CK88 schreef:Ik geef mijn hond elke dag al een theelepel koud geslingerde (onbewerkte) honing, dit koop ik bij de kruitvat. Zelf doe ik het ook in mijn thee
kijk dus je kan het wel gewoon ergens in een winkel kopen. scheelt weer een imker zoeken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Voor mensen met reuma onder ons
Goedkope oplossing even naar de imker en je bent eventjes pijn vrij.. Honing werkt voor veel dingen.. Iedere imker heeft zijn eigen prijs in ieder geval goedkoper dan de winkel rotzooi.. 
Kala schreef:Letizia schreef:Koop je bij de imker wel rauwe honing? Hopelijk nooit nodig, maar altijd goed om te weten!
Idd fijn dat nu bewezen is!
Gewoon even op de pot kijken of het koud geslagen/geslingerd is. Dan weet je dat het rauwe honing is. De Traay heeft goede koud geslingerde honing.
Maar er zit 4 km van waar m'n paard staat een imker en vandaag even langs gereden, honing van de imker is dus ook gewoon tien keer lekkerder
Danique_G schreef:Dit is toch al lang geen nieuwe meer? Dat (rauwe)honing een anti bacteriële werking heeft...

De frequentie en hoeveelheid weet ik niet, maar dat schijnt dus ook goed te helpen. 
luf_horses schreef:Op de markt heb ik een pot honing gekocht die volgens het etiket 'koudgeslingerd' is. Kan ik daaruit afleiden dat de honing helemaal niet verhit is geweest en de melkzuurbacteriën er dus nog in zitten? De dame achter het kraampje, die op mijn vraag reageerde met "Ken u daar niet tegen dan?" kon het me niet vertellen.
Ook las ik dat rauwe honing in principe hard wordt. Dan is mijn vloeibare honing dus wel bewerkt of vermengd met iets?
Het is in ieder geval wel veel lekkerder dan honing uit de supermarkt, dus die 7(!) euro is niet helemaal weggegooid geld.