuren zoveel ergere dingen.....en dit krijgt de media aandacht....sorry hoor, maar in mijn ogen...belachelijk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 06:52

Estera schreef:
Kuggur schreef:
Tsja als de mening is dat er geen acceptabel alternatief is, dan moet je dus de onvermijdelijke schade op de koop toe nemen.
En dan is een tikje met een riem (citaat: een van de paarden lijkt te worden geraakt)zoals in de OP een lachertje.

Ik herhaal dan maar even je quote. De betekenis van 'op de koop toe nemen' is een onbedoeld gevolg accepteren. Daarmee zeg je dus dat de politie heeft te accepteren dat het paard geslagen wordt. En ik zeg het daar niet mee eens te zijn. Mag je mijn leesvaardigheden absurd vinden, dat is jouw mening _O- . Ik vind dan in dit geval dat jouw leesvaardigheden wat gebrekkig overkomen, want ik verwijt je namelijk helemaal niets.

Goed on-topic maar weer. Snadrem, helemaal eens met wat je aan geeft. Paarden zijn echt van grote betekenis in het werk van de politie.

Dat is dus helemaal niet waar dat de paarden onmisbaar zijn in dit werk. Net als dat helemaal niemand onmisbaar is in zijn werk. Als het leger wordt ingezet om orde en rust te handhaven dan zie je geen paard en dan loopt het ook. Maar ja de politie blijft altijd maar lekker vasthouden aan het oude. Maar ja wie naar het verleden kijkt staat met zijn rug naar de toekomst.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 06:57

De paarden in het leger zijn onder andere vervangen door tanks. Ik moet nog meemaken dat de minister en de burger gaan goedkeuren dat we een de-escalerende tank gaan gebruiken. Of even met de tank de groep relschoppers uit een rijden :=

Edit: excuses ik interpreteerde je post verkeerd. Net wakker :')

Politie en leger is niet zomaar met elkaar te vergelijken, daarvoor zijn de taken veel te verschillend. Leger loopt met veel zwaardere wapens, als de politie dat doet gaat de burger over de zeik want dat straalt agressie uit. Daarom zie je het leger ook alleen optreden in uitzonderlijke gevallen en niet standaard.
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 13-09-14 07:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 06:58

Snadrem schreef:
Ik ben altijd maar wat blij met de paarden. Ik heb tijdens die bewuste wedstrijd ook mogen werken en zag de stenen inderdaad voorbij komen.

Paarden zijn een fantastisch middel: ze dwingen respect en afstand af. Met één paard bereik je vaak meer dan met tien man op de voet. Je hebt overzicht, je bent snel en wendbaar en als je zegt dat je rechtdoor gaat, dan kan dat gewoon. Ook zijn ze fantastisch om mee af te schermen: je draait de flank er in en je hebt een flexibel dranghek. Komt er iemand te dichtbij? Even de billen een tikkie in draaien en we hebben weer werkruimte. O, en niet te vergeten: als er niets aan de hand is werken ze nog hartstikke de-escalerend ook, want iedereen wil even het paard komen aaien.

Wat mij betreft blijven de paardencollega's dus. Ze horen bij de politie, net als de honden. Hele welkome en supernuttige collega's!

Mooi gezegd! Ik ben ook erg blij, dat ze er zijn!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:49

Snadrem schreef:
De paarden in het leger zijn onder andere vervangen door tanks. Ik moet nog meemaken dat de minister en de burger gaan goedkeuren dat we een de-escalerende tank gaan gebruiken. Of even met de tank de groep relschoppers uit een rijden :=

Edit: excuses ik interpreteerde je post verkeerd. Net wakker :')

Politie en leger is niet zomaar met elkaar te vergelijken, daarvoor zijn de taken veel te verschillend. Leger loopt met veel zwaardere wapens, als de politie dat doet gaat de burger over de zeik want dat straalt agressie uit. Daarom zie je het leger ook alleen optreden in uitzonderlijke gevallen en niet standaard.

In het buitenland zie je het regelmatig en daar werkt het ook prima.

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:56

Aahwh wat een arme pony !
:(